حسین رضاپور: جنگ تحمیلی، جلوه کاملی از اقتدار مردم ایران است و به وضوح درس بزرگی به همه جهانیان داد.

امروز باز هم تقويم ملي کشورمان فرارسيدن سي و يکم شهريور، آغاز هفته اي را به ما يادآوري مي کند که با وجود گذشت سالها ، بوي عطر شهادت و رشادت مشام ايرانيان را معطر ميسازد ” هفته دفاع مقدس” آينه تمام نماي عزت و سربلندي ملت ايران براي هميشه تاريخ است. ایام سرنوشت ساز و غرورآفرینی درتاریخ هرکشور وجود داردکه موجب مباهات و سربلندی آن کشور و ملت می باشد و با تکیه بر ارزشهای مکتبی این افتخار جایگاه رفیع تری پیدا نموده که حفظ و حراست و گرامیداشت آن امری بدیهی و ضروری است یکی از این زیباترین ایام که عزت و عظمت و استقلال ایران اسلامی بواسطه آن تثبیت گردید دوران دفاع مقدس و سالهای حماسه جهاد و ایثار و دفع متجاوزینی بود که قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در خیال باطل خود داشتند و استکبار جهانی نه تنها به خواستهای واهی خود نرسید بلکه این مردم مومن و خانواده معظم شهداء بودند که سرنوشت جنگ را به نفع خود رقم زدند.

دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است؛ هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام، مرزهای سرزمینی و حیثیت و ناموسمان است که با نثار خون پاک فرزندان این مرزو بوم و ایثار و مجاهدت های مثال زدنی آنها جاودانه شد.

آن روزها، ایران عزیز از سوی دژخیمان بعثی و با مساعدت قریب به ۷۰ کشور جهان چه در عرصه عملیاتی و چه در پهنه اطلاعاتی، مورد تهاجم واقع شد. انقلاب در آغازین روزهای بالندگی و شکوفایی خود بود، مسئولان کشور را عموما جوانانی متعهد و دلسوز تشکیل می دادند و هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای غرب و عمال منطقه ای آنان علیه کشور لحظه ای درنگ نداشت. بمباران خطوط مرزی و شهرها و آبادی های کشور، سکوهای نفتی، پالایشگاه ها، مراکز و تاسیسات زیر بنایی و مهم در دستور کار دشمن بود و منافقان و گروهک های معاند بر طبل جنگ طلبی و تجزیه این آب و خاک می کوفتند.

آنچه دشمن در محاسبات خود بدان توجه نکرد، رهبری عالمانه و حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودها و هدایت الهی ایشان بود و آنچه بدان نمی اندیشدند غیرت و حمیت ایرانیان مسلمان و اتحاد و یکپارچگی آنان در روزهایی بود که تمامیت ارضی کشور در معرض تهدید قرار داشت. رزمندگان اسلام، یکپارچه و پر شور تحت لوای انفاس قدسی امام امت و با اتکال به خداوند بزرگ و تاسی از ائمه اطهار (ع)، آنچنان کردند که هنوز آوازه شجاعتشان در گوش جهانیان طنین انداز و غیرت و نجابتشان شهره آفاق است. آن روز، تنگناها، تحریم، تهاجم، دشمنی و خصومت آشکار و پنهان دول غرب و بعثی ها، خدشه ای به صفوف به هم پیوسته امت وارد نساخت و مردم، یکدل و یکصدا در پشت جبهه ها و در صف مقدم، آزدی، استقلال و عزت و ایمان خود را فریاد می زدند.

بی تردید اندیشه متعالی اقتصاد مقاومتی که به عنوان سند کارگشای نظام اقتصادی و توسعه ای کشور از سوی مقام معظم رهبری تبیین و ابلاغ شد، جهاد کشور در عرصه اقتصادی است و سربازان این عرصه همچنان که رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند، لازم است در این عرصه اثر بخش تر از پیش گام بردارند. امروز که به فضل خداوند رحمان با تدبیر دولت محترم در عرصه های اقتصادی و بین المللی گره گشایی شده است، باید پر توان تر از پیش گام برداریم و در جهت توسعه و آبادانی کشور، همه سعی و کوشش خود را به کار گیریم. دیروز هنگام دفاع در عرصه نبرد و در گستره ملی بود و امروز هنگامه ظهور اقتصادی و حضور مقتدرانه در نظام اقتصاد جهانی.

جنگ تحمیلی، جلوه کاملی از اقتدار مردم ایران است و به وضوح درس بزرگی به همه جهانیان داد که ایرانیان صلح جو و اهل مدارا، اگرچه سر ناسازگاری با هیچ کشوری ندارند، اما به وقت دفاع از دین و ناموس و شرف خود، دستی واحدند و زبان تطمیع و تهدید نمی پذیرند. امروز دشمنی جلوه ای دیگر یافته و دشمن، اقتصاد و فرهنگ را نشانه رفته است. بر این پندارند ملتی را که حماسه می آفریند و با حداقل امکانات و تجهیزات، یارای مقاومت و مجاهدت دارد، سودای نبرد، جاهلانه است و باید بذر ناامیدی و رکود بر آن پاشید. اینگونه است که از یک سو تفکر تکفیر نضج می گیرد و برای مقابله با کشور پرورده می شود و از دیگر سو سست کردن پایه های اقتصادی کشور، در دستور کار قرار می گیرد. اما، باور داریم از این حربه هم طرفی نخواهند بست. هم اکنون نیز کشورهای مستکبر با استفاده از اهرمهای سیاسی، نظامی و اقتصادی خود در مناطق مختلف قصد آشوب و ایجاد رعب و وحشت دارند که ملتها را از حقوق اصلی و مسلم خود بازدارند اما اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و بیداری کشورهای اسلامی باعث شده تا آنان را از این تفکر واهی مأیوس نموده و مسیر انقلاب اسلامی با رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب “مدظله العالی” به شایستگی طی شود.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جنگ یک کشورباکشور دیگر نبود بلکه رژیم بعث عراق به نمایندگی از تمامی مستکبران جهان و با اتکاء به قدرت مادی خود به میهن اسلامی ما تجاوز نموده که با استعانت از خداوند و ایثارشهداءدر نهایت برای آنان نتیجه ای جز سرافکندگی و ذلت در پی نداشت و امام راحل و عظیم الشأن (ره) با اخلاص در عمل و درایت و دوراندیشی توانست هدایت رزمندگان عزیز اعم از ارتش و سپاه و بسیج را بدست گرفته و پرچمدار سرافراز دفاع مقدس محسوب گردد.

آنچه بیش از هرچیز در این ایام حائز اهمیت است بیان رخدادهایی است که در هرعصر و زمان می تواند درس آموز دشمنان و از طرفی موجب انسجام و استحکام ساختارسیاسی و دفاعی کشور باشد و لذا انعکاس آن توسط همه دلسوزان به نظام مقدس جمهوری اسلامی یک ضرورت انکار ناپذیر است شهداء در دفاع مقدس والاترین و ارزشمندترین افراد بودند که با نثار خون خود استقلال و عظمت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را به ارمغان آوردند که شایسته است مسئولین و مردم برای همیشه جایگاه واقعی آنان را قدر بدانند.

هفته دفاع مقدس نماد و الگوی انسجام، اراده و حضورمردم کشورمان برای دفاع از آرمانهای مقدسی بود که با تبعیت از ولایت و با تمسک به قرآن توانستند نقش آفرین سربلندی باشند وتوانستند کشور را در همه ابعاد به ارتقاء رسانیده و آرامش و امنیت را به ارمغان بیاورند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :