مسئول بسیج رسانه فومن : حجاب و پوشش موجب استحکام خانواده می شود

مسوول بسیج رسانه فومن با بیان اینکه خانواده ها، تاثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و آموزش آن به نسل جوان دارند، افزود: آموزش و تاثیر پذیری از خانواده به عنوان یکی از مهم ترین کانون های اجتماع را نباید نادیده گرفت و خانواده ها باید فلسفه حجاب و عفاف را برای فرزندان خود به درستی تبیین کنند.

الهام حیدری با اشاره به اینکه، حجاب و پوشش موجب استحکام و استمرار پیوند خانوادگی و صمیمیت در بین آنها می‌شود، گفت: حجاب و عفاف که یک دستور دینی است از مسائل مهم جامعه ما به شمار می رود و دارای اهمیت والایی در ابعاد زندگی اجتماعی امروز ما است.

وی با تاکید بر اینکه، رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش می‌ آفریند بلکه می تواند خانواده و اجتماع را نیز تحت تاثیر قرار دهد، افزود: با بررسی حجاب از جنبه اجتماعی درمی یابیم که با حفظ حجاب انسان از برخی از آسیب های جسمی اجتماعی در امان می ماند.

حیدری در خصوص سوال خبرنگار سرتوک مبنی بر اینکه، چگونه کار در خانه، اداره امور درسی فرزند و مباحث کرونایی را در زندگی مدیریت می کنید، تصریح کرد: شاید بتوان گفت که چون زنان همیشه بیشتر در نقش مراقبت ظاهر شده‌اند و بیشتر در مناصب تربیتی و پرورشی حضوری فعال داشته اند، بالطبع مهارت و تمرین بیشتری هم در مواجهه با مسایل و چالش های پیش روی خود دارند که با مراقبت، حمایت، همدلی و حتی تعلیم و تربیت همراستا می‌شود.

وی به نقش موثر و پررنگ زنان در همه عرصه های جامعه امروز اشاره کرد و اذعان داشت: مهارت و تلاش‌های شغلی زنان در شرایط بحران کرونا نشان می‌دهد که زنان از توانایی‌های وجودی خود برای مدیریت بحران در خانه و جامعه استفاده می‌کنند، چنانچه که مشاهده می شود در سطح اجتماعی، پزشکان و پرستارانی که با نگاه مسئولیت پذیر و روحیه‌ای سرشار از عاطفه، کشور را در آغوش خود پرستاری می‌کنند تا زنانی که بصورت خودجوش فعالیت‌های داوطلبانه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: معلمانی که در هر حالتی پای کار بوده و بحث آموزش فرزندان این مرز بوم را بر عهده دارند و مادران و همسرانی که مشفقانه خانواده را هدایت می‌کنند به اشکال مختلف همزمان کمک حال هم نوعان خود بوده‌اند و در واقع، سنگ بنای خویشتن ‌داری زنانه این روزها بر پایه اعتماد جامعه به آنها باز تولید شده است./سرتوک

این خبر را به اشتراک بگذارید :