فرمانده سپاه فومن گفت: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی و با تفکر انقلابی، به عرصه ها ورود پیدا می کند‌

به گزارش صبح فومن، سرهنگ محسن جعفری عصر امروز در جلسه مجمع عالی بسیج این شهرستان ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: بسیج به عنوان بازوی قدرتمند نظام نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف آن داشته است.

فرمانده سپاه فومن به تعریف مقام معظم رهبری در خصوص بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج یعنی نیروی کارآمد همه میدان ها بوده و در همه عرصه ها مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج می تواند دستگاه های مسوول را در جهت دهی، هدف گذاری و عمل یاری کند افزود: قوه مجریه وظیفه ای که به آنها محول می شود عمل می کند اما بسیج می تواند برای جلوگیری از خطا و انحراف در مسیر به قوه مجریه کمک کند مثل اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری چندین سال است که مطرح کردند و بسیار به آن تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه، هر کجا که بسیج ورود می کند مشاهده می کنیم پیشرفت، آبادانی و موفقیت های زیادی را شاهد هستیم اضافه کرد: هر کجا که عقب ماندگی و نواقص در آن وجود داشته جایی بوده که تفکر بسیجی در آن حاکم نبوده است البته این به آن معنی نیست که بسیج متعلق به گروه خاصی است بلکه وقتی بسیج می گوییم آن را متعلق به همه آحاد ملت می دانیم.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه، سپاه ناحیه دارای ۱۶ قشر فعال بسیج است اضافه کرد: آن مجموعه موفق می شود که از این ظرفیت و تفکر به درستی استفاده کند جایی اگر عقب ماندگی مشاهده می کنیم جایی بوده که از این پتانسیل به درستی استفاده نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه، امروزه بسیج به عنوان یک نیروی مکمل کمک کننده و کمک دهنده است نه اینکه خدای ناکرده در امور دخالت کند بلکه خادم مردم هستند اذعان داشت: بسیج برای مردم و اهدافش خدمت بی منت و صادقانه به مردم است و وابسته به پول و امکانات و ابزار نیست.

سرهنگ جعفری تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی و با تفکر انقلابی بسیجی به عرصه ها ورود پیدا می کند و سعی بر آن دارد تا با خلاقیت و نو آوری از موانع و بحران ها عبور کرده و راه های نا هموار را تسریع و کارها را آسان و ساده کند.

وی ادامه داد: ایجاد یک فکر و گفتمان و جریان فکری در جامعه به دست خواص و نخبگان و اندیشمندان جامعه است آنها هستند که می توانند فکر ملت ها را به یک سمتی هدایت کنند که مایه ی نجات مردم شود.

فرمانده سپاه فومن افزود: یکی از اهداف بزرگ کارگروه ها و مجامع بحث مطالبه گری است که ما انتظار داریم با قدرت هر چه تمام و با نگاه ویژه انجام دهیم باید برای مردم هر کاری که از دستتان بیرون بیاید انجام دهید.

وی اضافه کرد: اصول بسیج در تمدن سازی نوین اسلامی نوگرایی جوان سازی است آمادگی حضور در همه میدان هاست حل مسائل و مشکلات بزرگ در مدت کوتاه و هنر تبدیل تهدید به فرصت با روش های میانبر است و از توانمدی بسیج در ماموریت های بزرگ استفاده شود.

فرمانده سپاه فومن ابراز داشت: در ابتدا مسائل و مشکلات شهرستان شناسایی و بعد الویت بندی شده و نسبت به حل مسئله و پیگیری تا زمان رفع مشکل باید اقدام شود این مطالبه ما از کارگروه ها و رئیس مجمع و هیئت رئیسه می باشد و موضوعاتی که که در این‌مجمع پیگیری می شود در مدت زمان کم و با ظرفیت های موجود قابل حل باشد.

سرهنگ جعفری اضافه کرد: راه اندازی و تشکیل جلسات هیئت اندیشه ورز مجمع، بهره گیری از ظرفیت های موجود و هماهنگی با مراجع مختلف در راستای شکوفایی، پویایی مجمع اقدام شود همه ما معاونت ها و اقشار بسیج و برخی از معاونت ها به این مجمع در راستای اهدافشان کمک کنند.

وی تصریح کرد: جانشین و مسوول بازرسی سپاه ناحیه فومن مسوول نظارت بر حسن انجام کار این مجمع به شمار می روند، کارگروه تعلیم و تربیت، زنان و خانواده، فرهنگی و اجتماعی، آموزش، تحقیقات و فن آوری، اقتصاد و زیر بنا، بهداشت و سلامت محیط زیست شش کارگروهی است که کمک کننده این مجمع به شمار می روند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه محمد امین مظلوم خداشهری با رای اعضای این ۶ کارگروه به عنوان رئیس مجمع عالی بسیج این شهرستان انتخاب شد.

انتهای پیام/

این خبر را به اشتراک بگذارید :