شکارچی غیرمجاز «مرال نر» در شهر ماکلوان فومن دستگیر شد

گوشت-مرال-نر-1-374x498

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز «مرال نر» در ارتفاعات منطقه گسکرات شهر ماکلوان در شهرستان فومن خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛اسدالله سعدی اظهار کرد: براساس گزارش یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر اینکه یک رأس «مرال نر» توسط شکارچیان غیرمجاز صید شده است،  مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن فورا به محل احتمالی شکار این حیوان اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان و خارج شدن شکارچیان از زیستگاه، بعداز دریافت حکم قضائی، مأموران به جستجوی گوشت گوزن شکار شده در منزل مسکونی شکارچی مورد نظر پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن به کشف مقادیری از گوشت گوزن در یخچال منزل مسکونی شکارچی متخلف اشاره کرد و گفت: مأموران در حین بازرسی به رفتار مشکوک اهالی خانه شک کرده و متوجه شدند که این فرد میزان زیادی از گوشت را در بین رختخواب های منزل خود پنهان کرده است.

وی میزان گوشت های کشف شده در منزل این شکارچی غیرمجاز متخلف را ۱۵ بسته به وزن تقریبی بیش از  ۲۰ کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: همدستان این شکارچی در حال حاضر متواری و تحت پیگرد قانونی هستند.

سعدی با بیان اینکه «مرال نر» بزرگترین گوزن قرمز ایرانی است، تصریح کرد: این حیوان جزء حیوانات تحت حفاظت و در حال انقراض بوده و شکار آن نیز غیرمجاز و جرم محسوب می شود.

به گفته این مسئول با تشکیل پرونده برای این شکارچی متخلف، مراتب به دستگاه قضائی ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :