مدیر کل محیط زیست گیلان در آستانه فرا رسیدن روز «انس با طبیعت» از مردم و مسافران نوروزی خواست تا از طبیعت گیلان محافظت کنند.

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور از مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد تا در روز «سیزده به در» که به نام روز «انس با طبیعت» نام گرفته ضمن رعایت موازین زیست محیطی در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست گیلان کوشا باشند.

13950112_135247_358_155461_256

وی با اشاره به طبیعت شکننده گیلان و همچنین وضعیت بحرانی زباله در این استان گفت: اگر فرهنگ و پیشینه تاریخی ما در برخورد با محیط زیست به دادمان نرسد نمی توانیم ادعا کنیم که مردم با فرهنگی هستیم و رفتارهای درست اجتماعی است که نشان دهنده غنای فرهنگی یک ملت است.

مدیر کل محیط زیست گیلان حفظ و حراست از طبیعت و مواهب الهی را وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی مردم عنوان و تاکید کرد: زمانی که نگاه ها معطوف به رفتار و برخورد ما با محیط زیست است باید با تمام به شعار (من یک محیط زیستی ام) پایبند باشیم.

محمدپور با بیان اینکه در ایام نوروز به ویژه در روز ۱۳ فروردین به دلیل حضور مردم و مسافران در طبیعت و مناطق تفرج گاهی حجم بسیار زیادی زباله تر و خشک تولید می شود از مردم خواست تا زباله کمتری تولید و زباله های تولید شده را نیز در کیسه های مخصوص زباله به مکان های جمع آوری زباله در شهرها منتقل کنند.

وی همچنین اعلام کرد: مردم و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی سریعا موارد را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و یا به شماره ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ اطلاع داده و یا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

 مدیر کل محیط زیست گیلان تاکید کرد: مردم و گردشگران همچنین در صورت مشاهده هرگونه حریق با آتش نشانی تماس گرفته و تا رسیدن آتش نشانان نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :