رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي گيلان از افتتاح تالارمطالعه گيلان در شهريورماه امسال خبر داد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان گفت: «تالار مطالعه» به عنوان یکی از نشان‌های فرهنگی گیلان تا شهریور ماه امسال در شهر رشت افتتاح می‌شود.

عباسنژاد

به گزارش صبح فومن؛حسین عباس‌نژاد کارسیدانی بعد از ظهر امروز در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به راه‌اندازی «تالار مطالعه» استان اظهار کرد: افتتاح «تالار مطالعه» به عنوان یکی از نشان‌های فرهنگی گیلان محسوب می‌شود و در دستور مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان است.
وی به انعقاد تفاهمنامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با شهرداری و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به منظور افتتاح «تالار مطالعه» استان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی «تالار مطالعه» در رشت در حال انجام است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از پیشرفت ۵۰ درصدی «تالار مطالعه» در رشت خبر داد و بیان کرد: شهریور ماه امسال امیدواریم شاهد افتتاح «تالار مطالعه» گیلان به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در استان باشیم.
عباس‌نژاد کارسیدانی تصریح کرد: استفاده استادان و دانشجویان دانشگاه‌های گیلان از منابع کتابخانه ملی بدون سفر به تهران از مزایای راه‌اندازی «تالار مطالعه» در استان است.
وی به صدور دو مجوز راه‌اندازی «تالار مطالعه» در استان‌های فارس و گیلان در کشور اشاره کرد و گفت: مجوز ایجاد «تالار مطالعه» برای استان‌های دیگر صادر نشده است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اینکه مجوز ایجاد «تالار مطالعه» استان برای شمال کشور است، اظهار کرد: بخشی از استان اردبیل و استان‌های مازندران و گلستان از «تالار مطالعه» گیلان استفاده می‌کنند.
عباس‌نژاد کارسیدانی به اتصال «تالار مطالعه» گیلان پس از افتتاح با پنج کتابخانه ملی کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اتصال به کتابخانه‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و موزه ملک از جمله مزایای راه‌اندازی «تالار مطالعه» در استان است.
وی با بیان اینکه استفاده از «تالار مطالعه» تنها برای مطالعه از منابع است، خاطرنشان کرد: چاپ از منابع تنها برای افرادی که در امر تحقیق و پژوهش فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود.

image
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از تحصیل بیش از شش هزار نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این استان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی «تالار مطالعه» در گیلان تمام دانشجویان مذکور برای به‌دست آوردن منابع، نیازی به سفر به مرکز ندارند.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :