برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت نهضت جنگل به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این روحانی مبارز

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی بخشداری سردارجنگل ،جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت نهضت جنگل به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی روز ۸ آذر ۱۴۰۲ به ریاست بخشدار سردارجنگل و باحضور فرهیختگان و مسئولین بخش سردارجنگل در محل بخشداری سردارجنگل برگزار شد.

بخشدار سردارجنگل باتوجه به درپیش بودن ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: میرزا کوچک خان جان خود را در راه دین، قرآن و وطن پرستی تقدیم نمود و امنیت و استقلال کنونی ایران مدیون خون مبارزانی همچون میرزا کوچک خان است.
ایشان با اشاره به اینکه شهید میرزا کوچک خان جنگلی با شجاعت تمام و با اندک تجهیزات در مقابل دشمنان داخلی و خارجی آن زمان مقاومت کرد، اظهار کردند: مردم گیلان همواره پرچم دار مبارزه با ظلم و ستم بیگانگان بوده آمد و میرزا کوچک خان نمونه بارز آن است.
بخشدار سردارجنگل در ادامه تاکید کردند: نباید از نقش مردمان تالش من جمله حسن خان آلیانی و نعمت الله خان آلیانی در قیام میرزا کوچک خان غفلت نمود.

میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان در سال ۱۲۵۷ هجری شمسی در رشت به دنیا آمد و در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در منطقه سیاه خانی در ارتفاعات ماسال به شهادت رسید.

مراسم بزرگداشت نهضت جنگل به مناسبت یکصد و دومین سالروز شهادت این مبارز برجسته گیلانی روز ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ عصر در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) روستای توسه کله آلیان برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :