_با حضور مسئولین استانی و کشوری:

از پلاک ثبت جهانی جنگل های هیرکانی رونمایی شد

با حضور فرماندار فومن، مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان و نماینده وزیر میراث فرهنگی، پلاک ثبتی میراث جهانی جنگل های هیرکانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن در روز پنجشنبه ۱۶ آذر، با حضور فرامرز مرجانی فرماندار شهرستان فومن، پلاک ثبتی میراث جهانی جنگل های هیرکانی در مجتمع قلعه رودخان رونمایی شد.

مرجانی با اشاره به این که منابع طبیعی و به طور خاص، جنگل ها ثروت کشور است، خواستار توجه به فرهنگ سازی و افزایش آگاهانه درخصوص حفاظت از این سرمایه ملی شد.

فرماندار شهرستان با بیان این که حفاظت و بهره برداری عادلانه و عدم تخریب محیط زیست، وظیفه ای همگانی است، تاکید کرد: هر گونه سهل انگاری تعدی به حقوق سایرین به ویژه نسل های آتی است.

مرجانی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی درخصوص حفظ جنگل ها، به اهمیت مسئولیت پذیری نسل های امروز پرداخت و گفت: امروز در راستای حفظ این میراث طبیعی، اقدامی با ابعاد بین المللی انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان ضمن بیان این که کنوانسیون میراث جهانی از کشورهای عضو می‌خواهد تا نشان میراث جهانی را در سایت‌ های ثبت شده خود نصب کنند، افزود: جنگل‌های هیرکانی در سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

وی با بیان این که این جنگل ها تنها اثر جهانی از میان ۲۷ اثر ثبت شده است که فرامرزی بوده و میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان مشترک است، گفت: سایت گشت رودخان اولین مورد از سایت‌ های دوازده گانه هیرکانی در محدوده‌ی حاکمیتی ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :