آیت الله اشکوری: علمای روشن ضمیر هرگز با اشتغال و تحصیل زن مخالفت نکرده‌اند

آیت الله سید علی حسینی اشکوری پیش از ظهر امروز در دیدار ۷۰ نفر از نخبگان بسیج دانشگاه علمی کاربردی همدان که به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت اظهار کرد: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری است.

وی افزود: در این دوران زنان چه در پشت جبهه و چه در خطوط مقدم نقش موثر بسزایی داشتند و قطعا پیروزی ما مدیون بانوان نیز هست.

اشکوری عید قربان را یادآور مجاهدت‌های یک بانو دانست و گفت: در همین عید قربان شاهد نقش‌آفرینی‌های حضرت هاجر بودیم و ایشان نماد استقامت و فداکاری در راه تربیت فرزند است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مادری مهم‌ترین نقش یک زن است اظهار کرد: این سخن امام که مرد از دامن زن به معراج می‌رود سخن بسیار دقیقی است چون نقطه آغاز تربیت انسان دامن مادر است.

وی ادامه داد: علم بدون تهذیب و معنویت مایه فساد و بدبختی است و اینجاست که می‌فهمیم مادران چقدر باید به تربیت صحیح فرزند اهمیت دهند.

اشکوری با اشاره به اهمیت حفظ محبت در خانواده گفت: بنای زندگی بر محبت و تعاون و تقسیم کار است بنا بر این خداوند سفارش کرده که هم مرد و هم زن احترام یکدیگر را نگه داند.

وی خاطرنشان کرد: علمای روشن ضمیر هرگز با اشتغال و تحصیل زن مخالفت نکرده‌اند زیرا ما به پزشک زن، معلم زن، مبلغ زن و بسیاری از مشاغل دیگر نیازمندیم بنا بر این کار کردن زن بیرون از خانه لازم و مورد تایید است به شرطی که حرمت خود و خانواده‌اش حفظ شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به طرح جداسازی زن و مرد در ادارات گفت: این طرح شبیه واکسنی است که برای جلوگیری از بیماری به کار می‌رود و هم به نفع زن و هم به نفع مرد است.

وی بیان کرد: رسانه‌های غربی منافع زن را وارونه جلوه می‌دهند و می‌خواهند به اسم آزادی زن و حقوق بشر او را از یک زندگی سالم محروم کنند/فارس

 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :