به گزارش صبح فومن، نشت خبری ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان فومن با اصحاب رسانه صبح شنبه برگزار شد.

علی داودی با بیان اینکه عملکرد یکساله اداره منابع طبیعی در جهت صیانت از اموال دولتی و خدمات رسانی به مردم در شهرستان فومن شفاف است، گفت؛ باهمکاری دستگاه های مختلف توانسته ایم در جهت پیشگیری از تخریب و قاچاق درختان نسبت به سال های گذشته اقدامات موثری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح تکریم ارباب رجوع در اداره منابع طبیعی شهرستان فومن یک اصل با اهمیت بوده که تلاش کردیم امور خدمات رسانی به مردم سریع صورت گیرد، افزود؛ برای اولین بار در کشور سامانه «برخت »برای خدمات رسانی به مردم در فومن تهیه شده است.

ریاست منابع طبیعی شهرستان فومن در ادامه افزود؛ سامانه گزارش دریافت گزارش های مردمی ۱۵۰۴ نیز جهت گزارش و شکایت های شهروندان اماده خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه ۳هزار درخواست استعلام از اداره منابع طبیعی شهرستان در سال جاری پذیرش شده که بیش از نیمی از این استعلامات پاسخ داده شده است، اظهار داشت؛ کاهش چشم گیر تشکیل پرونده های تخلف نسبت به سال گذشته در فومن نیز قابل توجه است.

داودی قاچاق درختان و قطع غیر مجاز به ویژه در بخش حمل درختان شهرستان فومن بیش از سال گذشته بوده است، تصریح کرد؛در ایست بازرسی زیده که روزانه ۱۵۰خودرو حمل چوب به کارخانه نئوپان صورت می گیرد، ضمن  نظارت ۷۳خودرو غیر مجاز توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع باد گرم و شرایط بحرانی اماده باش پرسنل اداره منابع طبیعی شهرستان سبب شده که میزان حریق ‌نسبت به سال گذشته کاهش یابد، خاطر نشان کرد؛تشکیل کتابچه طرح مرتع داری برای
۵۶۷دامدار شهرستان فومن در دستور کار قرار گرفته است.

داودی یکی از اقدامات موثر دیگر اداره منابع طبیعی را راه اندازی پروژه کاداست و جانمایی دقیق نقشه های اراضی ملی داخل طرح هادی دانست و گفت؛ با ابلاغ نقشه های جدید تثبیت مالکیت دولت در گام های بعدی ، اجرای ماده ۴ سامان دهی مسکن اراضی داخل طرح هادی آغاز وبه بنیاد مسکن واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه
۶۷هزار هتکار اراضی ملی شهرستان فومن داخل طرح هادی قرار دارد ، اظهار داشت؛ ۴۰هکتار از این اراضی به بنیاد مسکن شهرستان واگذار شده است.

ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان فومن گفت؛ دو پروژه های مهم ابخیز داری سال جاری در ماسوله صورت‌ گرفت که ۱۵۰هزار اراضی جنگلی با اعتبار بالغ بر ۴۵۰میلیون تومان واکاوی شده است.

وی با بیان اینکه طرح جنگل کاری ۴۰هکتاری با ۲۲هزار نهال بالغ بر ۲۱۵میلیون تومان اعتبار در ماسوله صورت گرفته است، تصریح کرد؛ در تلاشیم ۲پروژه پیشنهادی جنگل کاری بالغ بر ۶۶۵میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده نیز اجرایی گردد.

داودی از تعیین و تکلیف ۸طرح گردشگری در شهرستان فومن خبر داد و گفت؛ به زودی پنج پروژه دیگر نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

وی از غرس ۵هزار اصله نهال در سطح شهرستان به مناسب فرا رسیدن روز درختکاری خبر داد و گفت؛ملاقات با مدیران ارشد شهرستانی ، و غرس ۴۰۷ نهال در پارک جنگلی قلعه رودخان با همکاری گروه های مردم از دیگر برنامه های هفته درختکاری در شهرستان فومن است/ندا یکتاپرست

این خبر را به اشتراک بگذارید :