رودپیش و تاثیر آن در انتخاب نماینده فومن و شفت

دهستان بزرگ و تاثیر گذار رودپیش با  ۳۱ روستا و حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی و ۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در مجاورت شهرستانهای شفت و رشت قرار دارد و همیشه یکی از مناطقی بوده که صندوق های رای آن در انتخاب نماینده شهرستانهای فومن و شفت تاثیر تعیین کننده ای داشته است.در حال حاضر مصداق این ادعا را می توان در تکاپوی حضوری و مجازی  اهالی رودپیش مشاهده کرد .

روشنفکری و سطح سواد بالا ،رقابت شدید بین دو گروه چپ و راست ،نشستن اهالی رودپیش بر مسند اداره های فومن ، شفت و رشت و نیز حضور برخی از کاندیداها از آن منطقه را می توان از دلایل  سرزندگی و تحرکات تاثیرگذار سیاسی و انتخاباتی آن ذکر کرد.

گوشلوندان یکی از روستاهای این دهستان زادگاه دو تن از وکلای ادوار، شهید افتخاری(وکیل دوره سوم) و حاج مهدی افتخاری(وکیل دوره دهم) ،همچنین روستای مالوان زادگاه رسول جماعتی(وکیل دوره ششم) و نیز چند کاندیدای مطرح دیگر در ادوار مختلف از دهستان رودپیش بوده اند.

تحلیل آماری نتایج انتخابات حکایت از آن دارد که هرگاه رقابت شدید بین دو گروه معروف فومن شکل گرفته رای رودپیش بیشتر در سبد کاندیداهای میانه رویی چون افتخاری ها، جماعتی ،مرحومان شفیعی و میرزایی بوده است. گرچه وکیل باسابقه و مطرحی چون عاشوری همواره دوستان و طرفداران قدری در رودپیش داشته است اما معمولاً  اقبال عمومی در رودپیش در جناح مقابل ایشان بوده است.

فقط در انتخابات کرونایی دوره قبلی (یازدهم) و در غیاب رقبایی چون جماعتی ، افتخاری و مرحوم میرزایی وشاید به دلیل مهندسی انتخابات و  فراهم نمودن شرایط برای کاندیدایی که چند دوره بخت خود را آزموده و نتیجه نگرفته و حتی در دوره نهم به دروازه خالی گل نزده بود! آراء صندوق های رودپیش بیشتر به سمت وکیل فعلی متمایل شد که قطعاً این اقبال در انتخابات پیش رو  برای وی در آن منطقه وجود نخواهد داشت و تکرار نخواهد شد.

تا اینجای کار با تایید صلاحیت حاج مهدی افتخاری و فراهم شدن امکان حضور وی در رقابت انتخاباتی دوره یازدهم و نیز اعلام حضور یکی از جوانان خوش نام رودپیش(ساسان ولیزاده) به نظر می رسد رای رودپیش قابل پیش بینی باشد در واقع وکیل فعلی و رقبای انتخاباتی دیگر ،خصوصاً دوستان شفتی جهت جلب نظر و رای ساکنان رودپیش باید بسیار تلاش نمایند و سعی بلیغ داشته و جهد بسیار بکار گیرند . در واقع راه سختی در پیش خواهند داشت.

علی علیزاده ازبری

این خبر را به اشتراک بگذارید :