بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از روستای سفال گیلان
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عصر امروز از روستای ملی سفال گیری سنتی جیرده شفت بازید کرد.
به گزارش صبح فومن، معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور به همراه معاون مدیر کل میراث استان گیلان، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس میراث فرهنگی شهرستان از روستای ملی سفال جیرده شهرستان شفت عصر امروز پنجشنبه ۶ خرداد بازدید به عمل آورد و در حاشیه بازدید از روستای ملی سفال گیری سنتی جیرده شفت با اعلام این خبر گفت:از اول امسال ۴۸ پرونده از شهر ها و روستا ها فعال در حوزه صنایع دستی ، سراسر کشور به شورای راهبردی و تعیین شهرها و ربوستاهای ملی رسیده که پیش بینی می شود این تعداد به ۶۰ پرونده خواهد رسید.
خانم پویا محمودیان از ثبت ملی ۵ شهرو روستای گیلان خبر داد و افزود: رشتی دوزی شهر رشت، سفال گیری سنتی جیرده شفت، چوب تراشی شالما ماسال، شال بافی روستای ارده رضوانشهر و گیلم بافی روستای عنبران از جمله شهر و روستا های ملی استان گیلان است که در سال ۹۹ به ثبت ملی رسیده است.
وی دیده شدن و ترویج هنر صنایع دستی، ارتباط مستقیم با هنرمندان، تنوع بخشی و کاربردی کردن صنایع دستی ، ایجاد بازارهای معتبر و جذب گردشگر از مزایای شهر وروستای ملی دانست.دیدار با هنرمندان صنایع دستی و بازدید از بوم گردی روستای تکرم شفت، پایان بخش سفر خانم محمودیان به شفت بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :