سرپرست مدیریت آموزش و پرورش فومن: با همت نهضت سواد آموزی ۲۱۲ نفر در دوره سواد آموزی سال ۹۹ جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

 

به گزارش صبح فومن ؛رضا محجوبی اظهار کرد نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند(مناطق محروم) تشکیل شد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش فومن با اشاره به رشد باسوادی در سال ۹۸ و به آمار۹۶.۴ درصد افراد باسواد شهرستان افزود: با همت نهضت سواد آموزی ۲۱۲ نفر در دوره سواد آموزی سال ۹۹ جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

وی با اشاره به آمار بی سوادان شهرستان بر اساس سرشماری سال ۹۸ و فعالیت کلاسگذاری و اجرای طرح‌ها به روند فعالیت‌های نهضت سواد آموزی و با تاکید به فعالیت آموزش دهندگان سواد آموزی در شهرستان گفت: ۱۹۰ نفر در دوره تحکیم، ۵۰ نفر در دوره انتقال و ۲۱۲ نفر در دوره سواد آموزی در سال ۹۹ مشغول به تحصیل شدند.

محجوبی تصریح کرد: علم آموزی یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه های مبین دین اسلام است که بار ها از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد تأکید و تشویق قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش فومن بیان کرد: جامعه‌ای که خود را به سلاح علم و دانش تجهیز کند در همه عرصه‌ها سربلند و پیروز خواهد شد و بر بام چنین سرزمینی پرچم فخر و برازندگی بر افراشته می‌شود و افق‌های روشنی را پیش روی خویش خواهد گشود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه آموزش و پرورش فومن مفتخریم که در راستای بهبود وضعیت سوادآموزی و فرهنگ این مرز و بوم گام برداشته و سهمی در این آرمان مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :