مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛۱۲ روستای فومن در هفته دولت امسال آبرسانی شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از شاخص بهره‌مندی ۷۱ درصدی آب شرب روستایی در گیلان خبر داد و گفت: سال ۹۲ فاصله شاخص آبرسانی استان با میانگین کشوری ۱۲ درصد بود و در مدت دو سال گذشته این رقم به چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش صبح فومن؛محمدعلی فرامینی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های آبرسانی روستایی در این شهرستان اظهار کرد: سال‌های ۹۲ و ۹۳ مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها در استان اختصاص داده شد و ۴۰ درصد از این اعتبار تحقق پیدا کرده است.

وی از شاخص بهره‌مندی ۷۱ درصدی آب شرب روستایی در گیلان خبر داد و افزود: سال ۹۲ فاصله شاخص آبرسانی استان با میانگین کشوری ۱۲ درصد بود و در مدت دو سال گذشته این رقم به چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

فرامینی با بیان اینکه ۱۲ روستای فومن در هفته دولت امسال آبرسانی شده است، تصریح کرد: ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای مذکور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان احداث دو مخزن بتنی زمینی با ذخیره ۷۰۰ متر مکعب آب را از جمله پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال در فومن خواند و بیان کرد: ساخت و تجهیز یک ایستگاه پمپاژ از دیگر پروژه‌های افتتاحی در فومن است و در مجموع ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های مذکور هزینه شده است.

وی به بهره‌مندی ۷ هزار و ۱۲۶ نفر جمعیت روستایی فومن از آب شرب بهداشتی و سالم اشاره کرد و گفت: هفته دولت امسال در مجموع به ۱۳۹ روستا با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر در گیلان آبرسانی شده است.

فرامینی با اشاره به اعتبار ۵۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومانی افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی گیلان در هفته دولت امسال، خاطرنشان کرد: رسالت آبرسانی به تمام روستائیان را به عهده داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، آبرسانی به روستاهای استان در دو سال گذشته را دارای شتاب خواند و یادآور شد: در آینده نزدیک می‌توانیم جلوتر از میانگین کشوری به روستائیان در گیلان آبرسانی کنیم.

وی رویکرد دولت را بهره‌مندی تمام روستائیان از آب شرب سالم و بهداشتی دانست و اظهار کرد: هم‌زمان با هفته دولت پروژه چاه آب شرب سایت ترشایه رودسر افتتاح شده است.

فرامینی به آبرسانی به روستاهای «بازرگان‌محله»، «ترشایه»، «جوپشتان»، «چورکلایه»، خورگردان»، «شیرایه»، «کلدره علیا»، «گرمجان» و «کرجه پشت» توسط سایت ترشایه اشاره کرد و گفت: یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای آبرسانی به روستاهای مذکور هزینه شده است.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :