به گزارش صبح فومن؛ ندا یکتاپرست در یادداشتی نوشت؛

این روزها که بیش از از پانصد نفر از هم وطنانمان را روزانه در جنگ با بیماری کرونا از دست می دهیم ، با دلار ۲۸هزار تومنی در قیمت برنج، تخم مرغ و هویج مات و مبهوت مانده ایم و با پراید ۱۵۰میلیونی روزگار می گذرانیم ، شاید دیگر انگیزه و‌ رمقی برای مطالبه گری در خصوص طرح های توسعه ای و عمرانی شهر و دیارمان را نداشته باشیم!

گویا یادمان رفته شهری در چند کیلومتری مرکز استان که جز ده شهر برتر گردشگری محسوب می شود، ۱۶سال است برای برای تعیین و تکلیف یک پل چشم به عملکرد مسوولان ملی و محلی دوخته است!

سال ۱۳۸۴ که استارت ساخت پل ورودی فومن زده شد ، شاید هیچ شهروندی فکر نمی کرد که این طفل نو پا برای زنده ماندن باید دست به دامن چهار نماینده، سه دولت و چندین استاندار، فرماندار بزند اما در ابتدای دهه هزار و چهارصد نیز بازهم بلاتکلیف و سر در گم بماند!

از تغییر یافتن نمای اولیه پل فومن گرفته تا تشکیل بنایی زشت که حتی استاندارد های اولیه پل سازی و متناسب سازی فضای بصری و محیطی را نداشت و با صرف بودجه میلیاردی با شن ماسه پر شده بود و نماینده وقت بر قله گاه این پل باستانی چادر زده بود گرفته، تا نظر سنجی میدانی از مردم که مخالف بهره برداری از این پل در سال ۹۵ بوده‌اند، تنها بخشی از تراژدی تلخ ساخت یک پل معمولی است!

حواشی، انتقادات و بلاتکلیفی شهروندان از این پل نیمه کاره چند سالی ادامه داشت تا اینکه نماینده وقت حجت الاسلام افتخاری در سال ۱۳۹۷خبر از اصلاح طرح پل ورودی فومن داد! اقدامی که با موافقت و مخالفت های مختلفی همراه بود!

شاید هیچ جای دنیا یک پل و طرح عمرانی این چنین با مسایل سیاسی بومی ‌و محلی پیوند نداشته باشد که موافقت ها و کارشکنی ها از “پل خاطره های” فومن به طور مداوم جهت بهره برداری سیاسی مورد تحلیل ‌ارزیابی قرار می گیرد!

نمایی از پل که به گفته مسوولان وقت تا ۹۰درصد پیشرفت کار داشت و همچون دژ محکمی بر وردی شهر قرار می گرفت تخریب شد و با یک میدان، بخشی از پروژه به بهره برداری رسید! اما حالا پس از گذشت چند سال هنوز از افتتاح پلی با استاندارد های اولیه خبری نیست!

حالا که دولت جدیدی روی کار آمده است و شاهد تغییر و تحولات در انتصاب مدیران ملی، محلی خواهیم بود، کاش نماینده شهرستان و ‌دیگر مسوولین ذیربط حداق تکلیف خود را با این پل مشخص کند و اصلا بگویند با این بنای نیمه کار چه می خواهند کنند!

تخریب! افتتاح یا بلاتکلیفی؟ حداقل یک بار یک جلسه بگذارند خاطره زیبای این پل را برای ما زنده کنند!کاش پل خاطره های فومن در لابه لای درگیرهای روزه مره مسوولان گم نشود!

این خبر را به اشتراک بگذارید :