- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

آیت الله قربانی؛برای ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان از هیچ کوششی دریغ نکنیم

آیت الله قربانی؛برای ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان از هیچ کوششی دریغ نکنیم

به گزارش صبح فومن؛نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیام مشترکی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی گفتند: همه باید برای ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی در این پیام مشترک که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده اند: افتخار داریم در سایه آموزه های دین مبین اسلام و سپهر ایران اسلامی زندگی می کنیم که دانش اندوزی، آموختن، خواندن و نوشتن از برترین فضیلت هاست.
در ادامه این پیام مشترک گفته شده: تأکید آموزه های دینی، سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و پیشوایان دینی بر آموختن دانش از نگاه ژرف آنان بر اهمیت سوادآموزی در نابسامانی های اجتماعی و رفع چالش های معنوی و مادی در مسیر زندگی فردی و اجتماعی سرچشمه گرفته است.
در بخش دیگری از پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان افزوده شده: برای تحقق حیات طیبه یکی از ضروری ترین شیوه ها سوادآموزی است و بر این اساس در آموزه های معنوی امام خمینی (ره) بر امر مقدس سوادآموزی تأکید شده و آن را باید وظیفه ای همگانی دانست.
در ادامه این پیام تصریح شده: اینک در آستانه روز جهانی مبارزه با بیسوادی لازم است همه آحاد جامعه برای سوادآموزی بی سوادان از هیچ کوششی دریغ ننمایند و آنان را برای حضور در کلاس های سوادآموزی تشویق و ترغیب کنند تا شاهد ریشه کنی بی سوادی در استان با فرهنگ گیلان باشیم.
آیت الله قربانی و محمدعلی نجفی در خاتمه این پیام مشترک گفته اند: بدین مناسبت ضمن تقدیر و تشکر از همه تلاشگران عرصه ی سوادآموزی آرزومندیم که در سایه توفیق الهی و ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) در تحقق اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید در بسط دانش و اخلاق موفق و مؤید باشید.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ، هشتم سپتامبر را روز جهانی سوادآموزی نامگذاری کرده است.ایرنا