تایید صلاحیت شدگان در فومن چه کسانی هستند/سه قطبی شدن انتخابات در فومن و شفت

به گزارش صبح فومن؛ با توجه به نزدیک بودن به انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهلت قانونی افرادی برای حضور در این عرصه ثبت نام نموده و پس از بررسی های قانونی از طریق شورای نگهبان اسامی افراد دارای صلاحیت اعلام شد.

انتخابات-فومن

اسامی افرادی که صلاحیت آنان اعلام شده :

۱-سید تقی موسویان
۲-سامره عاشوری
۳- امیر خوش کار
۴-صادق رمضانی گل افزانی
۵-ناصر عاشوری قلعه رودخانی
۶- ناصر اشرافی
۷-عباس خلیل زاده
۸-خلیل بهروزی فر
۹- کیوان میرزایی فشالمی
۱۰-اردشیر روحی ماسوله

لازم ذکر است که از مجموع ۱۹ نفر از افرادی که در حوزه شهرستانهای فومن وشفت کاندیدا شده اند یک نفر(هدی پورغفار مغفرتی) از این رقابت انصراف داده است.

آغاز فرصت ۲۰ روزه برای اظهارنظر قطعی درباره داوطلبان

فرصت ۲۰ روزه شورای نگهبان از امروز ۲۷ دی ماه برای دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی درباره کلیه داوطلبان آغاز شد.
شورای نگهبان ۲۰ روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند. این فرصت ۲۰ روزه از امروز (۲۷ دی ماه) آغاز و ۱۶ بهمن ماه پایان می‌یابد.

 حواشی انتخابات در فومن و شفت/احتمال سه قطبی شدن انتخابات

با توجه به عدم صلاحيت و نيز عدم احراز تعدادي از افراد در حوزه فومن و شفت كه از قبل زمزمه افراد رد صلاحیت شده مطرح بود،بايد منتظر ماند تا پس از اعتراضشان نتیجه چه خواهد شد.
در مجموع طبق تحليل هاي مطرح شده ،انتخابات در دوره گذشته دو قطبي بوده و يك طرف آن مرد با سابقه خانه ملت عاشوري و در مقابلش بهروزي فر كه پا به پاي رقيبش آمد.

اما به يكباره با اختلافي نه چندان زياد از گردونه اين رقابت جا ماند و باز ناصر عاشوري سكان نمايندگي مجلس را براي سومين دوره در حوزه فومن و شفت بدست گرفت.
در دوره فعلي مي توان گفت انتخابات مجلس در اين حوزه سه قطبي خواهد شد و بر اين دو رغيب قديمي يك رقيب ديگر افزوده خواهد شد.
سيد تقي موسويان كه مردم او را به سيدجهادي خطاب مي نمايند در دوره هاي گذشته حامي نماينده فعلي بوده ،در دوره فعلي خود قد علم کرده بطوری که مردم شهرستانهای فومن و اخص شفت از وي اعلام حمایت نموده و شاید وی فینالیست این رقابتها نیز باشد.
وي در جلسه ای اينطور بيان داشته كه بنده بين مردم شفت و فومن،قوميت ها و لهجه ها تفاوتي را نگذاشته ام و عده اي سودجو و گمراه ديده اند كه اينجانب از محبوبيت بالايي در سطح منطقه و نيز دوستان زيادي از وي در حال حمايت هستند اين شايعات را به راه انداخته اند که بنده شدیداً تکذیب می کنم.
لازم بذكر است كه بهروزي فر نيز در دوره گذشته و فعلی فعاليت چشم گيري در دو شهرستان داشته  و از هواداران زیادی برخوردار بوده ،بنظر مي رسد در دوره فعلي و همچنين تحليل هاي امروزي برخی سیاسیون فرصت را براي عاشوري تنگ نموده تا جايي كه برابر شنيده ها حاميان عاشوري بدنبال جذب طرفداران افرادي كه رد صلاحيت شده اند هستند تا بتوانند همچنان حاميان خود را مثل گذشته افزايش دهند كه اين كار بنظر دشوار است.
در مجموع بايد در روزهاي آينده منتظر اين باشيم كه افرادی مطرح مثل حجت الاسلام افتخاری،مهندس علی میرزایی دو كانديد پرطرفدار مشكل صلاحيت خود را حل مي كنند يا خير كه اگر يكي از آنها هم برطرف نمايند معادلات برهم خواهد خورد و فعاليت ها و تحليل ها جان دوباره و جذاب تر خواهد شد.لازم بذکر است که بعید نیست دیگر افراد نیز در صورت تایید صلاحیت تاثیراتی در این رقابت ها بگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :