در آستانه آغاز فصل زراعی

توزیع نهاده های کشاورزی با مشکل مواجه شده است/ نماینده مردم فومن و شفت برای جلوگیری از مشکلات برنامه ریزی کند


کشاورزی یکی از حوزه های مهم اشتغال و تغذیه جامعه است.

به قلم عرفان منصوریان؛کشاورزان از قرن ها پیش با تلاش و متحمل شدن سختی های فراوان رزق حلال را برای خانواده به ارمغان آورده و غذای سالم را به هم نوعان خود هدیه داده اند و هماره پشتیبان حاکمان در افزایش تولید بوده اند.

کشاورزی همچنین در فومن و شفت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شغل بیش از ۵۰ درصد زنان و مردان عزتمند این سامان محسوب می شود.

اما کشاورزی با توجه به اهمیت هایی که دارد در سال های گذشته مورد بی توجهی مسئولان، خصوصا نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی قرار گرفته و تا آن ها خود را تنها ببینند و درگیر هزینه های گزاف کشت و درآمد ناچیز فروش محصول شوند.

کشاورزان و زارعان یکی از تلاشگران و زحمت کشان منطقه هستند که محصول خود را به رنج بدست آورده و با تمام موانع همچنان استوار مانده و دست از کار نکشیده اند.

یکی از سختی هایی که بخش کشاورزی را با امسال با مشکل مواجه کرده، مشکلات حوزه توزیع نهاده های کشاورزی است که کشاورزان و کارگزاران را از دسترسی به موقع و بی مشکل نهاده ها محروم می کند.

مشکلات حمل و نقل کودهای کشاورزی، نقدینگی خرید کود توسط کارگزاران و … از مشکلات مهم این حوزه هستند که تا اکنون از سوی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس تدبیری برایش اندیشیده نشده است.

حال در این بین، تنها مسئولانی که احساس تکلیف کرده و پیش از وقوع مشکل به فکر کشاورزان بودند، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی فومن هستند که پیشتازی و چاره اندیشی زودهنگامشان جای تقدیر دارد.

حال کشاورزان شهرستان، چشم انتظار تدبیر و پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی هستند تا پیش از آغاز فصل کشاورزی، مشکلات احتمالی این حوزه بزرگ و پراهمیت برطرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :