ناصرعاشوری؛تحول و توسعه راه روستایی فومن در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است

به گزارش صبح فومن،نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراهای اسلامی یک نماد عینی دموکراسی دینی در نظام جمهوری اسلامی هستند گفت: تحول و توسعه راه روستایی فومن در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در همایش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای فومن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: مبنا و محوریت اداره امور جاری کشور بر اساس محوریت مردم و مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه نماد مردم سالاری در انتخابات تبلور پیدا می‌کند، افزود: انتخاب شوراهای اسلامی در حوزه‌های مختلف و اداره امور مردم به دست خود مردم و انتخاب نمایندگان مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری در کشور و ناظر بر اعمال و رفتار دولت‌ها و تعیین قوانین در مجلس به عنوان محور مردم‌سالاری دینی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب و جامعه و نظام ما نظام مردمی است و تکیه‌گاه نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بر مردم است و این امر به عنوان یک اصل، حفظ و حراست و نگهداری آن یک تکلیف و وظیفه است.

عاشوری تصریح کرد: اگر ما مسئله ولایت و رهبری را در نظام دموکراسی به عنوان اعتقادات قوی دینی باور داریم و در قانون اساسی ما جایگاه رفیعی برای آن تدوین شده در حقیقت محوریت این ولایت، مردم هستند و امامت زمانی معنا پیدا می‌کند که در کنارش امت وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امت بدون امام به سر منزل مقصود نمی‌تواند برسد و امام هم اگر امت پیرو نداشته باشد نمی‌تواند به اهداف و تشکیلات نظام سیاسی و محقق کردن یک نظام قدرتمند برسد.

شوراهای اسلامی یک نماد عینی دموکراسی دینی در نظام جمهوری اسلامی هستند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراهای اسلامی یک نماد عینی دموکراسی دینی در نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: محوریت اجراییات و امورات مردم به دست مردم است و این معنی اصل دموکراسی است و در جمهوری اسلامی حکومت مردم بر مردم در چهارچوبه مباحث دینی مفهوم پیدا می‌کند.

عاشوری با بیان اینکه مردم ما سیاسی هستند و اخبار را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند، افزود: مردم ما دارای بصیرت هستند و تحت تاثیر پیام‌های تفرقه افکن بین مردم و مسئولان قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: مجلس، دولت و مقام معظم رهبری با دقت مذاکرات را دنبال می‌کنند و اگر مجلس بیانیه‌ای داده می‌شود در راستای کمک به دولت است و کلیت مجلس همراهی دولت می‌باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای مذاکرات هسته‌ای اجازه نمی‌دهیم مذاکره کنندگان خارج از خطوط قرمزمذاکره کنند، تصریح کرد: این سخنان اولتیماتوم‌هایی است که منافع ملی کشور تامین می‌شود تا بتوانیم در یک مذاکره سنگین سیاسی به اهداف بلند مدت دست یابیم.

عاشوری خاطرنشان کرد: قوه مقننه و مجریه و مقام معظم رهبری در کنار هم و به پیروی از سیاست گذاری که در اصل قانون اساسی به رهبری انقلاب محول شده در جهت موفقیت نظام گام بر می‌دارند.

تحول و توسعه راه روستایی فومن در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است

وی با بیان اینکه برای توسعه و آبادانی روستاها و شهر نیاز به همکاری شوراها و دهیاران است، اظهار کرد: نیاز به راه‌های روستایی یک نیاز اساسی است و در دو ماه گذشته بیش از ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه اکیپ از راه و شهرسازی در حال اجرای پروژه‌های آسفالت راه روستایی در فومن هستند، افزود: تحول و توسعه راه روستایی فومن در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

عاشوری گفت: آسفالتی که در سال‌های گذشته در راستای هر یک کیلومتر ۱۸ میلیون تومان هزینه می‌شد اما امسال هر یک کیلومتر معادل ۲۲۰ میلیون تومان است و همین ۵۰ کیلومتر با هزینه ۱۲ میلیون تومان اعتبار آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری مسئولان استانی در صدد هستیم آسفالت ۵۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی فومن اجرایی شود، تصریح کرد: در حوزه گازرسانی استان گیلان دارای بیش از ۳۰۰ روستای فاقد گاز است که ۹۸ روستا سهم فومن و شفت است و تا پایان امسال گازرسانی می‌شود.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :