بانوی فومنی درکنار رییس شورای شهر تهران و حضور در مراسم استاد مشفق+عکس

به گزارش صبح فومن؛عصر روز پنج شنبه، يكم مرداد ماه سال ۹۴ به بهانه ي زادروز استاد زنده نام، عباس كي منش (مشفق كاشاني) بزرگداشتي توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، واقع در خيابان وليعصر(عج)، موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) برگزار شد.

اين مراسم از ساعت ۱۸ عصر با قرائت قران مجید و سپس سرود جمهوری اسلامی نواخته شد.

در ادامه دكتر احمد مسجدجامعي (عضو شوراي شهر تهران و وزير ارشاد دولت اصلاحات) سخناني در باب سير شعر در كشور ايران گفت تا به مشفق كاشاني رسيد و از شخصيت وی با ذكر خاطره اي سخنش را به پايان برد.

از دیگر برنامه های این بزرگداشت كليپ تصویری از استاد مشفق که  روي پرده رفت ،اين كليپ شامل عكسهاي مشفق از دوران كودكي تا ميانسالي و پيري و گردشها و شب شعرها، ديدار با امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب و… بود. و آخرين بخش كليپ به مرگ مشفق و مشايعت او در بهشت زهرا و پيام تسليت مقام معظم رهبري ختم شد.

ناگفته نماند كه روي كليپ شعري از مشفق گذاشته شده بود كه با صداي خود شاعر بود و به اين شرح:

گاه همچون صبح خندانم نمیدانم کیم

گاه همچون ابر گریانم نمی دانم کیم

گاه هستم قطره آسا محو دریای وجود

گاه چون دریای عمانم نمیدانم کیم

گاه از شادی برنجم و گاه از غم شادمان

گاه کافر گاهي مسلمانم نمیدانم کیم

گاه در عرشم گهی فرشم نمی دانم چرا؟

گه گدایم، گاه سلطانم نمی دانم کیم

همچنین سهيل محمودي از  تولد سال گذشته استاد مشفق مطالبی یادآور شد و خاطره دور هم بودنشان را  در منزل استاد ذکر نمود و بعد درباره غزل و سبك و شيوه مشفق سخناني گفت.

از دیگر سخنرانان این برنامه حسين اسرافيلي بود و سپس عبدالجبار كاكايي (شاعر و ترانه سرا) به صحبت پرداخت و افزود غزل مشفق يكي از بهترين نمونه هاي غزل ميانه است.

پس از آن، شعر مشفق (سكر سماع ملكوت) با صداي محمد گلريز روي پرده رفت. ومحمد گلريز بالاي نیز به ایراد سخنرانی پرداخت

در پایان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمود صلاحي، مطالبی را بیان داشته و  از آلبوم محمد گلريز و آرزم تقدير شد. در اين مراسم افشين علا (روزنامه نگار و شاعر روزنامه اطلاعات نيز حضور داشت.

در آخر يكي از دختران استاد مشفق سخناني درباره پدرش گفت و لوح بزرگداشت همراه هديه اي به وي داده شد.

ششش

در این مراسم بزرگداشت خانم حسن زاده بانوی فومنی و از فعالان عرصه فرهنگ و هنر هم حضور داشتند که عکسی با احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران به یادگار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :