آیت الله قربانی؛برای ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان از هیچ کوششی دریغ نکنیم

به گزارش صبح فومن؛نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیام مشترکی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی گفتند: همه باید برای ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی در این پیام مشترک که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده اند: افتخار داریم در سایه آموزه های دین مبین اسلام و سپهر ایران اسلامی زندگی می کنیم که دانش اندوزی، آموختن، خواندن و نوشتن از برترین فضیلت هاست.
در ادامه این پیام مشترک گفته شده: تأکید آموزه های دینی، سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و پیشوایان دینی بر آموختن دانش از نگاه ژرف آنان بر اهمیت سوادآموزی در نابسامانی های اجتماعی و رفع چالش های معنوی و مادی در مسیر زندگی فردی و اجتماعی سرچشمه گرفته است.
در بخش دیگری از پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان افزوده شده: برای تحقق حیات طیبه یکی از ضروری ترین شیوه ها سوادآموزی است و بر این اساس در آموزه های معنوی امام خمینی (ره) بر امر مقدس سوادآموزی تأکید شده و آن را باید وظیفه ای همگانی دانست.
در ادامه این پیام تصریح شده: اینک در آستانه روز جهانی مبارزه با بیسوادی لازم است همه آحاد جامعه برای سوادآموزی بی سوادان از هیچ کوششی دریغ ننمایند و آنان را برای حضور در کلاس های سوادآموزی تشویق و ترغیب کنند تا شاهد ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان باشیم.
آیت الله قربانی و محمدعلی نجفی در خاتمه این پیام مشترک گفته اند: بدین مناسبت ضمن تقدیر و تشکر از همه تلاشگران عرصه ی سوادآموزی آرزومندیم که در سایه توفیق الهی و ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) در تحقق اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید در بسط دانش و اخلاق موفق و مؤید باشید.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ، هشتم سپتامبر را روز جهانی سوادآموزی نامگذاری کرده است.ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :