عرفان منصوریان/در هفته های گذشته بحث توافقات هسته ای،موضوع داغ محافل اجتماعی ، سیاسی و شبکه های اجتماعی بود و جریانات سیاسی در این زمینه نظر های مختلفی را ارائه دادند که کنکاش این مسائل زمان زیادی را میطلبد و هیچ امری بهتر از پیشه نمودن صبر و حفظ هم دلی و هم زبانی نمی باشد.

تفاهم هسته ای که تا رسیدن توافق نهایی اش چندماهی باقی است یک مسئله ملی و پیروزی در آن موفقیت فرد فرد ایرانیان و ثمربخشی زحمات تیم مذاکره کننده با پشتوانه و حمایت های رهبری عظیم الشأن ایران اسلامی است.

دولت باید مدافع حقوق ملت باشد،زیرا مردم دانشمندان هسته ای خودرا در این راه فدا کرده اند و بیشترین رنج و مشقت ها را متحمل گردیده تا قدرت های جهانی را با ثبات رویه و عقیده و پیش روی در علم هسته ای ، به روی میز مذاکره بکشاند.

تفاهم و توافق برد برد که از آن نام برده شد ، باید به مرحله اجرا برسد تا خط و خشی به لوح پاک دانش،پیشرفت،استقلال فکری،عملی و رویکردهای سیاسی صلح طلبانه نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نگردد و هرجای این توافق را چاقو زنند خون درآید.

تفاهم لوزان که با زحمات شبانه روزی تیم مذاکره کننده به تدوین بیانیه رسید و در روز های گذشته خوانده شد هنوز رسمیت و الزامات اجرایی ندارد و این قرائت بیاینه ظاهر نیمه اول ماراتن نفسگیر دیپلمات های ایرانی و ۱+۵ است و باید تا هنگام به سندیت رسیدن بیانیه،مردم عزیز ایران اسلامی حاذقانه و اندیشمندانه رویکرد خود را نمایان کنند تا  قدرت های غربی در افکار خود اندیشه محبت زیاد از حق، به ملت ایران را نه پرورانند.

بعضی رویکرد های ملت صلح طلب و فرهیخته ایران اسلامی که هرگز متعرض به قوم و خاکی نبوده اند و از اذل تا ابد این را ثابت نموده اند، نباید نا خود آگاه تیتر یک رسانه های غربی شود تا آنرا به یک جنگ روانی علیه ملت غیورمان مورد استفاده قرار دهند،زیرا رسمیت داشتن علم هسته ای حق ملت ما  می باشد و همواره صلح آمیز بودن آن ثابت گردیده و قدرت های دنیا نیز اکنون و بلکه همیشه به آن رسیده اند.

نشستن بر سر میز مذاکره با ایران از سوی قدرت های دنیا قطعا نشان از لطف آن ها ندارد بلکه این از پیش روی در علم هسته ای و قدرت بالای سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که آنها را متقاعد و مجبور کرده است تا روی گفتگو را باز نمایند و برای چهره سازی در مقابل هم پیمان نا مبارک و صهیونیست خود،توافق را به زانو درآمدن ملت ایران بیان کنند.

تفاهم با جمهوری اسلامی هیچ گاه لطفی از سوی قدرت های دنیا به ملت ایران نمی باشد و این حق سلب نشدنی ایرانیان می باشد که آنها با سواستفاده از هم پیمانان خود تا به حال از ملت ما سلب کرده بودند.

کشورهایی که دارو و بسیاری از علم های ثمر بخش را به ایران صادر نمیکردند و آنرا برای خود مصادره نموده اند و برای خروج جوانان میهن کهن اسلامی ایران از مسیر اصلی زندگی،پیشرفت،قدرت،استقلال و تعالی ، فیلم ، مواد و محصولات مخرب را  به آنها ارزانی داشته است ، قطعا دوست و رفیق جانی ما نمی باشد و نخواهند بود.از این رو چنین مذاکراتی با توجه به عصر حاضر لاجرم باید از سوی قدرت های دنیا با ایران اسلامی صورت میگرفت،زیرا ایران اسلامی با سرعت بالا در رسیدن به مراحل بالاتر هسته ای درحال حرکت است..

این توافق یک توافق سیاسی می باشد و دور از انتظار نیست که اگر امریکا تحریم های هسته ای را لغو نمود ، مجددا تحریم هارا به بهانه های دیگر به ملت ایران روا ندارد.

ورای موضوعات مذکور حمایت از دولت و سیاست های خارجی و مورد تایید رهبری ،وظیفه همه مردم است و پیروزی دولت مردان در عرصه های بین المللی درواقع پیروزی تمام ملت ایران اسلامی است.

کیلومتر ها دور تر از نشست ۱+۵ لوزان شورایی در شهر فومن وجو دارد که زیاد بی شباهت با این نشست نمی باشد و میتوان آن را با عنوان نشست های۱+۷ فومن نام گذاری کرد.

البته نهادن چنین نامی برای نشست شورای شهرفومن شاید همیشه ملموس نباشد و گاها به سیستم ۱+۲-۵ یا ۱-۲-۵  نیز تغییر پیدا میکند.

قطعاً کسانی که اخبار مجموعه شورای شهر و شهرداری فومن را دنبال میکنند به راحتی به فلسفه نهادن چنین نام ترکیبی بر روی شورای شهر فومن مطلع هستند.چنین رویکرد و اختلاف نظر هایی هرگز در شورای شهر به سود شهر نخواهد بود و شاید در انتها به سود تعدادی خاص خاتمه یابد.

درسالی که با نظر اندیشمندانه مقام عظمی ولایت به هم دلی و هم زبانی نام گذاری شده است باید با توجه به اختلاف سلایق،اتفاق رویه و نظر ها را حفظ کرد تا اثرات مثبت آن مردم شهر را فرا گیرد.

در بیشتر مواقع ، اختلاف سلایق بسیار مفید و موثر است اما حرکت های منقطع و ناموازی اعضای یک شورای سیاست گذار در شهر به سمت و سوی هدفی مشخص ،هرگز مثبت نخواهد شد.

نوروز ۹۴ با تلخی سیمای شهر و لذت بهاری اش از روی صفحه روزگار عبور کرد و اگر خداوند تبارک و تعالی در چرخه هستی در گذر فصل ها ، تغییری را نمی گنجاند ، شاید مردم فومن نیز دیگر از دیدن تغییرات دلنشین و کارگشای آخر، سال گذشته و ابتدای سال جدید در رخ شهر ، بی بهره می ماندند.

شورای شهر فومن همزمان با دولت دکتر روحانی کار خود را آغاز نمود و هر مقدار که تلاش تیم مذاکره کننده با وجود همه حرف و حدیث های موجود در مفاد تفاهم برای رسیدن به توافقات هسته ای رو به جلو حرکت کرد و حال به تحریر و قرائت بیانیه رسیده است، نشست های ۱+۷ فومن که بیش از ۹۰ جلسه علنی و غیرعلنی را پشت سر گذاشته است به توافقات برد برد نرسیده و هنوز برنامه ای را مدون نکرده اند تا روزی  با رجوع و بررسی در آن،خود و عملکردشان را محک بزنند.

البته در طی این مدت شاهد عملیات های اجرایی برد برد،برد باخت،باخت برد و یا حتی در آسفالت شب عید و رنگ آمیزی شهری و زیبا سازی سیمای شهر که کم سابقه ترین شهردار در امور اجرایی نیز توان انجام آن را دارا بود، شاهد حرکت باخت باخت بودیم.

اگر نگاهی به عملکرد یکساله شهردار محترم شهر انداخته شود،اجرای بوستان های  کودک ۲و۱ ، اجرای زمین فوتبال چمن مصنوعی،شروع پروژه بلوار علامه طباطبایی،ترمیم و اسفالت انتهای خیابان امام(ره)،آسفالت خیابان انتظام،مالون چینی لاین کندرو حاجی آباد و شروع مالون گذاری انهار محلات که مطالبات و خواسته های مردمی است،در زمان کمبود بودجه های عمرانی و نبود درآمد های پایدار شهری،نظرهارا به خود جلب کند.

در یک سال فعالیت آقای هوشنگ عباسقلی زاده ، اقدامات عمرانی شهرداری فومن از لحاظ آماری و تعداد ، سیر صعودی را به خود دیده است.اما مقدار سود و زیان شهر فومن در این سیر صعودی، نیازمند بررسی بیشتر است.

بدیهی است که هیچ گاه رسیدن به موفقیت و پیشرفت، مدت زمان و مکان مشخصی ندارد و انسان های پیشرو ، همواره در حال ترقی و پروراندن افکار توسعه محور پایدار در اذهان خود هستند تا بتوانند با تلاش و صبر آن را محقق نمایند.

اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی طی یک شب و روز امکان پذیر نخواهد بود و اگر امکان پذیر گردد، قطعا تمامیت اثر بخشی لازم را به دلیل تصمیم گیری های ناقص و غیراصولی دارا نمی باشد و چنین ساز و کارهایی باید با پیروی از سیر مراحل زمان بندی،مطالعه و اولویت بندی باشد.

یکی از ویژگی های شهرداران محترم ، توجه به مصوبات شورای منتخب مردم شهر می باشد. ایجاد و ساخت آب بند رودخانه و تعریض پل،از سوی اعضای شورای شهر ، اولویت اول منطقه حاجی آباد اعلام شده بود که شاهد بی توجهی شهردار محترم و عدم نظارت اعضا بر اجرای دقیق مصوبات خود و اجرای مالون گذاری ناقص شهرداری در لاین کندرو حاجی آباد بودیم.

در قانون،شهرداران در کنار اختیارات پیش بینی شده خود، مجری سیاست های شورای شهر هستند.اما در زمان انتخاب شهردار، شورای شهر فومن پی رسیدن و انتخاب یک شهردار با برنامه قبلی بود که اگر محقق میگردید حتما اثرات مثبت آن در شهر قابل رویت بود.

اما آیا تنها را انتخاب یک شهردار با برنامه بودن آن می باشد؟آیا شورای محترم شهر وظیفه ای در قبال برنامه ریزی و سیاست گذاری شهری ندارد تا مدیر اجرایی شهر آنرا به منصه ظهور برساند؟

دارا بودن شهردار با برنامه بسیار ارزشمند می باشد، زیرا بسیاری از اقدامات شهری در زمان کمتری برطرف میگردند.

حال اگر شورای محترم شهر فومن به دنبال شهردار با برنامه بود،چگونه پس از رد ۱۴ گزینه  برنامه دار و بومی،شهردار بدون برنامه و صرفا با سابقه را برای فومن انتخاب نموده ؟

در شورای های شهر، همواره اعضا و سیاست گذاران منتخب مردم،طرح ها را مطالعه،بررسی،زمانبندی و اولویت بندی و تصویب میکنند تا شهرداران منتخب ،با استفاده از تمامی ظرفیت های فکری، ابزاری و انسانی موجود آنها را به مرحله اجرا و بهره برداری برسانند.

عملیات های اجرایی و برنامه های مدون توسعه شهری ، معمولاً از لحاظ زمان اجرایی  به بازه های زمانی کوتاه،میان و بلند مدت تقسیم بندی میشوند و براساس اولویت بندی و تکیه بر منابع درآمدی تامین دهنده کسورات ، در اختیار شهرداران قرار میگریند تا آنها  با مدیریت صحیح خود ، سیاست های اصولی و مدون را به پیش برند.

شورای مردمی شهر فومن به عنوان سیاست گذار شهر چه طی طریق مدون و اصولی ای را به شهردار محترم ارائه نموده است؟

آیا شهردار محترم فومن که به گفته اعضای محترم شورا ، مرد تمرین کرده این مسند می باشد توانسته از وظیفه ذاتی شهرداری به راحتی عبور کند؟

آیا اگر برنامه ای در اختیار آقای عباسقلی زاده قرار داده شود یا وی ، برنامه ای را برای اجرا تقدیم شورای محترم شهر نماید، وظایف ذاتی شهرداری با توجه به مدیریت پر حرف و حدیث ایشان بر نیروهای انسانی، به فراموشی سپرده نخواهد شد؟

اجرای دو بوستان جدید در شهر، جای تشکر دارد که داشته های ملکی و مادی شهرداری و سرانه فضای سبز شهروندان را افزایش داده است .

اما اگر اجرای بوستان و توسعه و حفظ فضاهای سبز و تفریحی شهری و محلات آن برای شهردار محترم و تمرین کرده فومن مهم تلقی می شود،چگونه بوستان های شهربیجار و کوی فرهنگیان و… که از سرمایه های شهر هستند را به حال خود رها نموده و اوضاع موجود شهر را هنوز نتوانسته است مورد حفظ و حراست قرار دهد؟

دراینجا سوالی در اذهان عمومی و اهل رسانه مطرح است که آیا شهردار محترم شهر با بی توجهی به حفظ و حراست از وضع موجود و گذشته سطح شهر،برنامه ایجاد زیبایی و رفاه شهری را دارد یا جمع آوری رزومه شخصی ؟

خوشبختانه با حمایت مردم فومن، اعضای متخصص و با علمی بر مسند شورای این شهر تکیه زده اند و انتظار شهروندان شریف شهر مجسمه ها، نظارت کامل آنان بر عملکرد های شهردار در اجرای سیاست های مردمی وشهری شورا است.

مردم شریف شهر فومن در روز انتخاب، آری های خود را به اعضای فعلی شورای شهر داده اند و شاید تایید این اعضا از شنیدن و عده های دادن تغییرات بنیادین در بطن و ظاهر شهر بود و یا اینکه از جانب مردم فهیم فومن،شهردار با تفاوت و با تعهدی را که شبانه روز در شهر ساکن باشد و فومن را از جان خود بداند و در وظایف ذاتی خود نماند را انتخاب کنند.

با گذر حدود ۲۰ماه از عمر شورای شهر فومن،بزرگترین مسائل رسیدگی در جلسات این پارلمان شهری، مسئله کمبود سطل های زباله و قطع درختان شهر و… میباشد که نشان از بی تفاوتی و بی برنامه بودن شهردار محترم شهر نسبت به مسائل روزمره و ذاتی آن است.

 شهردار  محترم اگر در اجرای اعمال ذاتی خود خساست ورزد،یقینا شورای شهر را به عنوان سیاست گذار منتخب مردم از رسیدن به هدف های بالاتر و رسیدگی به اولویت های بیشتر باز میدارد.

شورای شهر وکیل مردم شهر است، نه وکیل شهرداری .این جمله را بارها از اعضای شورای شهر نیز شنیده ایم که گفته اند هر آنچه در صحن شورا مطرح می شود دغدغه اعضای شورا و شهروندان محترم فومن است و ما وکیل مردم شهریم نه وکیل شهرداری و مردم به ما رای داده اند تا بر امور نظارت داشته باشیم.

همه اعضای محترم شورای شهر میدانند که انتقادهای مردم ،از عملکرد شهردار محترم و با سابقه در کنار تقدیر از  کارهای صورت گرفته،بیشتر  محافل شهر را فرا گرفته است.

حال که دادخواهی،مطالبات مردم فومن است،باید این صدای مردم تا کرسی های صحن شورای شهر فومن رسوخ کند تا وکلای آنان با تدبیر خود مطالبات موکلانشان را که نظارت بیشتر بر امور شهر و رسیدگی بر مشکلات آن است را مورد عنایت قرار داده و از شهردار محترم شهر خواستار عملکرد جامع،مدبرانه تر و جبران آبروی ریخته شهر در نوروز ۹۴ شوند.

روزی شاهد خروج اعتراض گونه یکی از اعضای محترم شورای شهر از صحن علنی شورا  به علامت اعتراض بر وجود اشکالات در مفاد قرارداد بیلبورد های شهری بودیم که  این قرارداد را به مانند عهدنامه ترکمانچای خوانده بود.

قرار داد بیلبورد های شهری به گفته آن عضو محترم شورای شهر،غیرقانونی و موجب سود دهی کم به شهرداری بود.در صورت صحت موضوع،رسیدگی به چنین اموری از سوی شورای شهر قطعا خواسته مردم است و جای تقدیر دارد که شورا به فکر بهره بیشتر همه مردم در امور شهری است تا حقوقی از شهر و فردی ضایع نشود و قطعا اگر در چنین قرار داد هایی قصوری انجام می شود یک فرد مطلقا مقصر نخواهد بود و چنین برخورد هایی باید اصولی و از سیر مراحل قانونی انجام پذیرد.

اعضای محترم شورای شهر فومن، درکنار قدردانی از اقدامات انجام شده شهردار در اجرای پروژه های عمرانی، باید برخورد های قاطعانه خود  در برابر اتلاف میلیون ها تومان هزینه شهرداری که به دلیل ضعف مدیرت بهینه بر منابع موجود از سوی شهردار محترم می باشد را نشان داده  و وکیل مردم شهر باشند.

شهردار فومن به گفته اکثریت اعضای محترم شورا با تجربه و همه فن حریف و تمرین کرده و نماد ملی می باشد و  برای ما اصحاب رسانه نیز قابل احترام است.

صحیح است که تجربه پدر علم می باشد، اما مشورت و استفاده از دانسته های افراد دیگر قطعا در تصمیم گیری و رسیدن به موفقیت مثمر ثمر خواهد بود.

بی توجهی شهردار فومن به ابتدایی ترین مسائل مدیریتی،موجب هدر رفت سرمایه های شهرداری می شود

قرن حاضر، عصر تکنولوژی و پای نهادن بشر در کهکشان ها و خارج از کره خاکی  می باشد.سازمان هواشناسی میلیاردها تومان برای فرستادن ماهواره های هواشناسی به فضا هزینه کرده است تا مردم از وضعیت هوا برای کارهای شخصی و زندگی روزمره خود و مسئولان برای تمهیدات اجرایی بزرگ ملی ، استانی و شهری از آن بهره گیری نمایند.

در شهر فومن وقتی از شورای شهر و مجموعه شهرداری سوال بعمل می آید که چگونه در زمان بارش باران اقدام به عملیات پخش آسفالت در شهر نموده اند آنرا به گردن بدشانسی شهردار می اندازند که درآن هنگام باران باریده است.

قطعا یک شهردار مبتدی و حتی فرد عادی میداند که سازمان هواشناسی در کشور وجود مفید و مستمری دارد و میتواند از وضعیت هوای ده روز آینده با یک استعلام اطلاع پیدا کند تا در هنگام عملیاتی که بارش باران،آنرا مختل میکند،عملیات اجرایی دچار توقف ، ضرر و خرابی نشود.

عدم نظارت و زمانبندی موجب کاهش راندمان کاری شهرداری است/ بلوار علامه طباطبایی نشان گر بی توجهی شهردار به نظارت مستمر،زمانبندی ،طرح اصولی و متقارن  شهری است

شهردار محترم فومن ساخت طرح  بلوار علامه طباطبایی را به بدترین زمان ممکن انتقال داد تا با ورود سیل عظیم گردشگران نوروزی و بارندگی های فصلی همزمان شود و  شرمندگی شهروندان فومنی را در مقابل مهمانان نوروزی به همراه داشته باشد و حتی باعث ایجاد تصادفات و ترافیک های سنگین شهری گردد.

آسفالت بلوار علامه طباطبایی برای قرار دادن مینی نیوجرسی ها، بیش از حد نیاز مورد تراش قرار گرفت که این عمل موجب نائل آمدن هزینه های گزاف به شهرداری برای ترمیم آن خواهد شد که یکی از نتایج عدم نظارت فنی بر امور عمرانی و سپردن کار به پیمانکار بی تعهد می باشد.

ایجاد تقارن و هم شکلی المان های شهری یکی از اصول زیبایی در شهر سازی می باشد در انتخاب جدول های این بلوار کمی به آن بی توجهی شده است.زیرا نوع جداولی که پیش از این مورد بهره برداری قرار گرفته است ،کاملا با جدول های فعلی ، از نظر شکل ظاهری متفاوت و گاها به موجب ارتفاع کم ، شیب تند مایل به داخل از خطر پذیری بیشتری برخوردار است.

در اجرای فضای سبز و نورپردازی بلوار احداث گردیده، امیدواریم در انتخاب گل و گیاه و تیرهای روشنایی ، شهردار با سابقه فومن،مقداری تقارن و هم شکلی را مدنظر قرار داده و شهر را کمی از حالت نا همگونی و چند شکلی خارج کند.

دانه های تراش خورده آسفالت شهر به چه روزی درآمد؟

در جلسه ۱۹ دی ماه سال گذشته ، ریاست محترم شورای شهر عنوان کردند، شهردار محترم طی نامه ای اعلام نموده است که از بازیافت آسفالت،سه هزار تن آسفالت خواهیم داشت که شورا جهت لکه گیری اولویت های خود را اعلام نمایند.

تراش و فرآوری آسفالت های گذشته امری بسیار پسندیده و از لحاظ اجرایی دارای توجیه اقتصادی می باشد و با برگزاری جلسات شورا اولویت های شهر برای تراش و پخش آسفالت از سوی اعضا تصویب گردید و در اختیار شهردار فومن قرار گرفت.

در ایام عید و دور از چشم اعضای شورای شهر،شهردار محترم فومن دانه های تراش داده شده آسفالت را که مقرر بود با فرآوری و بازیافت آنها،کوچه های شهر را لکه گیری نمایند ، به همان صورت در شب های بارانی در سطح کوچه ها پخش نمود تا شاید مشکلی را حل نماید.

این اقدام شهردار با سابقه فومن، به علت عدم چسبندگی دانه های شن به اصطلاح نخودی و مناسب نبودن آنها در قسمت های سواره رو ،مشکلی را از کوچه های شن ریزی شده شهر برطرف ننمود تا باعث بدتر و بدشکل شدن چاله های کوچه های آسفالت و خاکی شهر شود.

عدم توجه شهردار فومن به برگزاری مناقصه و واگذاری پروژه ها به پیمانکاران

شهردار محترم فومن در زمان تصدی اش در این شهر میل زیادی به بهره گیری از بخش خصوصی به صورت پیمانکاری و کار تعهدی ندارد و اکثر کارها را به صورت امانی انجام میدهد.

همه افراد اهل فن ساخت و پیمان مستحضر هستند که کار امانی در بهترین شرایط کمترین هزینه را دارد،اما حال اگر زمانبندی ، تعهد و نظارتی در کار وجود نداشته باشد و از اتلاف هزینه ها جلوگیری نشود کدام کار کم هزینه تر و معقول تر است؟امانی یا پیمانکاری؟

زمینی که با پیشنهاد یکی از اعضای محترم شورای شهر و با لطف خانواده غفاری، طی قراردادی، در اختیار شهرداری فومن قرار گرفت تا مشکلی را از سد معبر شهر و دستفروشان آن بزداید،در کمتر از یک ما با سپردن به پیمانکارن واجد شرایط خاتمه  پیدا میکرد و به مرحله سود دهی پای می نهاد،اکنون با اصرار بر انجام کار امانی ، سیر ساخت بازارچه به سه الی چهار ماه انجامیده است  تا ماهیانه دو و نیم میلیون تومان از خزانه شهرداری بدون کسب درآمد صرف اجاره ملک مذکور شود.

شهردار محترم فومن میتوانست با پیش اجاره این بازارچه و سپردن اجرای سازه آن به پیمانکاران در کار، تسریع بخشد و نیروهای انسانی شهرداری را در رسیدگی به اقدامات ذاتی و روزمره شهرداری به کار گیری نماید.

در روزهای بارانی به جای جداول فومن، مردم شهر رنگ شدند

هر اندازه که در روزهای پاییزی شاهد بارش کم نعمت های الهی بودیم در اواخر زمستان و ابتدای بهارهم دلی و هم زبانی ،شاهد افزایش بارش باران های نقره ای گیلان گردیدیم.

 بارش نعمت های الهی همانطور که میدانیم به بحران و بدشانسی مبدل نمیشوند مگر اینکه فکری از گذشته برای هدایت و مهار آن کرده باشیم.شهردار گیلانی فومن حتما توجه دارد که اوخر فصل زمستان و اوایل بهار در سرزمین های خزری ، وضعیت آب و هوایی به چه صورت می باشد و بارش ها به چه صورت اند تا عملیات هایی را که با بارش بارندگی مختل میشوند، به این بازه زمانی از سال موکول ننماید.

شهردار فومن برای کاهش فشار های مردمی از بابت عدم توجه به وظایف ذاتی شهرداری،اقدام به رنگ آمیزی و زیبا سازی شهر در زیر باران نمود که این اقدام مردم را بیشتر از جداول شهر رنگ نمود.

ایستگاه های تاکسی فومن را دریابید

یکی از مشکلات رانندگان تاکسی شهر فومن وجود ترمینال های بین شهری در داخل شهر میباشد که در کمتر شهری وجود چنین ایستگاه های حمل مسافر بین شهری را در داخل شهر ها می بینید و اکثر این مکان ها در خارج از شهر یا مدخل های ورودی شهر ها قرار میگیرند تا مسافران از داخل ، با تاکسی های شهری به ترمینال های بین شهری انتقال داده شوند.

با وجود حدود دوسال گذر از عمر شورای چهارم شهر فومن ، در این مورد هیچ اقدامی صورت نگرفته است و مردم و تاکسی داران زحمت کش فومن هنوز از وجود چنین امکانات ابتدایی بی بهره هستند.

فومن تنها شهری است که میدان را خلاف جهت قانونی دور میزنند

میدان تاریخی شهدا(آناهیتا)به عنوان یک نماد در شهر فومن قلمداد می شود و مهمانانی که قصد سفر به ماسوله و قلعه رودخان دارند را با روی خوش بدرقه و مهمانان ورودی را مورد استقبال خود قرار میدهد.

یکی از مشکلات بزرگ شهر فومن نبود طرح جامع و تفصیلی برای اینده شهر میباشد که ساخت و ساز های جدید بدون اینکه اینده شهر را در نظر بگیرند در حال پیش روی هستند.

ساختمان ها بصورت عمودی و افقی درحال پیشری هستند، اما کمتر در شهر فومن شاهد بازگشایی خیابان ها با وجود مهاجر و گردشگر پذیر بودن آن هستیم.

فومن یقینا با وجود افزایش جمعیت شهری و ورود گردشگران در سال های آتی، دیگر توان پوشش خودرو های ورودی را نخواهد داشت که این مشکل ، نیازمند دید  عمرانی و شهرسازی بر طرح های جامع شهری است تا برای سال های دور برنامه ریزی شوند.

در فومن مردم چندین گام جلوتر از شهرداری هستند

در شهر های توسعه یافته و رو به توسعه ، مردم و شهرداری با کمک و یاری کدیگر به سوی هدفی مشخص پیش میروند. این بی برنامه بودن در شهرداری فومن باعث شده است تا مردم شهر به تنهایی بار پیشرفت شهر را به دوش بکشند و هر شهروندی با گشت و گذار در شهر ،متوجه کمبود تغییرات زیربنایی در شهر خواهد شد.

در دهه های گذشته بیشتر از آنکه شهرداری تغییری را در شهر ایجاد کند، این مردم خوش ذوق و فهیم فومن بوده اند که با برنامه ریزی بر روی سرمایه های خویش، چهره شهر را رونق بخشیده اند.

 شهرداری فومن باید با برنامه ریزی اصولی و تاسیس شرکت های اقتصادی و انجمن های حمایتی به ایجاد پارک ها و فضاهای مدرن و گردشگر پذیر، بازار محصولات ارگانیک ،رستوران های بین الملی و محلی،ایجاد کمپ های چندمنظوره ، مراکز خرید و بازگشایی خیابان های قدیمی به صورت نو و عریض و … اقدام نماید.

فومن با وجود دارا بودن سرمایه داران کثیر و سرشناس،  قطعا باید جایگاه رفیع تری را در کنار شهرهای درحال توسعه دارا باشد  و مردم و مسئولین این شهر باید بسترسازی مناسب اسوده خاطری صاحبان سرمایه را برای ورد به شهر و شهرستان آماده نمایند.

مختار ابراهیمی :شهردار با اجرای پروژه های جدید از وظایف ذاتی خود قافل مانده است

مختار ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به نام گذاری سال ۹۴ با عنوان هم دلی و هم زبانی دولت و ملت اظهار کرد: سیاست شورای شهر فومن تمکین و تاسی از منویات مقام معظم رهبری می باشد.

عضو شورای شهر فومن با تاکید براینکه شورای شهر نباید وقت خود را برای وظایف ذاتی شهرداری بگذارد تا بتواند به سمت برنامه های بیشتر و بزرگتر حرکت نماید ، گفت: رنگ آمیزی،بهسازی و نگهداری فضای سبز شهری و حل مشکلات راهسازی و ترافیک شهری از وظایف ذاتی شهردار است.

وی سیاست شورا را تلاش برای تحقق مطالبات مردم شهر فومن و دست یابی  به توسعه بیشتر شهر دانست و افزود: عدم بهره گیری بهینه از نیروهای انسانی از ایرادات وارد بر شهردار محترم فومن است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر فومن تداخل و عدم وجود نظم در تقسیم بندی امور شهری و گاها عدم آشنایی نیروهای انسانی در انجام وظایف محوله را از نقیصه های موجود برشمردو تاکید کرد:مدیر مجموعه شهرداری باید سه مقوله هدایت،حمایت و نظارت را بدون وقفه در برنامه های کاری خود قرار دهد تا نارسایی های موجود برطرف گردد.

مختار ابراهیمی با بیان اینکه وظایف ذاتی شهرداری با اجرای پروژه های جدید از سوی شهردار محترم فومن تحت الاشعاع قرار گرفته است و مردم شریف فومن استحقاق ارائه خدمات بیشتر هستند ،اظهار کرد: ساماندهی ترمینال ها و مشخص نمودن انتهای محدوده تردد تاکسی ها شهری در اولویت نخست سازمان حمل و نقل شهرداری فومن قرار دارد.

ابراهیمی تعریض پل حاجی آباد،جدول گذاری خیابان های مولوی،دخانیات و روکش آسفالت آنها را از برنامه های اجرایی در سال ۹۴ بیان کرد و افزود: عدم توجه به مدیریت زمان در انجام بعضی از پروژه های عمرانی،موجب اتلاف هزینه و خسارات مالی به شهر شده است که شورای شهر قطعا به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهردار باید به مصوبات و نظرات اعضای محترم شورای شهر توجه بیشتر داشته باشد خاطرنشان کرد: در غیراین صورت هیچ راهی برای ادامه وضع حال وجود ندارد که موجب اخذ مطالبات و رضایت مندی مردم عزیز و شریف فومن شود.

عضو شورای شهر فومن با تاکید بر نظارت بیشتر بر امورات شهرداری از سوی اعضای شورا یادآورشد: شهردار باید با اتکا به مصوبات  شورای شهر ،مدیریت و سوابق اجرایی خود،جوابگو خواسته های مردم شریف شهرفومن باشد.

نعمت اله رمضانی:شهردار فومن را مدیری با سابقه اجرای بیان کرد وگفت: کارهای انجام شده شهردار محترمک با وضع منابع مالی موجود قابل تحسین است.

این شهروند فومنی با اشاره به تخصص و تجربه موجود در بطن شورای شهر فعلی افزود: ترکیب تجربه و تخصص یکی ازاساس حرکت به سمت توسعه میباشد که شورای شهر فومن باید به بهره مندی از آن اهتمام ورزد.

وی ساخت بوستان های محلات و شروع بازسازی کانال های شهری را از نکات مثبت برشمرد و گفت: هر ساخت و سازی ابتداعا نیازمند تخریب و صبر می باشد و سیر پیشرفت موجود در شهر امیدوار کننده است.

شهروند فومنی با تصریح براینکه مردم سهم زیادی در توسعه شهری و با پرداخت عوارض سالیانه بار سنگینی را از دوش شهرداری میتوانند بردارند افزود: شهروندانی که عوارض سالیانه خود را پرداخت نمیکنند و اصول شهروندی را بجا نمیاورند ناعادلانه می باشد که در امورات شهر خرده گیری نمایند زیرا ساخت شهر نیازمند اقتصاد پویا و حمایت همه گانی است.

وی خواستار تسهیل اخذ عوارض از مردم از سوی شهرداری و شورای شهر شد و یادآورشد: مسبب پیشرفت هر شهر مردم آن هستند و مردم باید در پیشرفت شهر سهیم باشند.

نعمت اله رمضانی با انتقاد بر عدم زمان بندی در تراش آسفالت کمربندی و رنگ آمیزی مناضر شهری تاکیدکرد: توجیه شهردار را نیز باید در زمان انتقاد ها شنوده بود.

رمضانی با بیان اینکه نمیشود دستفروشی را محو کرد و باید آنرا کنترل نمود تصریح کرد: شهردای به تنهایی قادر به ساماندهی دستفروشان نمی باشد و خود دستفروشان نیز باید با احترام به دیگر شهروندان در امر ساماندهی شریک باشند.

این شهروند فومن سد معبر را معضلی برای همه شهر ها بیان کرد و خاطرنشان کرد:باید در زمان بروز مشکلات به جای گوشه گیری و مخالفت راهکار ارائه داد و همکاری نمود.

رمضانی اقدامات انجام شده در شهر را نا کافی برشمرد و ادامه داد: شهرداری فومن باید برای آینده جوانان و سیمای شهری برنامه ریزی داشته باشد.

نعمت اله رمضانی خواستار تشکیل مجامع حمایتی و خیریه شهرساز در شهرداری شد و افزود:مردم نقش بسزایی در کاهش ترافیک دارند و در بسیاری از مواقع مردم با نشان دادن فرهنگ خود بار سنگین ترافیک را کاهش میدهند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :