سردار طهماسبی در گفتگوی اختصاصی با صبح فومن؛سردار شهید حسین همدانی در امر فرماندهی نگاه متفاوتی داشتند/میفرمودند مجاهدت می کنیم تا جهان را برای حضور امام زمان(عج)فراهم نماییم.

سید محمد رضا حسینی  سردار مهران طهماسبي معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با صبح فومن بیان داشت:سردار شهید حسین همدانی در امر فرماندهی نگاه متفاوتی داشتند/می فرمودن مجاهدت می کنیم تا جهان را برای حضور امام زمان(عج)فراهم نماییم.

IMG_41961

خاطره ای از سردار شهید حسین همدانی از دوران ۸ سال جنگ تحمیلی بیان نمایید؟

بنده درعملیات کربلای ۵ روزهايي در کنار ايشان بودم و مي ديدم که خيلي متفاوت با بعضي از فرماندهان هم جنگ و هم فرماندهی دقیقی می کنند، يک لحظه خط مقدم را رها نميکردند،اصلا چيزي مثل اينکه به مقر هاي عقب تر برود يا در مقرهاي تاکتيکي بنشيد به هیچ و جه وجود نداشت.

به همين خاطر زماني که ايشان شيميايي شدن بنده در قرار گاه تاکتيکي حضور داشتم و براي کمک رفته بودم ،ايشان بمن گفتند بلند شو بيا،ديدم ايشان شيمايي شدن و از طريق پست امداد اعزامش کردند به عقب و آن زمان بود که در اوضاع بسيار بدي قرار گرفتيم. ۴ گردان از لشکر قدس در محاصره قرار گرفته بودند و هرکاري انجام دادیم نميتوانستیم از محاصره بيرون بياييم.

بعد از ۴۸ ساعت سردار شهيد همداني که کمي حالشان بهتر شده بود  سريعا به خط مقدم جبهه بازگشتندمن آن لحظه هيچ وقت از يادم نميرود و احساس ميکردم تمام دنيا مال من شده و نااميد شده بودم که چگونه ميتوانيم اين ۴ گردان را ا ز محاصره بعثي ها خارج کنيم .الحمداله ايشان حضور یافتند و با يک بيسيمي که به قرارگاه بالا زد توپخانه وارد عمل شد ايشان هم دستورات مقتضي را براي بچه ها صادر کردن و با ياري خدا محاصره شکست و آن قائله ختم بخير شد.

در سوال بعدی با توجه به فرماندهی خیلی دقیق و خوب ایشان برایمان بفرمایید که نظر سردار شهيدهمدانی درباره اوضاع سياسي فعلي کشور چه بود؟

ايشان نگاه بسيار وسيع داشتند ، خيلي به داخل توجه نميکردن ميفرمودن حضرت اقا (امام خامنه اي مدظله) بحثشان جهان اسلام و مستضعفين جهان مي باشد. اگر ما به سوريه و عراق ميريم و کمک ميکنيم،قدم برميداريم و مجاهدت ميکنيم بخاطر اين است که کل جهان را براي حضور آقا امام زمان(عج)داريم محيا و آماده ميکنيم.

لذا در داخل کشور اگر احساس ميکرد بعضي ها به وظايف خودشان عمل نميکنن در هر پست و مقامي که بودند بشدت ناراحت مي شدند و دائماً مي گفتند چرا بايد فلاني چنان کاری را انجام بدهد که منجر به ناراحتی دلسوزان نظام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :