جایگاه بین المللی جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی و فرهنگی

امام‌جمعه شهرستان فومن گفت: جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و قرآنی از جایگاهی بین المللی برخوردار است و ما این امر را در اجرای برنامه های وزین و ماندگاری همچون همایش ملی بهجت فقیهان شاهد بوده ایم.

به گزارش صبح فومن؛حجت ‌الاسلام والمسلمین صفوی امام‌جمعه شهرستان فومن  با بیان اینکه جهاددانشگاهي از زمان تاسيس تاكنون توانسته بخشي از نيازهاي علمي كشور را برآورده كند، اظهار کرد: يكي از مهم ترين ويژگي هاي جهاددانشگاهي اين است كه اين نهاد در بسياري از ابداعات و نوآوري هاي علمي سهم بسياري داشته است.

وی با اشاره به سیر صعودی عملکرد جهاددانشگاهي از زمان انقلاب تا به حال، افزود: بسیاری از تحقیقات و پژوهش های جهاددانشگاهی توانسته است بخشی از نيازهاي علمي كشور را برآورده سازد.

حجت الاسلام صفوی فعالیت های خبرگزاری ایسنا و ایکنا در فضای مجازی را یکی از کارکردهای ارزشمند جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و قرآنی از جایگاهی بین المللی برخوردار است و ما این امر را در اجرای برنامه های وزین و ماندگاری همچون همایش ملی بهجت فقیهان شاهد بوده ایم.

امام جمعه فومن فعالیت های جهادی در جهاددانشگاهی را فرصتی مضاعف برای نخبگان دانست و ادامه داد: جهاددانشگاهي يك نهاد علمي و انقلابي است كه نام ايران را بر قله‌هاي علم و فناوري دنيا در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي و خبري برافراشته است.

وی درخصوص وظايف مهم جهاددانشگاهي، خاطرنشان كرد: تبليغ و ترويج فرهنگ و هنر اسلامي، برنامه‌ريزي فرهنگي و تربيتي و ايجاد آمادگي فكري و مكتبي جوانان به ویژه دانشجويان، مقابله با غرب‌گرايي و انحرافات فرهنگي، جذب و تشويق دانشجويان و پژوهشگران جوان و مستعد و ايجاد تشكيلات آموزشي و تحقيقاتي و مشاركت در ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي از جمله وظايف مهم و اساسي اين نهاد انقلابي است.ایسنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :