فرماندارفومن در جلسه ارزیابی ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) ؛برگزاری مراسم بزرگداشت برای این علما فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح جامعه است.

فرماندار فومن با اشاره به ابعاد شخصیتی علمای بزرگمذهبی جهان اسلام همانند آیت الله بهجت ، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت برای این علما فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح جامعه است.

image
به گزارش صبح فومن؛میرشمس مومن زاده در جلسه نشست ارزیابی ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت فومن که عصر سه شنبه در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مراسم سالگرد آیت الله بهجت فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح شهرستان و حتی استان است.
وی با بیان اینکه به عنوان مسئول می توانیم بهره برداری معنوی در جهت ساماندهی مسائل فرهنگی از این مراسمات ببریم، افزود: برگزاری چنین مراسماتی تأثیرگذاری فراوانی برفضای فرهنگی جامعه بگذارد.
فرماندار فومن با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شده تا چنین نشست های در طول ایام سال برگزار شود، خاطرنشان کرد: این نشست ها بسترهای لازم برای برگزاری هر چه بهتر اینگونه مراسمات را فراهم و زمینه های بهره برداری معنوی از شخصیت آیت الله بهجت را در اختیار ما قرار می دهد.
به گفته این مسئول می توانیم از ظرفیت های این نشست برای معرفی ابعاد شخصیتی، دیدگاه های فرهنگی و راه اندازی بنیاد آیت الله بهجت استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه می توانیم در نشست های بعدی از حضور مدیران کل فرهنگی استان نیز بهره مند شویم، گفت: یکی از پیشنهادات استاندار محترم تبدیل کردن برنامه بزرگداشت آیت الله بهجت به کنگره بوده که با وجود این مدیران می توانیم از اکنون برای برگزاری آن برنامه ریزی کنیم.

image
مراسم بزرگداشت علمان دینی حرکتی فرهنگی و مذهبی
مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت فومن نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان و تجلیل خداوند از این ماه، گفت: فضیلت های ماه مبارک رمضان برتمام ماه سنگینی می کند.
حجت الاسلام ولی رضا قربانی با بیان اینکه خداوند کرامت و شرافت ماه مبارک رمضان را برماه دیگر بسیار دانسته است، افزود: یکی از کرامت ها و فضیلت های این ماه قرائت قرآن کریم است.
وی به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله بهجت اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری و تعامل خوب مسئولان شهرستان شاهد مراسمی باشکوه در جهت تقدیر از جایگاه این عالم جلیل القدر در شهرستان بودیم.
مدیرحوزه علمیه آیت الله بهجت فومن به بیانات مقام معظم رهبری در چند روز گذشته در زمینه «ولنگاری فرهنگی» اشاره کرد و افزود: این سخنان تلنگری برای همه مسئولان حوزه فرهنگ کشور دانست.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت برای عالمان دینی و مذهبی همانند آیت الله بهجت یک نوع حرکت فرهنگی و اسلامی است، تصریح کرد: با برگزاری این مراسم حرکتی فرهنگی در سطح استان و شهرستان ایجاد می شود.
حجت الاسلام قربانی ادامه داد: بخشی از برنامه های دستگاه های اجرایی توجه به برنامه های فرهنگی در جامعه بوده که چنین مراسماتی حتی به عنوان یک بهانه هدفی متوسط برای رسیدن به هدف نهایی است.
به گفته این مسئول  برگزاری بزرگداشت برای عالمان دینی جهان اسلام می تواند به عنوان حرکتی برای انتقال بذرهای کوچک اسلام و فرهنگ های اسلامی در بین نسل جوان شود.

image
وی به برخی نواقص و آسیب های مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اسراف در تبلیغات، بیش از اندازه شدن شرایط امنیتی و کوچکی مکان از مهم ترین نواقص و آسیب های این برنامه بود.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :