جلسه کارگروه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان  فومن برگزار شد.

به گزارش اختصاصی صبح فومن فکور ضمن عرض تعزیت به مناسبت در پیش بودن سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، با اشاره به این که رسالت این کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز است، تاکید کرد: همه باید تلاش کنند بر اساس قوانین، نسبت به پیشگیری و همچنین برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در اراضی دارای کاربری مغایر اقدام شود.

وی با بیان این که تخلفات ساخت و ساز باید جدی تر دنبال شود، اظهار کرد: وظیفه دستگاه های متولی حفاظت از اراضی تحت اختیار است و سایر متولیان نیز در این مسیر باید با آن ها همکاری کنند زیرا هدف، حفظ اراضی ارزشمند شهرستان است.

فرماندار فومن متذکر شد: شرایط اراضی شهرستان ویژه است و تمام دستگاه ها باید به جد بر امر دریافت پروانه و صور مختلف ساخت و ساز توسط افراد در روستاها نظارت کافی و مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به این که اقدامات متولیان اثرگذار بوده است، از افزایش نظارت و کاهش تخلفات به نسبت سنوات گذشته به ویژه در شرایط خاص خبر داد و افزود: اکنون حرائم شهرها مورد توجه قرار دارد و بنابراین نظارت ها در این نواحی افزایش خواهد یافت تا جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شود.

بخشدار مرکزی گزارش داد: طی بازرسی های این بخشداری در سطح بخش، ۳۵ مورد اخطار به دهیاران ارسال شده، ۲۵ مورد گردش کار در کمیسیون ماده ۹۹ وجود دارد که ۱۱ مورد آن شامل ارسال اولیه پرونده، ۹ مورد آن شامل تکمیل پرونده و ۵ مورد صدور رای می باشد که همگی حکم قلع و قمع می باشند.
وی افزود: در حال حاضر ساخت و ساز غیرمجاز به طور عمده در اراضی فاقد کاربری مسکونی انجام می شود.

نماینده شهرداری فومن اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۵ مورد تخلف ثبت و پیگیری شده که تا پایان آذر ماه سال جاری برای ۱۰۱ پرونده رای صادر شده است.

شهردار ماکلوان ضمن تشریح فعالیت پلیس ساختمان در این شهر از صدور رای برای ۵۱ پرونده تخلف ساختمانی خبر داد. با پیگیری این شهرداری، در سال جاری حدود ۵۰۰ متر از حرائم معابر و کوچه ها آزادسازی و بازگشایی شده است.

شهردار ماسوله از تاسیس کارگروه مشترک مبارزه با تخلفات ساختمانی در این شهر خبر داد و افزود: تا کنون در سال جاری ۳۵ مورد اخطار و ۱۵ مورد توقف کار صادر شد که پس از رفع مشکل، ازسرگرفته می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ مورد صدور توقف عملیات و ۳ مورد رای قلع و قمع صادر شده است. مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان نیز در بحث رصد و انجام گشت بازرسی فعال هستند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان از ثبت ۶ مورد تخلف ساختمانی در ماه گذشته خبر داد.

نماینده راهداری درخصوص پیگیری تخلفات گزارش داد: صدور ۹۷ ابلاغیه به مالکین و توقف ساخت و ساز، جلوگیری از ۵۵ مورد نصب تابلوهای غیرمجاز، ۹ مورد جلوگیری از حفاری غیرمجاز و ۱۳ مورد رفع آثار تجاوز به حریم راه ها از اقدامات این اداره در شش ماه اول سال جاری است.

رئیس منابع طبیعی اظهار کرد: در آذر ماه سال جاری ۱۵ مورد رفع تصرف اراضی ملی به مجموع مساحت ۷۵۸۵ متر مربع انجام شد که آمار سال جاری را به ۱۱۲ مورد به مساحت ۲۴۸۴۰ متر مربع می رساند.محمدجواد اکبری

این خبر را به اشتراک بگذارید :