همزمان با روز جهانی معلولین، مرکز مثبت زندگی سردارجنگل فومن، ویژه برنامه‌ای برای افراد دارای معلولیت، در دبیرستان کمایی شهر ماکلوان برگزار کرد.

به گزارش صبح فومن ؛این ویژه برنامه در روز یکشنبه ۱۲ آذرماه ، با اجرای هنرمندانه حمیده خمامی مجری صدا و سیمای مرکز گیلان و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهرداران فومن و ماکلوان، روسای ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر شهرستان فومن همراه بود‌.

به گفته شکوری مدیر این مرکز، این مراسم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای معلولین بخش های سردار جنگل و مرکزی همراه بود که تحت پوشش مرکز مثبت زندگی سردارجنگل هستند.

از برنامه های اجرا شده در این مراسم می توان به پخش کلیپ ها و فیلم های کوتاه انگیزشی در راستای فرهنگ سازی در ارتباط با زندگی افراد دارای معلولیت، اجرای شعر و دکلمه توسط کودکان و نوجوانان دارای معلولیت، سخنرانی والدین دارای فرزند معلول، اجرای مسابقه و بازی بومی – محلی توسط معلولان با همکاری هیئت ورزش‌های بومی – محلی شهرستان فومن اشاره کرد که با اهدای جوایز همراه بود.

با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان فومن، نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در حاشیه این مراسم برگزار شد.

همچنین به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن، ترجمه همزمان برنامه به زبان ویژه برای افراد ناشنوا انجام شد.

کاشت نمادین نهال توسط معلولین، به مناسبت پویش درختکاری، با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان فومن، پایان‌بخش این مراسم بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :