همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛آنها را با رفتار ناشایست از دین نرهانیم

 بقلم‌ فاضل فاضل نیای فومنی   

چه کسی دیده لب آب بسوزد جگری ، روی دست پدری جان بسپارد پسری ،

 چه کسی دیده که لب تشنه ای از سوز عطش 

 آب بردست و ننوشد به هوای دگری .

 ایام سوگواری سید و سالار حسینی بر همه عاشقان تسلیت باد . 

این روزها در اکثر نقاط کشور یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولین حجاب و عفاف شده است تا جاییکه اکنون بعضی ها در نوحه های خود این حجاب  و مشکلات آن را با امام حسین(ع) و عزاداری آن پیوند می دهند و این مسئله موجب تعجب و گاها لبخند عزاداران را موجب می شود .   اما در سوی دیگر مردم دغدغه هایی غیر از این دارند . یکی دغدغه کار دارد سنش بالا رفته است با مدرک دکتری و فوق لیسانس بیکار است دیگری دغدغه ازدواج و تامین مسکن دارد و … و از همه مهمتر پدران و مادران که نمی توانند برای فرزندان خود کاری کنند و شرمنده آنان هستند و می بینند که ارام آرام دختر و پسر جوانشان جلوی چشمانشان آب می شوند و حتی خیلی افسردگی گرفته اند اما نمی توانند کاری کنند .و مشاهده می کنند که این بیکاری برای همه نیست و بعضی ها با رانت و غیره بر سر کار هستند این روزها دغدغه این را دارند که چرا دختران ما چادر و روسری بر سر ندارند و پسران پوشش خوب ندارند . البته همین افراد شاید در خانواده خودشان فرزندانشان به حرفشان گوش نمی دهند و عقایدشان را قبول ندارند اما در بیرون برای بچه های مردم بزرگتری می کنند . حتی فکر نمی کنند و اندیشه نمی کنند که بزرگان انقلاب چه دیدگاهی دارند . بگذارید دو نمونه مثال بزنم و ببینیم که انها که خودشان را مرید رهبر و سرباز سلیمانی می دانند چرا نسبت به سخنان و رفتارشان بی تفاوتند و برعکس عمل می کنند . 

۱  شما رویه رهبر انقلاب  را مشاهده کردید که ایشان به نمایشگاه کتاب رفتند و با یک دختری که شاید حجابش از نظر خیلی‌ها ایراد دارد صحبت کردند؛رهبر انقلاب در آن دیدار نه تذکری دادند و نه خشمگین شدند و با رویی گشاده با دختر صحبت نمودند . و باید که رفتار رهبر انقلاب برای همه درس باشد که می شود با رفتار اسلامی به نکات مثبت اندیشید و با زور و خشونت نمی شود شعایر اسلامی را پیاده نمود . 

رهبر انقلاب در دیدارهایی با مسئولان درباره بی حجابی در جامعه تاکید نمودند که «دشمن دارد با طراحی روی این مساله کار می‌کند و ما هم باید با طراحی پاسخ بدهیم و کار کنیم»

آیا اکنون مسئولانی که بقول خودشان دارند با بی حجابی مبارزه می کنند طرح و برنامه ای دارند ؟ آیا این برنامه ها با معیار اسلام انتخاب شده یا با معیارهای شخصی ؟ کجای اسلام گفته که با دختران و پسران جامعه با خشونت رفتار کنید ؟ اسلام دین لطف و محبت است با محبت می شود خرابه ای را ساخت با خشونت هر آنچه که داریم را نابود می کنیم . 

-۲ یا اینکه سردار سلیمانی که آقایان در تمام صحبتهای خود از ایشان بعنوان سردار دلها نام می برند در باره دختران و پسران می گوید : ««همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست»

آیا شمایی که ادعای رهروی راه شهید سلیمانی را دارید آیا می توانید مثل ایشان رفتار نمایید ؟ آیا واقعا شما آنها را دختران و پسران  خود می دانید؟برای شناخت هرچه۹ بیشتر حاج قاسم و الگو گرفتن از ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر بروید سخنرانی ها و خاطراتشان را مطالعه نمایید بینید که نگاه اتیشان چه بوده است و چه کرد که در روز شهادتش تمام مردم ایران عزادارش بودند . چه حزب الهبی چه کسانی که دل در گرو این انقلاب نداشتند همه برایش اشک ریختند . پسران و دخترانی که شاید شما آنها را طرد کنید اما آنها همان روز با عکس هایی از سردار ارادات خودشان را نشان دادند و به من و شما یاددادند که رفتار یک انقلابی چگونه باید باشد .  پس اگر واقعا تابع ولایت و همچنین عاشق سلیمانی هستیم باید که در رفتار و نظرات خود همانند آنها باشیم .

اگر می بینیم که با رفتارو کردارمان نتوانستیم جامعه را بسازیم  باید بازگردیم به بازنگری در روش‌های خود ، چراکه اکنون متوجه شدیم این شیوه‌ها هرگز منجر به دین‌دار کردن مردم نشدند بلکه باعث زده شدن مردم از دین شده‌اند، این یک واقعیت است. نهادهایی که اعتبارات میلیاردی دارند در بحث مباحث فرهنگی چکار کردند و کجا هستند؟ از بیت‌المال پول گرفتند  و نتیجه‌اش چه شد؟در بحث کارهای فرهنگی ۳۴ ارگان و نهاد از دولت پول می گیرند تا کار فرهنگی جامعه را رواج دهند  و نیروی انتظامی در رده ۳۵ است چرا آن نهادها بیت المال را گرفتند و اکنون تنها نیروی انتظامی است که در کشور و حتی شهرستان ما پای  کار است  و این کار باعث شده که هم امنیت ما به خطر بیافتد و هم فرهنگ ما .زیرا نیروی انتظامی باید نیروهای خود را بجای مشغول کردن به وظیفه اصلیش که همانا ایجاد نظم و امنیت کشئر است را به کارهای دیگر بپردازد . برای نمونه تبلیغات اسلامی شهر فومن در داخل پارک مستقر شده است آیا این نهاد نمی تواند همان داخل پارک را سروسامان دهد ؟ بخدا اگر بتواند محسط پارک را سالم سازی کند احتیاج به کل شهرستان نمی باشد اما می بینیم هرروز جلسه و پشت جلسه اما بازخورد آن افتضاح غیر قابل گفتن و نوشتن داخل پارک است . 

از سوی دیگر ما مشکلات و مباحث خیلی مهمتری داریم،آیا دین مبین اسلام فقط همین بی حجابی را گناه دانسته است و مشکل کشور اسلامی فقط  نوع پوشش دختر و پسران جامعه ماست ؟ چرا در مورد بقیه موارد که عرش الهی را به لرزه در آورده است اینقدر حساسیت بخرج نمی دهید ؟ باور کنید که اگر در جامعه این همه مشکل وجود دارد بخاطر رفتار وکردار مسئولان ماست . مردم ما از دیدن آنها دست به اعتراض می زنند و باور کنید بسیاری از رفتار دختران و پسران ما نوعی اعتراض هست وگرنه این ها همان کسانی هستند که این روزها پسران در هیئت ها ی شهری و روستایی  به سینه زنی و زنجیرزنی مشغولند و دختران در مسجدبه عزاداری و همه عاشق امام حسین هستند و روا نیست که کسی به این عزیزان رفتار غیر اسلامی داشته باشند . 

چرا آنهایی که دغدغه دین دارند سراغ بانکها نمی روند ؟   نظام بانکداری ما واقعا یکی از ربوی‌ترین بانکداری‌های دنیاست چرا آنجا این اندازه حساسیت نداریم؟ عرش الهی با فساد چندهزار میلیارد تومانی بیشتر می‌لرزد تا مشخص شدن موی چند دختر.

آقای فرماندار ، مسئولان عزیز در اکثر بانکها بازهم ارباب رعیتی حاکم هست در بانکها بعضی روسا خود را برتر از مردم می دانند و حتی بعضی از کارمندان جواب سلام مردم را نمی دهند . خواهشا یک بار سرزده به بانکها مراجعه نمایید تا ببینید چه خبر است . بانکها سه ماه از سال گذشته است اما به مردم می گویند هنوز برای ما دستور وام نداده اند و برای دریافت وام دهها موارد می اورند اما بنده مطمئن هستم که بسیاری از بسازر و بفروش ها و پولدارها در همان اولین روزهای سال وام های کلان دریافت نموده اند این بی عدالتیهاست که مردم از دین و انقلاب رده می شوند شما بلروید جلوی اینها را بگیرید باور کنید جامعه به گونه ای پیش می رئود که شما می خواهید . چطور پدرخانواده برای درمان بیماری همسر و یا فرزندش نمی تواند وامی بگیرد تا برای درمانشان هزینه کند ؟ چطور یک مرد نمی تواند پولی از بانک بعنوان وام بگیرد تا بتواند پیش پول صاحب خانه را بپردازد ؟ آیا تاکنون به دادگستری رفته اید و سوال نموده اید که در روز چند نفر برای بیرون انداختن 

مستاجرش دستور تخلیه گرفته اند ؟ و .. 

این مواردها هستند که باعث می شوند که پدر خانواده نتواند نیازهای پسر و دختر را تامین نمااید و آن فرزند وقتی می بیند همسایه و یا دوستش که پدرش در فلان مکان مشغول هست و همه امکانات را دارا می باشد عقده گشایی می کند و اعتراض خودرا نشان می دهد پس ابتدا به این نکات مهم بپردازید بعادها دنبال جلوگیری باشید وگرنه هر ایرانی مسلمانی معتقداست باید فضای جامعه، فضای اسلامی باشد، و حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است ولی حساسیت‌های ما نسبت به مسائلی مانند زباله‌گردی کودکان، فروش کلیه و اعضای بدن ، رباخواری بانکها ، اختلاس مسئولین ، خارج از کشور رفتن فرزندان مسئولین و صدها موارد دیگر هم آیا همین‌قدر است؟

چند روز گذشته رفتار یکی از افراد با چند دختر در جلوی یکی از مساجد اتفاق افتاد که بسیار از نظر کسانی که این صحنه را دیدند ناراحت کننده بود باید به آن عزیز گفت : 

تو چه حقی داری که در مورد بانوان این سرزمین اینطور حرف و عمل می کنی ؟ آقای عزیز که بنده می دانم در دل فقط قصد اصلاح جامعه را داری اما این روش‌ها جز گریزان کردن مردم از دین عایدی دیگر ندارد؟ لذا بنده معتقدم به جای اینکه بیاییم با این روش‌ها سعی کنیم مردم را به زور محجبه کنیم، برویم در سیاست‌های فرهنگی خودمان بازنگری کنیم.

در خاتمه باید عنوان نمایم که همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که دشمن می خواهد از این فضا سوئ استفاده نماید ما باید به گونه ای عمل نماییم که در پازل دشمن بازی نکنیم .

این خبر را به اشتراک بگذارید :