چگونه مي‌توان سيستم كولر اتومبيل را همواره در بهترين شرايط نگه داشت ؟ 
تعمیر و سرویس این سیستم بایستی توسط افراد متخصص و آموزش دیده به این سیستم انجام شود.۱ 

 گازR-12 گازی است بی بو و بی رنگ و غیرسمی ولی تخلیه این گاز برروی قطعات داغ ویا شعله باعث تولید گاز بسیار خطرناکی می شود. 
گازR-134-A گازی است بی بو و بی رنگ و تنفس این گاز ممکن است باعث ناراحتی قلبی شود. 
شارژ اشتباه سیستم کولر(شارژR-134-A به جای R-12وبرعکس)موجب خرابی سیستم می شود. 
در صورتی که اتومبیل شما در نور مستقیم خورسید پارک شده بوده قبل از راه اندازی کولر با باز کردن پنجره ها و روشن کردن فن کولر اجازه دهید تا هوای گرم خارج شود. 
هنگام روشن بودن کولر پنجره ها را کاملاً بسته نگه دارید. 
ابتدا به ساکن کولر را در دور بالای موتور روشن ننمائید.بهترین دور موتور برای روشن کردن کولر ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. 
هنگام روشن بودن کولر اجازه ندهید دور موتور از ۴۰۰۰ دور در دقیقه بالاتر رود. 
هنگام رانندگی در سربالایی برای جلوگیری از بالارفتن حرارت موتور اتومبیل هر ۵ دقیقه کولر روشن حداقل ۳ دقیقه کولر را خاموش نمائید. 
وقتی از کولر اتومبیل استفاده نمی کنید برای یک ماه یا بیشتر بایستی کولر را در دور پایین موتور (۱۰۰۰ دور در دقیقه) برای چند دقیقه در هفته روشن نمائید. حتی درطول ماه های زمستان این عمل باعث می شود تا کاسه نمد کمپرسور کولر روغن کاری شود واز نشت گاز جلوگیری شود و طول زمان سرویس دهی بیشتر شود.
در صورتـی که درجه آب اتومبیل شما بالا است قبـل از استـفاده از کولر موتور اتومبیل را به متخصص مکانیک نشان دهید.
هر چنـد مدت قطعات و اتصالات سیستم کولر اتومبیل را به صورت ظاهری چک نمائیـد. زیرا وجود لکه چرب نشانه نشت گاز از آن قسمت است.
در صورت مشاهده لکه چرب یا نشتی از محل اتصالات برای حفظ سلامتی خود از شل و سفت کردن اتصالات جداً خودداری کنید. چون سیستم تحت فشار می باشد و این کار بایستی توسط افراد متخصص و آموزش دیده به این سیستم انجام شود.
بالا رفتن حرارت در سیستم کولر مساوی است با بالا آمدن فشار در سیستم کولر و در نتیـجه مصرف شدن نیروی بیشترموتور جهت به چرخش درآوردن کمپرسور کولر ودرنتیجه پایین آمدن راندمان کولر، پس هر چند مدت از مسدود نبـودن تیغه های کندانـسور ( رادیاتـور کولر ) مطمئن شوید.
فن رادیاتور آب ( در مورد اتومبیل هایی که از فن برقی برای خنک کردن رادیاتور آب استفاده می شود ) با روشن شدن کولر روشن و تا زمانی که کولر روشن است روشن باقی خواهد ماند، پس هر چند مدت این وضعیت را چک کنید

این خبر را به اشتراک بگذارید :