امام جمعه فومن؛امام صادق(ع) به عنوان احیاگر مکتب اسلام بود

به گزارش صبح فومن؛حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن با بیان اینکه ۲۵ شوال ایام شهادت جانگداز امام صادق(علیه‌السلام) را به عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کند، اظهار کرد: در زمان خلافت بنی امیه و بنی عباس یک فضای سیاسی پیش آمد که امام صادق(علیه‌السلام) ، موفق به احداث دانشگاه شد که در این دانشگاه از همه فنون و علوم علمی بحث می‌شد و بیش از ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز داشت که چهار هزار نفر آنها از برجستگان بودند.
وی با بیان اینکه امام صادق(علیه‌السلام) اصول اربعمأه چهارصدگانه را به کمک شاگردان خود تبیین کردند، افزود: اصول اربعمأه چهارصدگانه، مبنای تدوین فقه اسلامی شد که در کنار سه اصل دیگر کتاب، اجماع و عقل از مبانی نبوی و اجتهاد اسلامی است که بنیانگذار آن امام صادق(علیه‌السلام) است.
امام جمعه فومن با بیان اینکه  امام صادق(علیه‌السلام) به عنوان احیاگر مکتب اسلام بود که منصب ما را در همین راستا منصب جعفری نامگذاری کرده‌اند، گفت: ایشان در زمان استبداد خلفای بنی عباس زندگی کردند و برای اینکه که آنها اسلام را نابود کنند خودشان را منتصب پیامبر کردند تا تیشه به ریشه اسلام بزنند.
حجت‌الاسلام صفوی تصریح کرد: برای اینکه مردم آن زمان اطلاع دقیقی از اسلام نداشته‌اند عده‌ای از افراد آمدند و با شبهه افکنی در صدد دور کردن مردم از اسلام شدند و امام جعفر صادق(علیه‌السلام) با کمک شاگردانش شبهات مردم را پاسخ می‌دانند و آنها را با اسلام ناب محمدی آشنا می‌کردند.
وی با بیان اینکه شناختن امام جعفرصادق(علیه‌السلام) یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم در زمانی که دستگاه جباران و ستمگران خلفای بنی عباس اسلام را می‌خواستند تحریف کنند امام صادق(علیه‌السلام) در برابر آنها ایستادگی کردند و اجازه تحریف ندادند.
امام جمعه فومن با بیان اینکه کتاب‌های مختلفی همچون بحارالانوار مملو از احادیث امام باقر و امام جعفرصادق(علیه‌السلام) است، اظهار کرد: علمای ما در طول زمان احادیث ائمه را جمع‌آوری کرده‌اند تا دشمنان دین اسلام نتوانند اسلام را تحریف نمایند.
حجت‌الاسلام صفوی افزود: امام صادق(علیه‌السلام) از حداقل امکانات حداکثر استفاده‌ها را کردند و از طرفی ایشان از انقلابیونی که آن زمان قصد براندازی حکومت جباران را داشتند حمایت کرد.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :