چرایی عدم برگزاری فوتسال جام رمضان ۱۴۰۲ در فومن با وجود جذب حامی مالی بسیار قوی

به گزارش صبح فومن؛هر ساله در ماه مبارک رمضان مسابقه فوتسال در فومن برگزار می شد.با توجه به عدم برگزاری مسابقه فوتسال جام رمضان که هر ساله علاقه مندان زیادی جهت تماشای این دیدارها در سالن ورزشی شهید چمران حاضر می شدند،متاسفانه در سال ۱۴۰۲ با توجه به عدم سالن های استاندارد و همچنین وعده وعید های بدون نتیجه مسئولین شهرستانی این مسابقه مهیج برگزار نگردید.

بهمین دلیل رضا بابایی دبیر هیأت فوتبال فومن متنی را به شرح ذیل بیان داشت .

بنام خالق ِ ورزش

مختصری کوتاه از آنچه در جام رمضان سال قبل بر فوتسال فومن  گذشت و همچنین دلایل عدم برگزاری جام رمضان امسال (سال ۱۴۰۲) در شهرستان فومن.

حدوداً یک ماه قبل از شروع ماه مبارک سال ۱۴۰۱ اعضای هیات فوتبال شهرستان فومن در جلسه ای با حضور ریاست ، دبیر ، مسئول کمیته فوتسال و مسئول کمیته آموزش هیات فوتبال بر آن شدیم تا با توجه به مطالبه ی بحق ورزشکاران و علاقمندان به این رشته مهیج پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری جام رمضان تصمیم گیری نمائیم. که در پایان مقرر گردید نظر به نبود سالن استاندارد پس از حدودا ۲۵ سال ، تنها به این دلیل که شاید اینبار با برگزاری این دوره از مسابقات در سالنی غیر از سالن نوستالژیک و قدیمی شهید چمران که خواست ِ همه ی جوانان فومنی است سبب شویم تا مسئولين شهرستان و در راس آن نماینده ی محترم آقای بهروزیفر و عالی ترین مقام دولتی شهرستان یعنی فرماندار محترم با حضور در جمع ورزشکاران نگاه عمیق تر و کارگشا تری به ورزش های سالنی بویژه فوتسال داشته و در جهت توسعه ی فضای فیزیکی سالن های فعلی یا احداث سالن مختص فوتسال یا ورزش های توپی همچون سایر شهرهای استان گیلان ( رشت ، لاهیجان ، املش ، صومعه سرا ، لنگرود ، تالش و ….. ) اقدام نمایند.

با اینحال ماحصل جلسه این شد که با تمام مشکلات و مصائب پیش رو و با علم بر اینکه سالن شهید رجایی فومن در مجاورت محل سکونت شهرک نشینان فهیم این منطقه است و بی گمان از این حیث دچار مشکل خواهند شد و یا خواهیم شد ، پذیرفتیم که تنها بدلیل تماس ها ، پیگیری ها و مطالبه ی کاملا بحق جوانان فومنی نسبت به برگزاری آن اقدام نمائیم. تا شاید اینبار حضور مسئولانه ی مسئولان در شب های برگزاری جام به ایشان در درک این واقعیت که فضای فعلی سالن های فومن در خور شاًن جوانان این شهرستان که همواره یکی از قطب های ورزش استان بویژه فوتبال و فوتسال بوده نیست یاری رساند.

در این بین و تقریبا ً در تمامی شب های برگزاری مسابقات آنچه همگان بویژه علاقمندان و ورزشکاران از آن بعنوان نقطه عطف ِ تحول در فوتسال یاد می کردند تغییر محل سالن و برگزاری کاملاً به عمد ِ تیم برگزار کننده مسابقات از سالن شهید چمران به سالن شهید رجایی با هدفی ارزشمند و کاملا بجا برای تحقق یک رویاء (احداث یک سالن استاندارد و جدید) بود.

تا اینکه در شب های پایانی و با نزدیک شدن به فینال مسابقات کم کم و از هر طرف حضور مسئولین محترم شهرستانی و البته آن دسته از دوستانی که هر بار برای انتخابات ِ خانه ، محله ، روستا ، یا شهر و ..‌….  پای ثابت هستند ، ما و تماشاگران همیشه همراه در سالن را به آنچه که تحت عنوان نقشه راه ترسیم کرده بودیم امیدوار تر کرد.

تصاویر منتخب از همراهی تیم برگزارکننده ی مسابقات جام رمضان سال ۱۴۰۱ کاملا آشکار میسازد که در تمامی بازدیدها از سالن های پیرامون و همچنین محل برگزاری، دائماً به شرایط بد و غیر استاندارد و نیز در خور شان جوانان فومنی نبودن سالن ها و دلایل برگزاری مسابقات در سالن مذکور و اینکه با توجه به نبود فضا ، تماشاگران به ناچار از روی کفپوش نظاره گر بازی ها هستند و همچنینین خطرات و آسیب های پیش رو اشاره شد.

جالب تر اینکه در تمامی شب های برگزاری جام رمضان سال قبل ، شورای محترم تامین شهرستان با عنایت به این مهم و بررسی گزارشات ارسالی و پیگیریهای مجدانه به ناچار و برای اولین بار با پوشش حداکثری و کامل نیروهای محترم انتظامی در محل برگزاری اقدام نمود.

چرا که سالن مذکور با آن حجم از تماشاگر و علاقمند اصلا و ابداً از شرایط استاندارد برخوردار نبود و بیم هرگونه حادثه ای می رفت.

با تمام آنچه در مکتوبه ی بالا آمد و پس از طرح معایب و مصائب پیرامون برگزاری آن دوره از مسابقات توسط تیم برگزاری و مجموعه ی هیات فوتبال ، ایشان و در راس آن نماینده ی محترم شهرستان فومن که خوشبختانه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز می باشند، فرمودند حتما تا سال آینده جام رمضان در محل و سالنی کاملا استاندارد برگزار خواهد شد و این فضا همانطور که مسئولین برگزار کننده ی مسابقات عنوان می کنند ، شرایط برگزاری و ظرفیت انجام این دست امور را ندارد.

دوستان ، علاقمندان ، ورزشکاران و همراهان ارجمند 

با این مختصر سیاهه 

و با کمال احترام به ساحت شما جوانان فوتسالیست و علاقمند و پس از دقیقا ۱ سال از آن بازدیدها و …..  اعلام میداریم با عنایت به عدم وجود حتی یک سالن استاندارد در شهرستان فومن (دقیقا بر عکس تمام شهرستانهای استان بویژه شهرستان همجوار صومعه سرا با ۴۵ سالن ورزشی) ، متاسفانه تنها بدلیل نبود فضای استاندارد و یقینا خطرات و آسیب های پیش رو در محل سالن های کاملا غیر استاندارد و اینکه این حق جوانان این دیار نیست ، جام رمضان (۱۴۰۲) برگزار نخواهد شد.

چرا که تیم برگزار کننده اینبار علیرغم جذب حامی مالی بسیار قوی تنها بدلیل نبود سالن استاندارد و با کیفیت که آن را مهمترین ابزار لازم جهت برگزاری و پذیرایی از شما عزیزان میداند را در اختیار ندارد. که ایکاش این شهر نیز همچون سایر شهرهای استان از این نعمت برخوردار بود.

ان شاالله این اتفاق تلخ و نامیمون انگیزه ای فراهم کند برای تغییر در سیاست های مسئولینی که برای انتخاب شدن پا روی دوش همین جوانان و علاقمندان به ورزش بویژه فوتسالدوستان نهادند.

رضا بابایی

دبير هیات فوتبال شهرستان فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :