حجت الاسلام ولیرضا قربانی: امام صادق(ع) اسلام ناب محمدی را پایه‌گذاری کردند

مدیر حوزه علمیه فومن گفت: روشنی مکتب امام صادق(علیه‌السلام) در تمام ابعاد مخصوصا بعد اخلاقی به گونه‌ای است که تنها تبیین و تبلیغ این اندیشه توسط شیعیان، باعث نابودی جریان‌های خطرناکی مثل وهابیت است.

به گزارش صبح فومن؛حجت‌الاسلام ولی‌رضا قربانی، مدیرحوزه علمیه فومن با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) اظهار کرد: امام جعفرصادق(علیه‌السلام) احیاگر مجدد اسلام بود و با توجه به سیر تاریخی و بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله علیه وآله) که جانشینی ایشان از مدار خود خارج شد اسلام دچار یک انحراف عجیبی گردید و فرقه‌های مختلفی در اسلام خود را نشان دادند و مردم متفرق شدند.
وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله علیه واله) امت ۷۳ فرقه شد، افزود: این موضوع نشان از این دارد که هر کسی از هر جایی مدعی مسیر حق بودن شد و امام صادق(علیه‌السلام) با توجه به اختلافی که بین بنی امیه و بنی عباس پیش آمد وتمرکز حکومت ضعیف شده بود، از ضعف حکومتی استفاده کرده و چهار هزار شاگرد را در رشته‌های مختلف تعلیم دادند.
مدیرحوزه علمیه فومن گفت: امام صادق(علیه‌السلام) اسلام ناب محمدی را پایه‌گذاری کردند و بعد از آن هر تفکر و گروهی که مدعی بشوند اگر در برابر این اسلام نتواند خود را تطهیر کند قطعا دچار انحراف است.
حجت‌الاسلام قربانی تصریح کرد: در زمان ما هم وهابیون بر اساس شیوه غلط تفسیر به رأی آیات قرآن و تفسیرات شخصی و نظری آبرویی از اسلام باقی نگذاشته‌اند و زمانی که اسلام وهابیون با اسلام جعفری مطابقت داده می‌شود به خودی خود اسلام آنها افشا می‌شود و معلوم می‌گردد که تا چه حد وهابوین دچار انحراف و کجی هستند.
وی خاطرنشان کرد: خطی که امام صادق(علیه‌السلام) پایه‌گذاری کردند یک نوع شاخص بین تشخیص حق و باطل است و نقش امام صادق(علیه‌السلام) به عنوان عرضه کنده حق و باطل باعث می‌شود امروز وهابیون نتوانند بر اساس این شاخص خود را تطبیق کنند و انحرافشان برای همه آشکار شود.
مدیر حوزه علیمه فومن اظهار کرد: روشنی مکتب امام صادق(علیه‌السلام) در تمام ابعاد مخصوصا بعد اخلاقی به گونه‌ای است که تنها تبیین و تبلیغ این اندیشه توسط شیعیان، باعث نابودی جریان‌های خطرناکی مثل وهابیت است.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :