امام جمعه فومن درجلسه شورای زکات این شهرستان؛در امر کمک به نیازمندان،رسانه ها ما را یاری کنند+عکس

زلیخا صفری راسته کناری/ به گزارش صبح فومن؛امام جمعه فومن در جلسه شورای زکات شهرستان فومن با اشاره به اینکه فقط سعی نکنیم جلسه بگذاریم و عمل نکنیم گفت: پیگیری مصوبات جلسهای برگزار شده باشیم.

امام جمعه شورای زکات

حجت السلام سید حسن صفوی با بیان اینکه در ماههای محرم هیچ مسجدی نیازمند یا فقیر یا ساعدی را دست خالی رد نمی کند گفت: سعی کنیم یا کاری را قبول نکنیم یا اگر قبول می کنیم محکم و خوب به پایان ببریم.

رئیس ستاد زکات شهرستان افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد نیازمند وتقریباً سالم معرفی کرد و افزود: متاسفانه در بهزیستی شهرستان که بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش دارد که از مشکلات جسمی و روحی و اعتیاد رنج می برند .

وی با اشاره به خلاقیت افراد در جذب کمک خیران و مردم به افراد نیازمند و سالمندان و زندانیان گفت: باید تبلیغات میدانی صورت بگیرد و هفته نامه ها و خبرنگاران و صدا و سیما کمک کنند.

 وی از باز بودن دست کشاورزان در نیمه اول سال گفت: در نیمه اول سال کشاورز و کارخانه های برنج کوبی دستشان باز است و همه می توانند در پرداخت زکات نقش افرینی کنند.

 صفوی تصریح کرد؛ انتظار دارم در جلسه بعدی اصناف و خیران و بازاریان را در جلسه ببینم  و افراد دعوت شده در جلسه برای جلسات احترام قائل شوند و حتما حضور یابند زیرا ما در برخی جلسات شهرستان حضور افراد دعوت شده را نداریم.

IMG_0326

حجت السلام محمد رضا ابراهیم زاده رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت در این جلسه با اشاره به اینکه کمک مادی و معنوی مردم به نیازمندان همیشه بوده است گفت: این کمک حاصل تلاش زیر مجموعه کمیته امداد است. وی تاکید کرد زکات که در دین اسلام و قران برای توجه به مستضعفین توصیه شده است صدقه جاریست که باید ترغیب و تشویق شود.

 ابراهیم زاده با بیان اینکه خیران با انجام چنین کار نیکی همیشه ماندگار هستند گفت: این صدقه جاری بعد از حیات انسان نیز ماندگار است.

وی افزود: برای مشارکت مردمی  و تقویت باور دینیمان وظیفه ماست که  در مساجد و دانشگاه و منزل و حوزه از این زکات در ساخت بهره ببریم..

 وی تاکید کرد وظیفه روحانیت در سخنرانی ها این است که مطالبی از زکات و فواید آن با توصل به احادیث و روایات مطالب را عنوان کنند که باعث ایجاد رقبت در پرداخت زکات شود.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه زکات اثرات معنوی فراوان دارد گفت: سعی کنیم اثار سوء ترک زکات را در محافل و مساجد عنوان کنیم و مردم را توجیح کنیم.

  رئیس تبلیغات اسلامی از رسانه ها و خبرنگاران خواست تا کمک کنند تا مشارکت مردم افزایش یابد زیرا مردم اعتقادات و باور دینی شان بالا است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان فومن در حاشیه این جلسه به طور اختصاصی گفت:ما از جمع اوری زکات و کمک مردمی به مبلغ پانصد و یک میلیون تومان توانستیم کمک جنسی و نقدی برای نیازمندان داشته باشیم.

IMG_0328

 وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی فومن در جمع اوری زکات در سطح استان بیشترین جمع اوری و کمک مردمی را داشته گفت: ما در این راستا رتبه اول استان را کسب نمودیم.

دولتی از ساخت ۴۵ دستگاه سرویس بهداشتی برای مدد جویان و کمک جهزیه و در عمران و در تحصیل و درمان و دانشگاه از این کمکها نیازمندان بهره بردند.

دولتی با اشاره به اینکه محرومان و نیازمندان از ما انتظار و ما از خیران انتظار داریم گفت: مردم ما را در این امر مهم یاری کنند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی فومن تاکید کردئ که یکی از خیابانهای شهر به نام زکات نام گذاری شود تا در ذهن مردم یاداور شود.

 وی خواستار ورود رسانه در این امر شد و اظهار کرد؛ اگر چه زکات امری مستحب است ولی افرادی چشم به این مهم دوحتند.

 وی بیان نمود دهیاران به عنوان رابطین افتخاری زکات به ما کمک کنند

دولتی  همچنین از طرح حامی خبر داد و گفت: در این طرح دانش اموزان کل کلاس یک یتیم را تحت پوشش خود در می آورند

IMG_0325

حجت السلام گلدار مسئول زکات شهرستان در این نشست گفت: ما انتظار داریم در بستر سازی فرهنگ زکات همه به ما کمک کنند و م در بستر سازی رسانه ای صفر هستیم.وی خواستار همکاری امام جمعه و دهیاران و شوراها که رابطین زکات هستند شد و افزود: ما از نهادها و مسئولان کمتر همکاری می بینیم.

وی خواستار جا افتادن جلسات شد و تصریح کرد ؛به جلسات ما اهمیت و اهتمام داده شود و با ما همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :