رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فومن:ایجاد امنیت شغلی اولویت ماست

حجت عموی فومنی در مراسم تجلیل از کارگران در فومن با تبریک روز کارگر به جامعه کارگری و کارفرمایی، گفت: نظام اسلامی به تاسی از سفارشات دینی ارزش والایی برای جامعه کارگری قائل است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاثیر بهبود احوال جامعه کارگری در بهبود احوال اجتماعی و رکن بودن کارگران در جهش تولید، افزود: جامعه کارگری و کارفرمایی نقش بسزایی در نبرد های اقتصادی کشور با دشمنان دارند.

وی با تصریح بر اینکه برخی از شرکت ها در فومن پرداخت حقوق مزایای بالاتری نسبت به حداقل های قانونی دارند که جای قدردانی دارد، متذکرشد: صیانت از نیروی کار یکی از اولویت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

عموی فومنی رفع اختلافات کارگران با کارفرمایان، تجدید نظرخواهی، پیگیری مطالبات کارگران، بازرسی و نظارت بر کارگاه‌ها جهت رعایت حقوق کارگران را از مهمتری اقدامات بر شمرد و اظهار داشت: ایجاد امنیت شغلی کارگران در اولویت اداره کار فومن است

وی عملکرد اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی را درشهرستان شامل ایجاد اشتغال طبق تعهد برای ۱۴۴۲ بوده که ۱۶۱۴ تا را محقق کردیم و در رتبه بالا در سطح استان قرار داریم وامار بیکاری ما در سال گذشته ۱۹۸ نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری ما بوده  که تعداد ۹۵ نفر برقرار شد .

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فومن تعداد معرفی به سازمان فنی و حرفه ای را تحت آموزش فنی و حرفه ای ۱۱ نفر خواند و گفت:امار واحد روابط کار ما در شهرستان و هیئت تشخیص در سال گذشته برای پرونده رسیدگی شده۴۲۹پرونده بوده و تعداد دادنامه صادر شده ۲۶۶ و تعداد دادخواست ثبت شده ۲۷۸ و تعدادجلسات تشکیل شده ۸۹بوده است.

عمویی به هیئت حل اختلاف یا تجدید نظر که شهرستانهای فومن،شفت و صومعه  سرا  که هر سه جلسات در شهرستان فومن برگزار می شود تعداد پرونده رسیدگی شده  ۳۹۹ پرونده و تعداد دادنامه صادر شده ۳۱۸ و تعداد دادخواست ثبت شده ۲۲۸ وتعداد جلسات تشکیل شده ۷۰ بوده است.

وی در بحث کارگران و اتبای بیگانه هم گفت؛ کارفرمایان بعنوان متخلف دستگیر شدند ۵۵ مورد بوده که ۳۲ کارفرما جریمه شدند و ۶ مورد به مراجعه قضایی معرفی و ۷ مورد از سال گذشته در حال بررسی است.

وی در پایان ضمن تقدیر  از اعضای هیئت مدیریت نئوپان فومنات که میزبان کارگران و مدیران بودند از خانم شفاعت بعنوان رئیس هیئت مدیره این مجموعه ویژه تقدیر نمودند.

در پایان از تعدادی از کارگران بخش تولیدی شهرستان تجلیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :