در پیام نوروزی حجت الاسلام  افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس مطرح شد:

در سال “جهش تولید ” به دنبال افزایش چند برابری تولید ملی خواهیم بود 

در شرایط فعلی مشکلات فراوانی داریم  تحمل  مشکلات ناشی از  ویروس کرونا شرایط را سخت تر کرده است

توجه به حقوق اساسی مردم و حل مشکلات بویژه در حوزه بهداشت و درمان وظیفه سنگینی بر دوش دولت و حکومت است.

نباید امید به آینده را از دست دهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ 

یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ 

یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ

 حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ 

به نام خدای بهار، خدای انسان، خدای تدبیر کننده امور و او که حال و احوال را دگرگون می کند؛ خدایی که انسان را زنده و پویا و زندگی را برای انسان زیبا خواسته است.

تمایل داشتم که در آستانه اتمام دوره خدمتگزاری ام در کسوت نمایندگی مجلس، در دیداری چهره به چهره ضمن تبریک نوروز ۱۳۹۹، از محبت و عنایت همیشگی شما مردم غیور شهرستانهای فومن و شفت قدردانی نمایم؛ لیکن به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و اولویت سلامتی مردم، این توفیق نصیبم نشد و لذا تصمیم گرفتم به لطف فضای مجازی خیلی کوتاه چند جمله و تبریک را خدمت شما عزیزانم معروض بدارم.

عید سعید مبعث و عید خجسته نوروز و این تقارن زیبا را خدمت همه مردم به ویژه مردم قدرشناس شهرستانهای فومن و شفت تبریک عرض می نمایم.

بر خود فرض می دانم که از شهدای عزیز یاد کنم، به ویژه سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در سال گذشته به فیض شهادت در راه اسلام و انقلاب نائل شدند؛ جا دارد که از خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا، ايثارگران‌، جانبازان‌ و آزادگان‌ تجليل‌ کنم و ياد رزمندگان‌ مفقودالاثر را گرامي‌ بدارم.

به‌ روح‌ مطهر امام‌ بزرگوار امت‌ اسلام‌ به عنوان‌ بازكننده‌ راه‌ سعادت‌ بشريت‌، درود می فرستم و رحمت‌ و بركت‌ و مغفرت‌ و فضل‌ خداوند رحمان‌ را در حق‌ امام‌ عزيز مسئلت‌ می نمایم و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی سلامت و طول عمر دارم.

همچنین لازم است یاد و خاطره همه شهدای خدمت، علما و مردم عزیزی که در اثر ویروس منتشر شده، جان باختند همچنین شهدای سقوط هواپیما و شهدای کرمان را گرامی بداریم و برای همگان علو درجات و مغفرت از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

 سالی که گذشت مثل همۀ سال‌ها حوادث تلخ و شیرین فراوانی داشت؛ لیکن ملت بزرگوار ما همیشه اثبات کرده که با گذر صبورانه و کریمانه از حوادث، با تحمل مصائب و بهره‌گیری از فرصت‌ها، شرایط را به سمت و سوی مساعدی هدایت می کند.

آنچه محرز است و با توجه به شرایط فعلی جهان و کشور، در عرصه‌های مختلف، مشکلات فراوانی داریم؛ مطمئنا زندگی برای اکثریت مردم ما زندگی سختی است، بخصوص برای اقشار کم‌درآمد جامعۀ ما که تعداد زیادی هم هستند.

برای مردم عزیز ما که سختی‌های زیادی را تحمل کرده و می‌کنند، مشکلات ناشی از ویروس کرونا بیشتر بوده؛ چرا که در عین حال تحت ظالمانه ترین تحریم های بین المللی قرار دارند و علاوه بر مبارزه با ویروس کرونا می بایست با ویروس تروریسم اقتصادی نیز مبارزه کنند.

اما آنچه شاهد هستیم و باعث غرور است، همبستگی و اتحاد ملت غیور ایران است که با وجود همه سختی ها، دست از تلاش و حفظ امید بر نداشته اند؛ و واجب است که به کلیه آموزش‌ها و توصیه‌های دست‌اندرکاران متخصص عمل شود و از مسافرت درون شهری و برون شهری غیرضروری مخصوصاً از دید و بازدیدها پرهیز کنیم.

از طرف دیگر قهرمانانِ سلامت کشور در خط مقدم یعنی خدمتگزاران حقیقی و از خودگذشته و ایثارگر کشور که الگویی از صبر و استقامت در جامعه قلمداد می شوند؛ این تلاش ها در حافظه ملت برای همیشه باقی خواهد ماند.

 همچنین، دولت، نیروهای مسلح و همه سازمانها و شخصیت ها که الحق و الانصاف در حد توان و بضاعت کشور پای کار هستند.

توجه به حقوق اساسی مردم و تامین زندگی مناسب برای ایشان و حل مشکلات فعلی و به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، وظیفۀ مهم و سنگینی است که بر عهدۀ دولت و حکومت قرار دارد، البته در طرف مقابل نیز باید با توجه محدودیت منابع و امکانات، تحریم های مغرضانه و تروریسم اقتصادی، توقعات را در حد واقعیت‌ها و در حد معقول نگه داشت، ولی امید را نسبت به آینده نباید از دست داد. 

بحمدلله دولت تلاش های مختلفی را با توجه به شرایط کشور انجام داده که یقیناً اینها کافی نبوده و این تلاشها باید مضاعف شود که البته این قصد هم هست و امیدواریم در عمل هم، همچنان که گام‌هایی برداشته شده است، شاهد برداشته‌شدن گام‌های بزرگ‌تر و مؤثرتری باشیم و با اولویت فعلی کشور، همانا شاهد رفع بحران ویروس منتشر شده در جامعه و سلامت عموم مردم و در ادامه رونق اقتصادی باشیم.

امیدواریم در سال پیش رو که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان “جهش تولید” نامگذاری شده است، با برنامه ریزی ویژه دولت و همراهی تمام و کمال نمایندگان مجلس و متولیان اجرایی در تداوم رونق تولید کوشش های لازم انجام شود و آنچه می تواند در شرایط تحریم به اقتصاد مقاومتی کمک کند، مقوله جهش چند برابری تولید ملی خواهد بود تا بتوانیم شاهد تقویت نظام و اعتلای پایه‌های امنیت ملی، اقتصادی و رفاه اجتماعی باشیم و نیز شاهد زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از امکانات داخلی و خارجی برای پیشرفت کشور و بهبود زندگی مردم در تمامی عرصه ها باشیم.

بنده به جوانان عزیز به ویژه جوانان سرافراز شهرستانهای فومن و شفت عرض می کنم که بکوشند و روحیه امید را در خود تقویت کنند؛ ما به آینده امید داریم، و باور داریم که “فان مع العسر یسرا” که با هر سختی آسانی است.

ضمن قدردانی از تلاش همه متولیان دست اندرکار، در برابر همه عزیزان بالاخص در شهرستانهای فومن و شفت که در مراکز درمانی در مواجهه با ویروس خود را به مخاطره انداخته و ایثارگرانه مجاهدت می‌کنند سر تعظیم فرود می آورم. 

شفای عاجل بیماران و شادی روح درگذشتگان را از خداوند منان طلب می‌کنیم و از او می خواهیم که لطف ویژه خود را شامل حال همه ما گرداند.

در پایان از یکایک مردمان قدرشناس دو شهرستان به ویژه جوانان مؤمن و غیور تقدیر و تشکر می کنم که همواره با متانت و سعه صدر و مشاوره در کنار ما بودند؛ این اطمینان را بدهم که همواره در کنار آنها خواهم ماند و هرگز محبت ایشان را فراموش نخواهم کرد.

برای همۀ مردم عزیزمان آرزوی سعادت، سلامت و بهروزی می‌کنم به گونه‌ای که همۀ ما از زندگی و از امور جاری راضی باشیم و دولت و ملت ما، موفق و سرفراز بسوی آیندۀ بهتر گام بردارند. 

ان شاء الله

شاد و سرافراز باشید

              محمدمهدی افتخاری 

«نماینده مردم غیور شهرستانهای فومن و شفت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی»نوروز ۱۳۹۹

این خبر را به اشتراک بگذارید :