فرماندار فومن در جمع روسای اتحادیه های صنفی:بازار فومن پشتیبان نظام و انقلاب است و نظام و بازار متقابلا پشتیبان همدیگر هستند.

محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن با هیئت رئیسه اتاق و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان فومن دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور جمعی از بازاریان شهرستان همراه بود، فرماندار شهرستان با بیان این که فرمانداری خانه بازاریان است، از نزدیکی بازار و دولت در شهرستان خبر داد.

وی با بیان این که بازار نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کشور دارد و اقشار زحمتکشی در آن مشغول فعالیت هستند، سابقه حضور بازار پیش از انقلاب، در زمان دفاع مقدس  را مورد توجه قرار داد و افزود: بازار جزو بدنه انقلاب است و اکثرا متدین و اهل خمس و زکات هستند.

محسنی ضمن اشاره به این که بازاریان شهرستان فومن مفتخر به تقدیم سه شهید به انقلاب هستند، افزود: بازار فومن پشتیبان نظام و انقلاب است و نظام و بازار متقابلا پشتیبان همدیگر هستند.

فرماندار شهرستان با بیان این که کنترل بازار باید به دست بازاریان و به صورت خودکنترلی باشد، افزود: نباید از بالا بر بازار نظارت یک طرفه شود و باید به نقطه ای برسیم که خود اصناف پرچمدار نظارت بر تخلفات احتمالی باشند که البته چنین تخلفاتی بسیار اندک است.

وی با بیان این که احترام به آبروی بازاریان بسیار حائز اهمیت است زیرا بازار ما بازار منصفی است، تاکید کرد: بین هنجارشکنان و قانون گریزان اقتصادی از یک سو و بازاریان آبرومند از سوی دیگر تفاوت است و بنابراین باید شان بازاریان در زمان نظارت حفظ شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام این که نماینده اصناف باید در بازرسی ها حضور داشته باشد، اتهام کلی زدن به بازار و تعمیم اشتباهات افراد به کل بازار و اتحادیه ها را اقدام نادرستی دانست و افزود: فقط بخش کوچکی از بازار از حوزه قانون خارج می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در مقابل اشتباهات و تخلفات برخی واحدهای صنفی نباید فقط برخورد سلبی در دستور کار باشد، بلکه باید راهکارهای مناسب نیز ارائه کرد. بنابراین لازم است کارگروهی در اداره صمت تشکیل و مشکلات اصناف و بازاریان طرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

محسنی با تبیین سیاست های اقتصادی دولت به ویژه تاکید بر عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی که از پیش مشخص شده اند، خواستار حمایت از تصمیمات کلان اقتصادی نظام شد.

رعایت حقوق شهروندی در بازار از دیگر نکات مطرح شده توسط نماینده عالی دولت در شهرستان بود که در کنار رعایت بهداشت و همچنین تاکید بر رفتار پسندیده و خوش رویی با مردم و مشتریان، مورد اشاره قرار گرفت.

وی با اشاره به استنکاف و بی توجهی به مسائل بهداشتی که سلامت عمومی را هدف قرار می دهد شود، خواستار دقت و توجه بازاریان، اداره بهداشت و ناظران بر رعایت بهداشت و سلامت تولید محصولات غذایی شد.

فرماندار شهرستان فومن در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تحریم های دشمنان با هدف افزایش نارضایتی داخلی انجام می شود، تضعیف انسجام ملی را نیز از اهداف آن دانست و افزود: بخش عمده فشارهایی که جامعه امروز تحمل می کند ناشی از دشمنی های معاندان نظام است و معطوف به زیر سوال بردن کارایی نظام است.

وی با تاکید بر اهمیت همدلی داخلی و مشارکت حداکثری، افزود: در این شرایط، روسای اصناف شهرستان با عنایت به نزدیکی انتخابات، ضمن ایجاد فضای نشاط سیاسی، زمینه افزایش مشارکت سیاسی را فراهم آورند.

فرماندار شهرستان فومن در پایان سخنان خود، تاکید کرد: انتظار ما این است که بازاریان نقش موثر خود در مشارکت سیاسی را ایفا کنند و همگام با سایر اقشار در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگ زرینی در کارنامه پرافتخار نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند.

در این نشست، روسای اتحادیه های صنفی ضمن انعکاس اهم مطالبات بازار درخصوص مسائلی از قبیل پرداخت حقوق، بهای حامل های انرژی و همچنین بیمه به فرماندار شهرستان، خواستار مساعدت در رفع موانع پیش روی کار و تولید در بازار شدند و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تعداد واحدهای صنفی فعال و همچنین عملکرد خود، مسائل و مشکلات پیش روی خود را به سمع و نظر فرماندار شهرستان رساندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :