شیرعلی نیا مدیر نمایندگی سایپا: صداقت ، کلید موفقیت در کسب و کار است.

شبكه نمايندگيهای سايپا همواره در صف مقدم ارائه خدمات پس از فروش هستند و قطعا عملكرد بهتر آنها به افزايش رضايت مشتری منجر خواهد شد. 

در دورانی كه بيشتر كسب و كارها به دليل كرونا با ركود مواجه بودند، نمايندگيهای ســايپا خدمات پس از فروش به مشــتريان را تعطيل نكردند و با وجود تمام سختی های مادی و رعايت نكات بهداشتی، هيچ گاه جايگاه ارائه خدمات را تعطيل نكردند. 

نمايندگی شيرعلی نيا در خيابان قزوين، يكی از نمايندگيهای رتبه يك سايپاســت كه در ارائه خدمات و افزايش رضايت مشتری

قدمهای خوبی برداشته است.

لطفا خودتان را معرفی كنيد. اینجانب‌ عليرضا ‌شيرعلي ‌نيا،‌ دارای ‌مدرك‌ تحصيلي‌

 كارشناســي‌ ارشــد ‌مهندســي‌ مكانيك‌ و‌ كارشناسي‌ مدیریــت ‌صنعتــي ‌و‌ همچنين‌ كارشناســي ‌مدیریت‌ بازاریابي ‌هستم.‌

در ‌‌دی‌ماه ۱۳۹۶ نمایندگی ‌را‌ تاسيس‌ كردم ‌و‌ در‌ ســال ‌‌ ۹۷موفق ‌به‌ کســب‌ مقــام‌ برتر‌ در‌

فروش‌ آپشن ‌و ‌ارتقا‌ به‌ رتبه ‌‌۱در ‌ارزیابي ‌ IQSI شدم.

قبل از تاســيس نمايندگی آيا در زمينه خدمات پس از فروش تجربه داشتيد؟

با‌توجه ‌به‌ اینكه‌ رشــته‌ تحصيلي‌ ام‌ مرتبط‌ با‌ خودرو‌ بود ،‌ علاقه ‌زیادی ‌به‌ این ‌صنعت‌ داشــتم ‌و ‌از‌ سال‌۸۱ در‌این ‌زمينه ‌مشــغول ‌به‌ كار‌هستم.‌ 

این‌ مكان ‌قبلا ‌به‌ صورت ‌تعميرگاه ‌اداره‌ مي‌شــد ‌و‌ سال‌‌ ۹۶به‌ نمایندگي‌ سایپا‌ تبدیل‌ شد‌و‌ اكنون‌ به‌ تمام‌ خودروهای‌ گروه‌ سایپا‌ خدمات ‌ارائه ‌ميدهيم.‌‌

چرا سايپا را به عنوان نمايندگی انتخاب كرديد؟ از‌ سال۸۱ كه‌ وارد ‌این ‌عرصه ‌شدم ‌با‌ توجه ‌به‌ تحصيل در‌ رشــته‌ بازاریابي ‌و‌پس‌ از‌ بررســي ‌بازار ‌و‌ همچنين‌ علاقه ‌ام‌ به‌ گروه ‌خودروســازی ‌ســایپا ‌برای ‌تاسيس‌ نمایندگــي‌ اقدام ‌كردم.‌

در ‌این‌ زمينــه‌ راهنمایي‌ های‌ عمویم ‌كه‌ در‌ زمينه‌ فروش‌ خودرو‌ تجربه‌ دارد‌ هم‌ موثر‌

بود.‌

روزانه چند دستگاه خودرو پذيرش ميكنيد؟

به ‌طــور‌ ميانگين ‌بين ‌‌ ۳۰تا ‌‌۷۰ خــودرو ‌كه‌ بعضي‌ مواقع ‌به‌‌ ۹۰دستگاه ‌هم‌ ميرسد.

رضايت مشتری از خدماتی كه ارائه ميدهيد چقدر برايتان اهميت دارد؟

اصلي‌ ترین‌ و‌ مهمترین ‌نكته‌ د ركسب‌ رضایت‌ مشتری،‌ انتخاب ‌كاركنان‌ است؛‌چرا كه ‌به‌ طور‌ مستقيم‌ با‌ مشتری‌ در‌ارتباط‌ هســتند ‌و‌ باید ‌اصول ‌اوليه‌ ارتباط‌ و‌ برخورد‌ با‌ مشــتری‌ را رعایت ‌كنند.‌

كار‌ ما،‌ ارتباط‌ مستقيم ‌با‌ مردم‌ اســت ‌و‌ اگر‌ با‌ مشتری‌ رابطه‌ خوبي‌ داشته ‌باشيم‌ قطعا‌ در‌ كارمان‌ موفق‌ خواهيم‌ بود.‌

‌رضایت مشتری‌ در‌ نهایت‌ به‌ رونق ‌كسب‌ و‌ كار‌ منجر‌ مي‌شــود.‌ با‌توجه‌ به‌ اهميت‌ رضایت‌ مشــتری ‌برای‌  مجموعــه‌ كاركنان‌ نمایندگي،‌ تلاش ‌مي‌كنيم‌ تا‌ جایي‌ كــه‌ بتوانيم ‌قطعات‌ را‌ به‌ موقع‌ تامين‌ كنيم ‌‌چرا که ‌‌یك‌ مشتری‌ راضي ‌‌ ۱۰مشــتری ‌دیگر ‌را‌ با‌ خود‌ همراه ‌مي‌ كند.‌ بنابراین‌ تلاش ‌مي‌كنيم ‌نارضایتي ‌مشــتری ‌را‌ به‌  حداقل‌ برسانيم.‌

برای افزايش رضايت مشــتری چه اقداماتی را انجام می دهيد؟

بــرای ‌جلب‌ و‌ افزایش ‌رضایت‌ مشــتری ،‌ هم‌ از‌ نظر‌ مادی ‌و‌ هم‌ از‌نظر ‌معنوی‌ باید‌ اقداماتي ‌را‌ انجام ‌دهيم.‌ مهمتریــن‌ اقدامي‌ كه‌ بــرای‌ رضایت ‌مشــتری ‌انجام‌ ميدهيم ،‌صداقت‌ است .‌ ما‌ با‌ مشتریانمان ‌صادق‌ هستيم.‌ گاهي ‌اوقات ‌كه‌ پرداخت ‌هزینه‌ها‌ برای‌ مشتری ‌مشكل‌ اســت،‌ تخفيف‌ ویژه‌ مــي ‌دهيم ‌و‌ با‌ كم‌ كردن‌ســود‌ نمایندگي ‌مشــتری ‌را‌ با‌ لبخند ‌رضایت‌ روانه ‌مي‌كنيم.‌ همين،‌ نوعي ‌تبليغ‌ اســت‌ كه‌ از‌ دل‌ كار‌ بيرون‌ مي‌آید.‌ مشــتری‌ مبلغ‌ کار ‌ماست‌ و‌ ســود ‌كمتر ‌درآمد ‌بيشتر ‌و‌ اعتبار ‌بيشتر ‌را‌ در‌ پي‌ خواهد اشت.‌

تجربه مشتری ناراضی داشته ايد؟

بله،‌ وقتي ‌مشــتری ‌از‌ ميزان‌ هزینه‌ ها‌ شكایت‌ دارد،‌ جزیيات‌ كارهایي‌كه‌ انجام‌ شــده ‌را‌ برای ‌او‌ شــرح‌ مي‌ دهيم.‌ اگر‌ مشــتری‌ باز‌هم‌ ناراضي ‌بود ‌حتي‌ هزینه‌ای‌ دریافت ‌نمي ‌كنيم ‌تا‌ رضایت‌ مشتری‌ كسب‌ شود.‌

شــما چه هدفی را در رضايت مشــتری دنبال ميکنيد؟

من‌ دو‌ هدف ‌از‌تاسيس ‌نمایندگي‌ داشتم،‌ یكي‌ ایجاد‌ درآمد ‌و‌ اشــتغال ‌برای‌ خودم ‌و‌ ســپس‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ كشــورم .‌رضایت‌ مشــتری ‌به‌ دســت ‌نمي‌آید‌ مگر ‌با‌ اســتفاده ‌از‌ قطعات‌ با‌ کيفيت .‌ من‌ هميشه ‌به‌ همکارانم‌ که‌ مســؤول ‌تأمين‌ قطعات‌ هستند ‌ميگویم ‌که‌ بهترین‌ قطعات‌ را‌ تهيه ‌کنيد.‌

چه انتظاری از شركت داريد؟

انتظار‌ ما‌ از‌ شــركت‌ این‌ است‌ كه‌ ما‌ را‌ بيشتر ‌حمایت‌ كند.‌

ما‌ خط‌ مقدم ‌ارائه‌ خدمات‌ هســتيم ‌و‌ موفقيت‌ ما،‌ موفقيت‌ سایپاست.‌

موفقيت‌ سایپا‌ هم‌ در‌ خدمت‌ هر چه‌ بهتر‌ به‌ مردم ‌و‌ مشتریان‌ است.‌

چند نفر در اين نمايندگی مشغول به كار هستند؟

‌ ۵۲ نفر ‌در‌ این‌ نمایندگي ‌به‌ صورت‌ مستقيم ‌و‌‌ ۱۰نفر‌ هم‌ بصورت ‌غير‌ مستقيم‌‌ مشغول‌ هستند.

كرونا و قرنطينه موجب تعديل نيرو  نشد؟

كرونــا ‌خيلي‌ به‌ ما‌ ضربه ‌زد.‌ با‌توجه ‌به‌ ایام ‌تعطيلات‌ و‌ ركود‌ كسب ‌و‌ كار‌ و‌ مشكلات‌ مادی،‌ تمام‌ كاركنان ‌را‌ حفظ ‌كردیم‌ و‌ تعدیل‌ نيرو ‌نداشتيم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :