SAM_1330

کوروش مهیار/صبح فومن باید که دست مریزاد به جوانان فرهیخته و مسئول فومن در انجمنی نوظهور که دوسالی از تشکیل آن نمی گذرد اما در جهت روند پیشرفت فرهنگی ولایتشان  چه خوب و موجه هر از گاه به نیاتی خیر و اثر گذاردست می یازند. امید که ترازی از اعمال نیک و قابل ستایش شان را با تفسیری فشرده در اختیار مردم قرار دهم. چرا که با یادمان و تشویق و تایید چنین امور بالنده  و نوین توسط مردم فومن ات باز تولید چنین گام های بالنده بیشتر و در عرصه های مختلف توسط دیگر دوستان بیشتر بشود.

باری در غروب بهاری شنبه ۱۲ روز پدر با دعوت نه چندان گسترده و محدود اما خیل قابل توجه مردم بخصوص جوانان به دومین سینمای تاریخ شهر فومن که خود یک موضوع نوستالوژیک و خاطره گون برای  اهالی آن است  دعوت شدند.

با سخنانی کوتاه سخنگوی انجمن که خواسته شد تا مردم یکی از فوق برنامه های زندگی شان در این شهر را به تماشای فیلم های تازه و هم نمایش با تهران در سینمای طلوع فومن قرار دهند. فرهنگ آمدن با خانواده و دوستان و انفرادی برای دیدن فیلم از سالم ترین و رویایی ترین تفریح اختراع انسانی است باز یافت نمایند.

با  سخنانی  کوتاه و دعوت اینکه چنین برنامه هایی توسط این انجمن  فرهنگی  تکرار خواهد شد  مدیریت محترم سینما آقای ایرج ثابت فیلم جدید و جذاب  همزمان با سینماهای پایتخت را به نمایش گذاشت.ایشان   فرزند شادروان حسن ثابت که از اولین بنیانگذاران ساختمان سینما در گیلان و در فومن بنام سینما ایران در اول خیابان سردار جنگل در دهه اوایل ۴۰ خورشیدی بودند مفصلن سرگذشت تاریخ ایجاد این دو سنما را با تصاویر قدیم در اختیارگذاشته اند که بزودی جهت مطالعه علاقه مندان در مطبوعات محلی و در این جا قرار خواهد گرفت.  اینکه چه تفاوتی در احساس لذت و اثرات روانی و حسی و تخلیه خستگی و سلامت سرگرمی و اساسن  وجود نوعی فرهنگ با هم بودگی در تماشا و احساس جمعی یک اثر و نمایش و فیلم  و موسیقی در حرکت به سوی سالن ارائه ان هنر بر حواس و روان انسان مدرن دارد و باید مردم یک محدوده به آن بپردازند. مطالبی دیگر از این دست نیز به نگارش وارائه خواهد آمد.

در حاشیه این هماورد فرهنگی  فرم پیشنهاد برای کارهای مورد علاقه مردم در آینده و همچنین بروشور ثبت نام دراین انجمن نیز در اختیار حاضرین قرار گرفت.

آری زمانه نو روندهای با هم بودگی و تلاش برای کارهای فرهنگی در جهت یک زندگی با تفاهم و بی اصطحکاک و دوستانه را در هر شهر وروستا را می طلبد و تا باد چنین امرو خیر و روشنفکرانه درجهت خدمت به عامه مردم فراوان بادا.

 

و با درودی به همه کارگران ولایتمان در هر عرصه  بلحاظ  اول ماه مه ؛ یازده اردیبهشت  و روز جهانی کارگران 

 و با درود به  معلمان و شادی روان آیت.. مطهری بلحاظ  ۱۲ اردیبهشت روز معلم

 

 و درود و دعا برای مردم و جوانان فرهیخته فومن ات که با حوصله و شادابی  امید و انسانگرایی و گذشت را به زندگی محدوده کوچک تقدیم می کنند.

                                               شب ۱۲ اردیبهشت – سیناما طلوع فومن –   کوروش مهیار      

SAM_1328

این خبر را به اشتراک بگذارید :