مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبرداد: اتصال همه شهرهای گیلان به اینترنت نسل سوم تا دهه فجر امسال

سیدمصطفی سیدهاشمی گفت: در حال حاضر هشت شهرستان گیلان مجهز به اینترنت نسل سوم (G3) هستند و دیگر شهرستان‌ها هم تا دهه فجر سالجاری به شبکه G3 متصل می‌شوند.

به گزارش صبح فومن؛سیدمصطفی سیدهاشمی، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران عصر دیروز در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات گیلان که در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه منا، اظهار کرد: حجاج در رمی جمره عقبه با پرتاب سنگ کبر و غرور درونی خود را می‌شکنند و سپس در قربانگاه، قربانی می‌کنند اما رژیم سفاک عربستان با بستن راه، آنان را قربانی کرد.

وی افزود: حدود ۲۰ گیلانی در حادثه منا جان‌باختند که ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ها، برایشان آرزوی صبر و سلامتی می‌کنیم.

سیدهاشمی با بیان اینکه اعیاد قربان و غدیر امسال با رخداد منا به کام‌ مسلمانان تلخ شد، گفت: علی(ع) انسان بی نظیری است و مقام وی از انسان‌ هم بالاتر است؛ حضرت علی(ع) روح بسیار بلندی داشت او داماد پیامبر گرامی اسلام و همسر حضرت زهرا(س) و پدر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود، او «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» است. از این بالاتر سخن پیامبر(ص) مبنی بر «عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ یَدُورُ حَیْثُمَا دَارَ؛ علی با حق است و حق با علی هر کجا علی باشد، حق هم آن جاست. حق به دور علی می‌گردد، نه این که علی به دنبال حق باشد» و بیانگر این است که محور حق در دنیای بشریت حضرت علی(ع) است.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ضمن تشکر از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات گیلان، گفت: حضور نمایندگان گیلان در این مراسم بیانگر بها دادن آنها به اصل ۴۴ قانون اساسی است، ما معتقدیم حضور شما نمایندگان محترم مجلس نشاندهنده اعتبار ماست.

وی ادامه داد: به حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت دفاع از حق و حقوق مخابرات ایران به عنوان یک شرکت خصوصی نیاز داریم. مهم‌ترین ویژگی این خصوصی‌سازی این بوده که طی ۶ سال توانستیم ۲۰ هزار میلیارد تومان در شرکت مخابرات ایران سرمایه‌گذاری جذب کنیم.

سیدهاشمی اضافه کرد: طی دو سال گذشته تاکنون، ۱۶۱ میلیارد تومان فقط در شرکت مخابرات گیلان سرمایه‌گذاری شده است که در هیچ استانی سابقه نداشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان بیان کرد: در حال حاضر هشت شهرستان گیلان مجهز به اینترنت نسل سوم (۳G) مخابرات هستند، ان‌شاءالله دیگر شهرستان‌ها هم تا دهه فجر سالجاری به شبکه ۳G متصل می‌شوند تا همه مردم گیلان از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: اینترنت نسل چهارم در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی و رکود خیلی برای عموم کاربرد ندارد و فقط ۵ سایت در استان گیلان مجهز به نسل چهارم هستند که قطعا با بهتر شدن اوضاع اقتصادی همه شهرستان‌ها هم از این نعمت برخوردار می‌شوند.

پاداش ۲۰۰ میلیون تومانی مخابرات ایران به مخابرات گیلان

سیدهاشمی با بیان اینکه ما به دوستان در مخابرات ایران قول دادیم که هر استان به ازای هر پروژه‌ای که به بهره‌برداری می‌رساند، یک میلیون تومان پاداش دریافت می‌کند، گفت: سهم استان گیلان به دلیل ۲۰۰ پروژه‌ای که افتتاح کرده، ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود، این مبلغ در اختیار مهندس خضردوست قرار می‌گیرد تا بین کسانی که در راه‌اندازی، طراحی و اجرای پروژه‌های همکاری داشتند، تقسیم کند. انگیزه دادن به همکاران یکی از مهم‌ترین اصول توسعه است لذا بخش خصوصی برای این خلق شده تا در جهت سوق دادن کارها و اتکای بهره‌وری سرمایه‌گذاری کند.

سیدهاشمی تاکید کرد: از مسئولین محترم و نمایندگان مجلس انتظار داریم مخابرات ایران را به عنوان بخش زیربنایی ببینند تا مشکلات ما هم حل شود چنانچه اگر به مخابرات توجه نشود ممکن است سرنوشتی بدتر از ایرانخودرو و سایپا داشته باشد؛ در حال حاضر مخابرات ایران افتخار دارد با تعرفه سال ۱۳۸۲ مجموعه خود را اداره می‌کند و بیانگر مدیریت بهینه است در صورتی که نرخ تعرفه‌هایی نظیر آب، برق، تلفن، گاز و … از سال ۸۲ تاکنون بسیار تغییر کرده است؛ ما از پرسنل خود شرمنده‌ایم و از نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی انتظار همکاری داریم.

وی یادآور شد: پس از خصوصی‌سازی حق ذخیره مرخصی همه کارمندان را پرداخت کردیم که حدود ۹۴ میلیارد تومان هزینه داشت، اما در این بین عده‌ای از همکاران اعتراض کردند که باید به نرخ روز محاسبه می‌شد لذا برخی استان‌ها شکایت کردند، اما برخی استان‌ها مانند گیلان به ما نامه زدند؛ در نهایت آنانی که شکایت کردند و محکوم شدند که هیچ آن عده‌ای که شکایت نکردند و منتظر ماندند باید بگویم که به زودی حق آنان پرداخت می‌شود.ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :