نماینده فومن و شفت در مجلس: خبرنگار، همواره به دنبال کشف حقیقت است

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگار خوب، خبرنگاری است که از خطر کردن نهراسد و همواره به دنبال کشف حقیقت باشد.

به گزارش صبح فومن؛ناصر عاشوری عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان فومن با گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیگر شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی بیان داشت: خداوند متعال پیام هدایت مخلوقاتش را بوسیله رسولش پیامبر اعظم(ص) نازل کرد و در قرآن مجید نیز رویدادهای مهم را به جهانیان خبر داد که درس های عبرتی برای همه زمان ها شده است.
وی با اشاره به فرموده پیامبر خدا (ص) که در حدیثی فرموده است حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس، افزود: ویژگی حق محوری، حق طلبی و حق گویی، از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار موفق و خداترس است.
وی ادامه داد: در مقابل سخن چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی های نکوهیده ای است که هر انسان عاقلی از آن ها بیزاری می جوید.

 IMG_9150
عاشوری تصریح کرد: عمل نیکویی است که صاحبان بنگاه های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند.
وی خبرنگاری را شغلی سخت و ظریف دانست و گفت: خبرنگاران بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولین در راستای بیان دیدگاه ها و مشکلات مردم به مسوولان و همچنین عملکردهای مدیران به مردم دارای جایگاه رفیعی هستند.
نماینده مردم فومن و شفت در خانه ملت، اظهار داشت: اگر در کار اطلاع رسانی روحیه انصاف،عدالت و نقد منصفانه باشد و خواسته های به حق مردم با در نظر گرفتن خدا بیان شود، مطمئنا اثربخشی بهتری خواهد داشت.
وی با قدردانی از تلاش وافر خبرنگاران و فعالان عرصه خبر ،اضافه کرد: خبرنگاران با درج صحیح اخبار در امیدوار کردن مردم به آینده و نظام نقش تعیین کننده ای دارند.

IMG_9148
فرماندار فومن نیز در این آیین با تبریک فرارسیدن هفدهم مردادماه روزخبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت:خبرنگاران با نقش موثری که دارند، باید با هشیاری درتحلیل و نگارش، در ایجاد اتحاد،همزبانی و همدلی مسوولان و مردم گام بردارند و دستاوردها و توسعه مملکت را برای مردم بازگو کنند.
میر شمس مومنی زاده تاکید کرد: اگر رسانه ها و مطبوعات در انعکاس اخبار به صداقت و موثق بودن اخبار توجه نکنند خواه یا ناخواه مخاطبان خود را از دست خواهند داد.
وی افزود: خبرنگاران امانتدارانی هستند که با بازگو کردن حقایق زمینه الفت مسئولان و مردم را فراهم می کنند.
وی ادامه داد: بازگو کردن حقایق نقش مهمی در ایجاد انتظارات مردم از مسوولین دارد و این نکته ای است که خبرنگاران باید برای تحقق آن تلاش کنند.
فرماندار فومن به جایگاه ویژه خبر و خبرنگاری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: قلم و نشر اخبار و اطلاع رسانی خبرنگاران حرمت، قداست و جایگاه خاصی در جامعه دارد که باید حفظ شود .

IMG_9151
وی خبرنگاران را پیام آوران و افراد بیدار و آگاه و بصیر جامعه عنوان و اضافه کرد: خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات و سایت های خبری باید به دور از انتشار اخبار کذب ، تفرقه افکنی در جامعه را کاهش دهند.
وی تصریح کرد: انعکاس درست و صحیح اخبار و عملکرد مسوولان نظام در جامعه ، موجب دلگرمی مردم به انقلاب و بیمه شدن نظام اسلامی خواهد شد.
مومنی زاده با بیان اینکه این نشست به پاس ارج نهادن به جایگاه خبر و خبرنگاری تشکیل شده است، ادامه داد: رسالت خبرنگاری رسالت سنگینی است که اگر به درستی انجام نشود زمینه انحراف جامعه را فراهم خواهد کرد و در عین حال این رسالت می تواند بستر رشد و شکوفایی کشور را فراهم کند.

IMG_9141
در این جلسه که تعدادی از مسوولین، بخشدار بخش سردار جنگل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و بیش از ۶۰ تن از خبرنگاران و فعالان رسانه ها شرکت داشتند؛ نماینده و فرماندار فومن ، از خبرنگاران فعال در این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آوردند.
هم اکنون درشهرستان فومن ، علاوه بر نماینده صدا و سیما و چند خبرگزاری، نشریات محلی و همچنین نمایندگی چند روزنامه کشوری و استانی در شهرستان فومن فعال هستند.ایرنا

IMG_9152 IMG_9153 IMG_9155 IMG_9143 IMG_9144 IMG_9145 IMG_9146 IMG_9147

این خبر را به اشتراک بگذارید :