سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی فومن در سال ۱۴۰۲ با موضوع ایجاد مراکز تفریحی مناسب برای بانوان تشکیل شد.

ضرورت اختصاص دادن مکان های تفریحی ویژه بانوان در فومن

به گزارش صبح  فومن،سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی فومن با موضوع ایجاد مراکز تفریحی مناسب برای بانوان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد امین نقدی امام جمعه محترم شهرستان روز شنبه ۱۸ آذر ماه با حضور اعضا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن و دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی با قرائت مصوبات جلسه گذشته در خصوص موضوع جدید مطالبی را بیان نمود و خواستار تلاش ادارات مرتبط در خصوص اجرای مصوبات شد.

در ادامه حجت الاسلام نقدی امام جمعه فومن با پیگیری در خصوص اجرایی شدن مصوبات جلسه های گذشته، با بیان اهمیت موضوع جلسه بر ضرورت اختصاص دادن مکان تفریحی ویژه بانوان اشاره داشت و گفت با توجه به اینکه ۱۹ آذر مصادف است به تاسیس شورای عالی فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نامگذاری شده و مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها بر این امر تاکید نموده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بر این موضوع که جلسات فرهنگی عمومی در همه حوزه ها و عموم مردم در نظر گرفته می شود در این راستا غنی سازی اوقات فراغت بانوان و افزایش نشاط اجتماعی یکی از مسائل مهم فرهنگی در شهرستان می باشد.

حجت الاسلام نقدی توانمند سازی فکری و فرهنگی بانوان، افزایش رشد و پویایی بانوان در زمینه فرهنگی تاکید برشعائر ملی و مذهبی احترام به مقام و حقوق بانوان، مشارکت اجتماعی بانوان، افزایش حسن امنیت ، افزایش شادابی و نشاط و سرزندگی در بعد جسمانی را از مهمترین اهداف اختصاص و پارک و مرکز ورزش و تفریحی ویژه بانوان نمودند.

امام جمعه فومن در ادامه به جنگ نرم دشمنان بر علیه کشور به ویژه بانوان اشاره نمود و گفت دشمن هر روز می خواهد اهداف شیطانی خود بصورت جنگ نرم در بین خانواده ها بخصوص جوانان و بانوان اجراء می کند و با توجه به اینکه مردم ما با استفاده از داشته های دینی با این مسئله مقابله می نماید.

در ادامه فرامرز مرجانی فرماندار فومن ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت حضور فعال و پویایی زن مومن و مسلمان ایرانی در جامعه نمونه بارز یک الگو برداری از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است. فرماندار فومن پرداختن به مقوله زنان در برنامه ریزی های اجتماعی، فرهنگی در جامعه ضروری دانست و بر اختصاص دادن بخشی از پارک فومن ویژه بانوان و مراکز ورزشی و تفریحی مختص بانوان در شهرستان لازم و ضروری عنوان کرد.

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی فومن توجه به مکانها برای ایجاد آرامش هر چه بیشتر امنیت برای زنان که حدودا” نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند حائز اهمیت دانست.

سپس هریک از اعضای جلسه با بیان دیدگاه های خود در زمینه موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :