آیت الله خاتمی در فومن؛نخستین رمز ماندگاری انقلاب خدایی بودن مردم و پای‌بندی به ارزش‌های اسلامی است

به گزارش صبح فومن؛آیت‌الله سید احمد خاتمی در مسجد بالامحله این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: قدیمی‌ترین شهری که در گیلان با آن آشنا شدم، فومن بود.

khatami1-1

وی فومن را شهر ایمان و فخر تشیع آیت‌الله بهجت دانست و تصریح کرد: میزان دینداری مردم فومن در گیلان زبان‌زد است و مدیر حوزه‌های علمیه فومن حقیقتی را بیان کرد که این شهر پایگاه انقلاب بوده که نشانه ولایت‌مداری آن است.

امام جمعه موقت فومن با قدردانی از امام جمعه این شهر و دعا برای سلامتی وی که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: امیدواریم خداوند با دعای مردم مومن شهرستان بیماری ایشان را شفا دهد.

وی به وقوع انقلاب اشاره کرد و افزود: دهه اخیر جهان اسلام به‌ویژه ایران شاهد انقلاب‌های کوچک و بزرگی بوده که انقلاب مشروطیت یکی از انقلاب‌های بزرگ بود و روحانیتی مانند شیخ فض‌الله نوری وارد میدان شدند اما این انقلاب دچار آفت شد و فرصت‌طلبان ارمغان انقلاب مشروطیت را به غارت بردند که عامل آن رضاخان بود.

خاتمی پدیده دیگر انقلاب در کشور را قیام میرزای شیرازی در بحث تنباکو عنوان کرد و گفت: انقلاب میرزای شیرازی در حد خود تاثیر گذاشت و انقلاب سوم نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که این امر صورت گرفت و از پشت خنجر زدند.

وی تنها انقلاب موفق را انقلاب اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: امروز سی‌وهشتمین سالروز انقلاب آغاز شده و دشمنان تلاش‌های زیادی برای ساقط شدن آن انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران ترور ۱۷ هزار نفر در کشور را حاصل تلاش دشمنان برای ساقط کردن انقلاب بیان کرد و افزود: ۱۲ هزار نفر تنها توسط سازمان جهنمی منافقین ترور شدند.

وی با بیان اینکه ۶ کودتا علیه انقلاب انجام دادند، یادآور شد: خطرناک‌ترین کودتا مربوط به کودتای نوژه بود که نافرجام ماند.

خاتمی با اشاره به اینکه بنا داشتند انقلاب بزرگ اسلامی را ناکام بگذارند، حوادث شب بیست و یکم بهمن ۵۷ را تشریح کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران ۳۸ ساله شد.

پای‌بندی مردم به ارزش‌های اسلامی رمز ماندگاری انقلاب است

وی ۱۰ عامل را رمز ماندگاری ۳۸ ساله انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: نخستین رمز ماندگاری انقلاب خدایی بودن مردم و پای‌بندی به ارزش‌های اسلامی است که مخلصانه ایثار کردند و در دفاع مقدس جانانه جنگیدند و شهید دادند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اکنون در دفاع از حق تعداد زیادی از رزمندگان عازم سوریه هستند و این رمز انقلاب بوده که دشمن می‌خواهد این رمز را از ما بگیرد تا ارزش‌های انقلاب فراموش شود.

وی اظهار کرد: ما بنیانگذار سبک نوین حکومت به نام مردم‌سالاری دینی هستیم که در طول ۳۷ سال گذشته مردم خود سرنوشتشان را با حضور در انتخابات رقم زدند. 

خاتمی معنویت را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه رمز ماندگاری ۳۷ ساله انقلاب اسلامی است و اگر ولایت فقیه نبود تاکنون انقلاب نیز از بین می‌رفت.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه تجربه موفق خود را به دنیا نشان داد، یادآور شد: امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند و امروز در تمام بخش‌ها و شهرها مردم برای بیعت با نظام به صحنه آمده بودند.

درایت ولایت فقیه در خنثی کردن فتنه سبز/رکود اقتصادی مانع از آمدن مردم به راهپیمایی ۲۲ بهمن نشد

امام جمعه موقت تهران فتنه ۸۸ را فتنه کودتای سبز خواند که با درایت ولایت فقیه خنثی شد و گفت: هنوز ابعاد جریان پشت فتنه بیان نشده است.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن از بین بردن عقبه نظام است، گفت: اوباما تحریم‌ها علیه ایران را فلج‌کننده خوانده بود و دشمنان از رهگذر این تحریم‌ها می‌خواستند مردم به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند اما در حماسه ۹ دی مردم پاسخ فتنه‌گران را با قاطعیت دادند و این رمز ماندگاری انقلاب است.

خاتمی گرانی و رکورد اقتصادی را مانعی برای حضور نیافتن مردم در راهپیمایی امروز ندانست و خاطرنشان کرد: با وجود این مسائل و مشکلات مردم به صحنه آمدند تا پشتیبانی از ولایت و نظام را با انسجام خود به دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند، متذکر شد: در هفتم اسفند نیز مردم به صحنه می‌آیند و رأی خود را برای انتخاب فرد اصلح به صندوق می‌اندازند.

امام جمعه موقت تهران پای‌بندی به ارزش‌های اسلامی، ولایت فقیه و حضور مردم را رمز ماندگاری انقلاب در سی‌و هشتمین سال آن عنوان کرد.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :