فرماندار فومن در دیدار با اعضای هیأت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان بیان داشت؛فراهم نمودن بستر مناسب جهت مشارکت مردم، باید در دستور کار تمام متولیان انتخابات باشد.

ملاقات اعضای هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان با فرماندار فومن

به گزارش صبح فومن ؛اعضای هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان فومن با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان ملاقات کردند.
در این دیدار که به منظور گفتگو درباره مسائل مربوط به برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شد، محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت امام جوادالائمه (ع)، اظهار کرد: انتخابات از مهم ترین شاخص های نظام مردمسالار دینی است که همواره مورد توجه بوده است و زمینه ساز انتخاب افراد صالح و توانمند برای مدیریت کشور می شود.
وی با بیان این که پس از انقلاب اسلامی هر سال انتخابات داشتیم، افزود: علی رغم تمام تحولات، هیچ گاه برگزاری انتخابات در کشور متوقف نشد زیرا انتخابات از مهم ترین شاخص های تضمین کننده امنیت ملی است.
محسنی با اشاره به این که به زودی شاهد برگزاری دو انتخابات در سطح ملی و محلی خواهیم شد که می توانند در امنیت ملی ما تاثیرگذار باشند، افزود: فراهم نمودن بستر مناسب جهت مشارکت مردم، باید در دستور کار تمام متولیان انتخابات باشد.
فرماندار شهرستان در این راستا تصریح کرد: مجریان انتخابات باید توجه داشته باشند که رعایت اصل بی طرفی و مرّ قانون موجب افزایش اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات می شود.
محسنی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع کرونا به عنوان یکی از چالش های جامعه بشری، برگزاری این دوره از انتخابات را متفاوت از ادوار گذشته دانست و اذعان کرد: منتظریم دستورالعمل های نحوه برگزاری این دوره از انتخابات با توجه به شیوع ویروس کرونا ابلاغ و عملیاتی شود.
وی به این نکته پرداخت که تقویت پشتوانه مردمی و قانونگرایی، به منزله تضمین افزایش مشارکت از سوی انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در انتخابات است. بنابراین فراهم کردن بستر مطلوب جهت مشارکت حداکثری تمام سلایق و ذائقه ها در انتخابات امری ضروری و مورد انتظار خواهد بود.
در ادامه، اعضای هیئت نظارت، گزارشی از اقدامات و هماهنگی های انجام شده درخصوص فعالیت این هیئت به فرماندار شهرستان ارائه کردند.
پیرقدیمی از اعضاء و رئیس هیئت نظارت شوراهای اسلامی شهرستان با اعلام این که در بحث هیئت نظارت، اجرای قانون باید سرلوحه کار قرار بگیرد، بر لزوم افزایش دقت در بررسی و تعیین صلاحیت داوطلبان شرکت کننده در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، تاکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :