سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت؛بهره‌برداری از ساختمان دانشگاه آزاد فومن تا خرداد ۹۵

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه سازمان دانشگاه آزاد اسلامی نمادی از حوزه آموزش عالی در هر شهر است، گفت: ساختمان دانشگاه واحد فومن و شفت تا خرداد ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح فومن؛سیدسجاد گشتی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت (۲۸ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه فومن با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۶۷کارمند و عضو هیئت علمی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد موظف است حقوق ماهیانه این افراد را تامین کند.

وی با بیان اینکه نقدینگی دانشگاه آزاد به دلیل تعمیرات دانشگاه کاهش یافته است، افزود: احتمال اینکه در اردیبهشت سال آینده حقوق کارمندان این دانشگاه با چالش مواجه شود، وجود دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد این شهرستان تاکنون ۵۲ درصد رشد فیزیکی داشته است، گفت: تا خرداد سال ۹۵ساختمان مذکور تحویل داده می‌شود در صورتی که طبق قرارداد با پیمانکار، این ساختمان باید در آبان ماه امسال تحویل داده می‌شد.

گشتی با بیان اینکه ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی نمادی از حوزه آموزش عالی در شهرستان است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد وابستگی صد در صدی به شهریه دانشجو دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توان علمی و ساختاری این واحد دانشگاهی باید قدم در این راه بگذاریم و منابع مالی تامین کنیم تا هزینه‌های جاری این واحد تامین شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه دانشگاه آزاد نیاز به هیئت علمی متبحر دارد، اظهار کرد: همه اعضای این خانواده باید دست در دست هم دهند تا در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته شود.

گشتی با بیان اینکه اگر با استفاده از پژوهش، ثروت تولید کرده و در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم، می‌توانیم کمک زیادی به واحد دانشگاه آزاد کنیم، افزود: چند واحد دانشگاهی به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان رفته‌اند و ما هم برای تامین هزینه‌های جاری دانشگاه نیاز به حرکت در این سمت داریم.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی فضیلت، معنویت و معرفت باید در هیئت علمی و دانشجویان افزایش یابد، گفت: وظیفه خود می‌دانم از مسائل و بحث‌های فرهنگی با توجه به بومی سازی شدن تلاش کنم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه با کاهش دانشجو سهم زیادی به دانشگاه آزاد نمی‌رسد، تصریح کرد: رقابت درون دانشگاهی و برون دانشگاهی از مشکلات دانشگاه‌های آزاد اسلامی است.

گشتی با بیان اینکه یک هزار و ۸۵۶ دانشجو تابستان امسال در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تحصیل می‌کردند که بالغ بر ۴۵۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای ۲۲ رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است که برای سال تحصیلی جدید تا کنون ۲۹۳ نفر به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: وظیفه اصلی هر آموزش عالی افزایش کیفی سازی و مهارت‌های فضای آموزشی و پژوهشی و کاهش هزینه‌های جاری است.شبستان

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :