عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع):بسیاری از افراد که جز انقلابیون دیروز بودند، امروز به دلیل دوری از اندیشه‌های امام خمینی(ره) از خط انقلاب دور شده‌اند.

به گزارش صبح فومن به نقل از شبستان؛عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) بابیان اینکه اصول و مبانی اندیشه سیاسی امام راحل مهمترین رکن در جریان شناسی است،گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پیشرفت و توسعه کشور با نگاه ولایتی انجام پذیرفته است.

دکتر مهدی بزرگزاد، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) امروز(۱۰ مرداد) در همایش استانی طرح ولایت در پردیس دانشکده فنی فومن اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل سیاسی که باید به آن توجه ویژه شود تامین و تکلیف اسلام است.

وی با بیان اینکه اگر مبانی اندیشه محکم و مبتنی بر یقین باشد دچار مشکل نمی‌شویم، افزود: اشکال بزرگ و اساسی ما این است که یقین دقیقی از تحلیل‌ها نداریم و به همین سبب گاها دچار اشکال می‌شویم.

عضو گروه مطالعات بین المللی دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) با بیان اینکه تحلیل غلط سیاسی عامل اصلی ضربه به اسلام است، گفت: تمام رفتارها و کردارهای گروه‌ها مبتنی بر نگرش آنها است.

بزرگزاد تصریح کرد: مترسنجش نگرش سیاسی در تحلیل‌ها مبتنی بر این امر است که اگر به متر سنج ایمان داشته باشیم و از یک تحلیل عقلانی برخوردار باشد و از این مسیر به یک مسیر عرفانی سوق داده شود یک انسان ولایتی است.

وی با بیان اینکه مترسنج ما مبتنی بر اسلام امام است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین بار به جوانان آشنایی با اصول مبانی سیاسی امام را که یک امر ضروری است، تاکید کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) بابیان اینکه اصول و مبانی اندیشه سیاسی امام راحل مهمترین رکن در جریان شناسی است، اظهار کرد: اولین بحث امام خمینی(ره) از صیانت مانند دیانت است نشأت می‌گیرد زیرا اندیشه سیاسی امام برگرفته از آیات قرآن و سیره ائمه معصومین (علیه‌السلام) است.

بزرگزاد افزود: حرف امام این بود که پیرو ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیندو باید از ولی فقیه پیروی و پشتیبانی کرد.

وی با بیان اینکه ما بر اساس اندیشه امام خمینی(ره) موظفیم از ولی فقیه پشتیبانی کنیم، گفت: همه آنچه که در جریانات و گروه‌ها می‌گذرد عدول از اندیشه امام راحل است.

عضو گروه مطالعات بین المللی داشنگاه جامع امام حسین(علیه السلام) تصریح کرد: بسیاری از افراد که جز انقلابیون دیروز بودند، امروز به دلیل دوری از اندیشه‌های امام خمینی(ره) از خط انقلاب دور شده‌اند.

بزرگزاد خاطرنشان کرد: مبارزه با نظام سلطه، استکبار ستیزی، صهیونیست ستیزی، استقلال، جمهوری اسلامی و … از ارکان و ملاک‌های اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان اینکه سه طیف عمومی سفید، سیاه و خاکستری از نظر جامعه شناسی در جامعه حضور دارند، اظهار کرد: طیف سفید افرادی هستند که در هر صورت پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند و به کاندیدهای نظام رای می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) با بیان اینکه طیف سیاه پای صندوق رای نمی آیند مگر احساس کنند که نظام در حال تحول بنیادین است و انتخابات پاسخ مطالباتشان را خواهد داد، افزود: طیف خاکستری انسان‌های بلاتکلیف و حزب باد هستند که دعوای گروه‌ها و حزب‌ها بر سر همین طیف است تا آنها را به سمت خود جذب کنند.

بزرگزاد با بیان اینکه سه نگرش انسان، حکومت و جامعه گفت: جامعه مطلوب جامعه‌ای است که ارزش‌های آن را حفظ و توسعه دهد.

وی با بیان اینکه کسانی که اندیشه لیبرالی دارند متاثر از اندیشه‌ای است که صیانت را جدا از دیانت می‌دانند، تصریح کرد: با نگاه امام راحل ۳۷ سال است زمینه‌های توسعه کشور فراهم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) خاطرنشان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پیشرفت و توسعه کشور با نگاه ولایتی انجام پذیرفته است.

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :