حجت الاسلام ابراهیم زاده:روحانيون ، يکي از عوامل اصلي پيروزي ما در دفاع مقدس بودند

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحميلي، شكوه و عظمت ايمان و اسلام را در جهان پهناور منتشر ساخت و موجب شد ابهت پوشالي دو ابرقدرت شرق و غرب درهم شكسته شود.

به گزارش صبح فومن ، حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده ۱ مهر ۹۴ در گفتگویی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، با بيان اينكه خون شهداء ، ملت ايران را از نيرنگ دشمنان نجات داد گفت: تجليل از نيروهاي مسلح و آحاد بسيج عظيم و بي پايان مردمي و خانواده هاي معظم شهداء و ايثارگران در هفته دفاع مقدس يك وظيفه بزرگ ، لازم و شايسته است.

وی با تبیین اینکه هفته دفاع مقدس بازخواني فداکاري ملتي است که با دست خالي در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ايستاد و حاضر نشد حتی يک وجب از خاک ميهنش در دست اجانب باشد اذعان کرد: جنگ تحميلي ۸ ساله براي نابودي و به انزوا کشاندن ايران اسلامي بود و در اين راستا تمام دشمنان اسلام با همه امکانات به کمک رژيم بعث عراق آمدند تا به اين هدف شوم خود برسند اما دليرمردان اين مرزو بوم به فرمان امام خميني(ره) و با تأسي از مکتب سرخ حسيني (علیه السلام) در مقابل آنها ايستادند و از کيان اسلام و انقلاب جانانه دفاع کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت افزود: هفته دفاع مقدس برگ زريني است در تاريخ درخشان مردم غيور ايران که با رشادت ، ايثار و از خود گذشتگي و هديه بهترين سرمايه هاي انساني، آن را رقم زدند و اين قطعه از تاريخ هرگز فراموش نخواهد شد.

این کارشناس دینی در بخش دیگری از بیاناتش به نقش موثر روحانیت در دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: يکي از عوامل اصلي پيروزي ما در دفاع مقدس روحانيون بودند که با بيان تعاليم اسلام در جبهه‌ها براي رزمندگان اسلام و تشريح نقش جهاد در راه اسلام، روحيه بسيجيان و نيروهاي نظامي را براي دفاع دو چندان مي‌کردند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: افتخار روحانيت اين است که در تمام صحنه‌هاي دفاع از ارزش‌هاي ديني پيشگام بوده و در به وجود آمدن انقلاب و دفاع از آن در هشت‌ سال جنگ تحمیلی حضوري ارزشمند و چشمگیر داشته است.

امام جمعه موقت شهرستان شفت، در ادامه سخنان خود، اشاره اي به مسئوليت در مقابل خون شهيدان و ايثار رزمندگان کرد و تصریح داشت: همه ما در مقابل پاسداشت از ارزش هاي انقلابي و ديني مسئوليم و اگر کوتاهي کنيم روز حشر در برابر شهدا و امام شهيدان پاسخي نخواهيم داشت .

این مسئول در پایان، متذکر شد: جنگ دشمن با ما هنوز تمام نشده است و ميدان دفاع همچنان براي زنان و مردان ما سخت تر از ديروز وجود دارد که ميدان معنويت و ارزش هاست؛ ميدان عفت ، حياء ، پاکي اخلاق و فضيلت هاست که بايد در اين ميدان نيز با پشتوانه قرآن کریم و اهل بيت(علیهم السلام) و فرمانبرداري از فرامين رهبري معظم انقلاب (مدظله العالی) دشمن را زمين گير کرد.روابط عمومی

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :