- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

محمد علی فرامینی؛بخش خصوصی در آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن وشفت مشارکت می کند

محمد علی فرامینی؛بخش خصوصی در آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن وشفت مشارکت می کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن و شفت با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش صبح فومن؛ محمد علی فرامینی افزود : پس از انعقاد قرارداد با سرمایه گذار برای آبرسانی به دوازده روستای شهرستان آستانه اشرفیه ؛ آبرسانی به ۹۵ روستای شهرستانهای فومن و شفت نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.
وی اظهار کرد : به منظور تنوع بخشی به منابع مالی و تسریع در روند اجرای طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای این استان ، پروژه تامین پایدار و مناسب آب شرب ۹۵ روستا در این دو شهرستان با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد : در راستای برنامه پنجم توسعه، با استفاده از روش BOT همه امور اجرا، بهره برداری و انتقال آب آشامیدنی این تعداد روستا در فومن و شفت توسط سرمایه گذار انجام می شود.
وی تصریح کرد : برآورد شده بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شود.
وی افزود : کارشناسان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، مجموع نیاز آبی ۹۵ روستای شهرستان های فومن و شفت را بیش از چهار میلیون مترمکعب در سال تخمین زده اند.
وی با اشاره به اینکه مدل مالی این پروژه و امور مطالعاتی آن انجام شده، خاطرنشان کرد : بزودی فراخوان جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح آبرسانی به این تعداد روستا صورت می گیرد.
به گفته فرامینی؛ با اجرای این طرح ۵۴ هزار و ۸۹۰ نفر در این دو شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
بنابراین گزارش؛ در حال حاضر بیش از ۱۷۰ روستا در شهرستانهای غربی فومن و شفت از آب شرب برخوردارند.
این شهرستانها به دلیل بهره مندی از اقلیم مناسب طبیعی و تاریخی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری گیلان دارند.
شهرستانهای فومن و شفت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع هستند.
در ادامه این گزارش؛ فرامینی از واگذاری ۶۸۰ فقره انشعاب آب شرب روستایی به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان در شش ماه نخست امسال در شهرستان رشت خبر داد.
وی تصریح کرد : با واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکین آب آشامیدنی روستایی در شهرستان رشت به ۴۲ هزار و ۹۲۲ مشترک رسید.
وی یادآور شد : همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۷۶۴ میلیون ریال از هزینه آب بهاء از مشترکین این شهرستان وصول شده است.ایرنا