عضو کمیسیون عمران مجلس :استان گیلان به جهت برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و نزولات جوی ظرفیت و پتانسیل مناسب جهت ایجاد سدهای لاستیکی متعدد را دارد.

به گزارش صبح فومن:محمدمهدی افتخاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ استان گیلان به جهت برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و نزولات جوی ظرفیت و پتانسیل مناسب جهت ایجاد سدهای لاستیکی متعدد را دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به بحران کم آبی اشاره کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر مشکل اساسی گیلان کمبود منابع آبی است در حالی‌که باید از قبل نسبت به شرایطی که در حال وقوع است برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ترمیم امکانات زیرساختی انجام می‌شد.

افتخاری نقش سدها و مخازن ذخیره آب در توسعه اقتصادی کشورها را برشمرد و عنوان کرد:‌ در کشورهای توسعه یافته اهتمام ویژه‌ای نسبت به ساخت انواع سدها انجام می‌شود زیرا یکی از مؤلفه‌های اساسی در جهش اقتصادی فراهم بودن امکانات زیرساختی است.

وی احداث سدهای لاستیکی به نسبت سایر انواع سدها را مقرون به صرفه ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ استان گیلان ظرفیت بسیار مناسبی جهت گسترش چنین طرح‌هایی دارد بنابراین باید سیاست‌های مقابله با بحران آب با توجه به شرایط خاص هر استان و منطقه پیش برود.

عضو کمیسیون عمران مجلس مزیت‌های فراوان سدهای لاستیکی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: جلوگیری از هدررفت منابع آبی،‌ استفاده دو منظوره از آن‌ها در صنعت گردشگری،‌ تأمین آب کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی از جمله این فواید هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به پروژه پالایشگاه پلاسمای خون در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ برای اجرای عملیات ساخت این طرح ارزشمند که بزرگترین پروژه دارویی کشور نیز لقب گرفته بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

افتخاری با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از پروژه پلاسمای خون از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود اظهار داشت:‌ علاوه بر خروج ارز فرصت‌های شغلی بسیار بالایی نیز با آماده‌سازی این طرح ایجاد ‌مهیا می‌شود به طوری که در فاز نخست آن ۴۷۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :