استاندار گیلان پیله مورد نیاز کشور را سه هزار و ۳۰۰ تن عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله تر در این استان و با دستان زحمتکش نوغانداران تولید شود.

 به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) از مرکز توسعه نوغانداری کشور در شهر فومن بازدید به عمل آورد و در راستای توسعه این محصول استراتژیک دستوراتی را صادر کرد.

 استاندار گیلان در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از کاهش واردات جعبه تخم نوغان در کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار در سال جاری به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در کشور تهیه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان بیان کرد: این استان با تولید ۵۱۰ تن پیله‌تر ابریشم یکی از قطب‌های تولید پیله ابریشم در کشور بوده و حدود ۲۹ درصد از تولید کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار گیلان، پیله مورد نیاز کشور را سه هزار و ۳۰۰ تن دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله تر در این استان و با دستان زحمتکش نوغانداران تولید شود.

عباسی با بیان اینکه تولید پیله ابریشم نقش مهمی در توسعه اقتصاد پایدار در بین خانوارهای گیلانی دارد، گفت: تولید پیله ابریشم در اقتصاد روستایی و به ویژه کشاورزان بسیار تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در ایجاد درآمد و‌ توسعه پایدار در این استان دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در راستای توسعه و رونق صنعت نوغانداری در کشور بیان کرد: در گذشته و‌ به دلیل واردات بی رویه، نوغانداران میلی برای تولید پیله ابریشم نداشته و میزان صادرات از میزان واردات بسیار کمتر بود ولی دولت سیزدهم اقداماتی را در طی ۲ سال گذشته انجام داده و صنعت نوغانداری در کشور رونقی دوباره گرفته است.

گفتنی است توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ نوغانداری و ۸ اداره‌ جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است و نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :