محمد علی فرامینی؛بخش خصوصی در آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن وشفت مشارکت می کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن و شفت با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛ محمد علی فرامینی افزود : پس از انعقاد قرارداد با سرمایه گذار برای آبرسانی به دوازده روستای شهرستان آستانه اشرفیه ؛ آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن و شفت نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.
وی اظهار کرد : به منظور تنوع بخشی به منابع مالی و تسریع در روند اجرای طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای این استان ، پروژه تامین پایدار و مناسب آب شرب ۹۵ روستا در این دو شهرستان با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد : در راستای برنامه پنجم توسعه، با استفاده از روش BOT همه امور اجرا، بهره برداری و انتقال آب آشامیدنی این تعداد روستا در فومن و شفت توسط سرمایه گذار انجام می شود.
وی تصریح کرد : برآورد شده بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شود.
وی افزود : کارشناسان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، مجموع نیاز آبی ۹۵ روستای شهرستان های فومن و شفت را بیش از چهار میلیون مترمکعب در سال تخمین زده اند.
وی با اشاره به اینکه مدل مالی این پروژه و امور مطالعاتی آن انجام شده، خاطرنشان کرد : بزودی فراخوان جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح آبرسانی به این تعداد روستا صورت می گیرد.
به گفته فرامینی؛ با اجرای این طرح ۵۴ هزار و ۸۹۰ نفر در این دو شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
بنابراین گزارش؛ در حال حاضر بیش از ۱۷۰ روستا در شهرستانهای غربی فومن و شفت از آب شرب برخوردارند.
این شهرستانها به دلیل بهره مندی از اقلیم مناسب طبیعی و تاریخی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری گیلان دارند.
شهرستانهای فومن و شفت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع هستند.
در ادامه این گزارش؛ فرامینی از واگذاری ۶۸۰ فقره انشعاب آب شرب روستایی به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان در شش ماه نخست امسال در شهرستان رشت خبر داد.
وی تصریح کرد : با واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکین آب آشامیدنی روستایی در شهرستان رشت به ۴۲ هزار و ۹۲۲ مشترک رسید.
وی یادآور شد : همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۷۶۴ میلیون ریال از هزینه آب بهاء از مشترکین این شهرستان وصول شده است.ایرنا

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :